חדשות והודעות

"כשמגיעים לגיל 70 אמנם אין קורסים אבל יש המון מה ללמוד"

 

סטודנטיות וסטודנטים מ-HIT מכון טכנולוגי חולון לקחו חלק בקורס משותף עם אזרחים וותיקים במטרה לקדם מאבק באי שוויון

 

בתמונה: הסטודנטיות עמית אליהו ושרון אלבז יחד עם נחמה דודין

בתמונה: הסטודנטיות עמית אליהו ושרון אלבז יחד עם נחמה דודין


לא בכל יום באי HIT מכון טכנולוגי חולון נתקלים במראה שכזה: כיתת לימוד ובה 30 סטודנטיות וסטודנטים מכלל הפקולטות והמחלקות במכון, יושבים זה לצד זה עם 15 אזרחים וותיקים מחולון ובת ים, בקורס "אי שוויון ומאבק באי שוויון" ומקבלים טיפים לצילום והעברת מסר באמצעות תמונה.

 

הקורס התקיים במכון בשיתוף בית הספר ללימודים רב תחומיים בראשותה של ד"ר נאווה שקד וכן, דקנאט הסטודנטים בהובלתה של דיקנית הסטודנטים, ד"ר לימור סהר-ענבר.

 

במסגרת הקורס, בהנחייתה של ד"ר רינת בן-נון, הסטודנטיות הסטודנטים, יחד עם האזרחים הוותיקים, עסקו בייצוג סביבת חייהם באמצעות שפת צילום. במפגש הסיום השתתפו 30 סטודנטיות וסטודנטים, 15 אזרחים וותיקים ונציגים מחברת "פוטו ישראל" שליוו את העשייה החברתית בפרויקט כחלק מתכנית המבוססת על שיטת פוטו-וויס (Photo Voice).

 

"המפגש שנוצר בין הסטודנטים לאזרחים הוותיקים הינו מרגש ומאפשר חיבור מקסים בין הדור הצעיר לבוגר. זו גאווה אדירה עבור האזרחים הוותיקים לפתוח צוהר לעולמם ולאורח חייהם וזו זכות עבור הסטודנטים להכיר וללמוד על החיים העשירים של הוותיקים" אומרת ד"ר סהר-ענבר.

 

בתערוכת הסיום שהתקיימה ב-3.9.2023 במכון, הוצגו התמונות שצילמו הסטודנטיות והסטודנטים יחד עם האזרחים הוותיקים, כאשר כל קבוצה הסבירה את הבחירה בתמונות לצילום. "הקליק עם נחמה היה ממש על ההתחלה. הסתכלנו עליה וישר ידענו שאנחנו רוצות לעשות איתה את הפרויקט. לשמחתנו, נחמה גם חשבה כך ובעצמה ניגשה אלינו. יחד הסתובבנו בשכונה ובאזור המגורים שלה וצילמנו חלקים מייצגים מהיום שלה, והוא עמוס" מספרת עמית אליהו, סטודנטית שנה ב' לתואר ראשון במדעי המחשב. 


"היא ממש סלב בשכונה שלה. היא הולכת ברחוב וכלם מכירים אותה" אמרה בחיוך שרון אלבז, סטודנטית שנה ב' לתואר ראשון במדעי המחשב. "למדנו מנחמה המון על אופטימיות ורגישות".

 

נחמה דודין, בת 73, תושבת חולון לקחה חלק בפרויקט ומאד התרגשה לספר על כך: "יצא לי לעסוק לא מעט בפעילות חברתית ושמחתי מאד לקחת חלק גם בקורס הזה עם הבנות המקסימות. הכרתי להן את הסביבה שלי והראיתי להן שגם בגיל 70 יש עוד מה ללמוד. אנחנו בכלל לא זקנים ומצפים לנו עוד המון פעילויות". 

 

העשייה החברתית המשולבת בקורס מתקיימת במסגרת היחידה למעורבות חברתית בדקנאט הסטודנטים במכון, המנוהלת ע"י יפה סיטבון, האחראית על תחום מעורבות חברתית. "אנו מייחסים חשיבות רבה בפעילות חברתית איכותית בקהילה המתבססת על הידע הקיים באקדמיה. השאיפה של היחידה היא לקדם ולפתח תכניות למעורבות סטודנטים בקהילה במטרה להנגיש ידע אקדמי לטובת הקהילה ובמקביל לפתח מודעות ורגישות חברתית של הסטודנטים" אומרת יפה סיטבון