חדשות והודעות

הכנס הגדול ביותר של אקדמאים ישראלים מחוץ לישראל, בהובלת HIT


במסגרת הפסגה הבינלאומית STEM^2 לאקדמיה ומדע ישראל-אוזבקיסטן, המתקיימת עתה בטשקנט, בוכרה וסמרקנד, נפגש פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT, עם מר סודיק ספוייב, סגן יו"ר הסנאט של אוזבקיסטן ושר החוץ לשעבר, כדי לדון בהזדמנויות לשיתופי פעולה בתחום החינוך באוזבקיסטן.

פרופ' יעקובוב, מר גולדברג ומר כהן יחד עם משתתפים מהוועידה

פרופ' אדוארד יעקובוב, מר שמואל גולדברג ומר פנחס (פיני) כהן יחד עם משתתפים מהוועידה


במהלך פגישתם, אמר ספוייב כי מודרניזציה של מערכת החינוך ופיתוח אוניברסיטאות 'חכמות' המשתמשות בטכנולוגיות חדשניות ומכשירים חכמים, הפכה לאחד הסעיפים המרכזיים בסדר העדיפויות העליון של אוזבקיסטן. בחמש השנים האחרונות, הוא ציין, מספר האוניברסיטאות בארץ זינק מ-60 ל-151.


עוד אמר ספוייב, "בעולם המודרני, הגורם החשוב ביותר להצלחה הוא חינוך. הניסיון של ישראל הוכיח שזו הדרך לשגשוג. מסיבה זו, אוזבקיסטן עובדת עם השותפים שלנו מישראל בחינוך, מדע וחדשנות. אנו מלאי הערכה לעובדה כי רקטורים ונשיאי מוסדות אקדמיים מישראל הגיעו לאוזבקיסטן, ואנו סומכים על כך שתהיה למפגשים הללו תוצאה מעשית ומועילה".


הועידה הינה המפגש הגדול ביותר של אקדמאים ישראלים מחוץ לישראל. בראש המשלחת הגדולה ביותר של המכון הטכנולוגי חולון (HIT) עומד פרופ' יעקובוב, נשיא HIT, אשר משמש גם כיו"ר משותף של הועידה יחד עם פרופ' אדיר פרידור, יו"ר הוועד המנהל של HIT.


בהמשך הדברים, סקר פרופ' אדוארד יעקובוב את הקשרים הבינלאומיים של HIT עם 35 מדינות ואת שיתופי הפעולה עם יותר מ-130 שותפים אקדמיים ברחבי העולם ואמר כי ההתמקדות הבינלאומית של המכון הטכנולוגי היא בין השאר באוזבקיסטן ובמדינות אירו-אסיה. "אנחנו כאן כדי להמשיך בשיתוף הפעולה הזה", אמר.


ביום שלישי 6.9.22 התכנסו נציגי ועידת הפסגה בעיר בוכרה, שם נפגשו הנציגים המקומיים עם עמיתיהם מישראל, איחוד האמירויות הערביות, אזרבייג'ן, קזחסטן, טורקיה ופינלנד כדי לדון בפיתוחים חדשים במדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה ויישומם בתחומי החברה, התיירות, החינוך והרופאה הדיגיטלית.


מושב הפתיחה ביום שלישי אחר הצהריים, נערך באוניברסיטת בוכרה. ד"ר אוביג'ון חמידוב, רקטור האוניברסיטה, אמר לאחר האירוע, "בכנס משתתפות אוניברסיטאות מישראל ואוניברסיטאות מהאזור הזה. הרעיון המרכזי הוא לחלוק ידע - לגבי תכניות לימודים לשני תארים במקביל, ותכניות משותפות נוספות כפי שאנו מקייימים עם HIT". ד"ר חמידוב הביע אופטימיות להמשך שיתוף הפעולה עם מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל ואמר כי ישנם מספר רב של אנשים בתחום ההשכלה הגבוהה בישראל ששורשיהם מאוזבקיסטן.


פרופסור אדיר פרידור, יו"ר הועד המנהל של HIT ויו"ר משותף של כנס STEM^2, שנשא דברים בפני הנוכחים בבוכרה, אמר שמקבלי ההחלטות חייבים להבין את המסקנות אליהן מגיעים מדענים וטכנולוגים. "עלינו לפתח מדע וטכנולוגיה באופן שיהיה נגיש ומובן לציבור. אנשים צריכים להיות מסוגלים להסביר את המסקנות שלהם כך שמקבלי החלטות רגילים יבינו מה הם אומרים ולמה הם אומרים את זה. זהו אתגר שיאיר את דרכנו לעשור הבא".


המפגשים בבוכרה ביום רביעי 7.9.22 מתמקדים בטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה, טכנולוגיות מורשת ותיירות, אדריכלות וטכנולוגיות עירוניות חדשניות, טכנולוגיות חקלאות ומים, למידה מתוקשבת ומנהיגות אקדמית של נשים במאה ה-21.


ביום חמישי 8.9.22 יתחדש הכנס בסמרקנד, לפני שיסתיים בטשקנט בסוף השבוע.



פורסם: 07/09/2022