חדשות והודעות

אלי שטרייט מבקר ב-HIT

הסגל הבכיר ב-HIT מכון טכנולוגי חולון בהובלת פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא המכון אירח לביקור  את איש החדשנות והיזם, אלי שטרייט אשר הגיע למכון כדי להתרשם מפעלו וכדי לבחון ערוצים אפשריים לשיתופי פעולה. מטעם המכון נכחו במפגש ד"ר רפאל ברכאן, סגן נשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות, מנכ"ל המכון שמואל גולדברג וראש מערך הנשיא, מוטי משען.

 

אלי שטרייט מבקר ב-HIT קרדיט צילום: דורון מסרנו

קרדיט צילום: דורון מסרנו


בראשית הביקור, הציג פרופ' יעקובוב את פעילות המכון ואת הפקולטות, המחלקות והתכניות הייחודיות כדוגמת הפקולטה לטכנולוגיות למידה וגם התכנית התואר הראשון בטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה וכן, הציג את הישגי המכון השונים בתחומי המחקר וההוראה. "אנחנו גאים בסטודנטים שלנו ובמרצים שלנו, הם הבסיס לכל ההצלחות הגדולות של המכון שהגיעו ועוד יבואו. אנו מנגישים ההשכלה הגבוהה לכל האוכלוסיות, והסטודנטים שלנו עובדים בתעשייה ומחוברים אליה, ומביאים מנסיונם לתכנית הלימודים. 60% מהם לומדים וגם עובדים, ויש בכך יתרון גדול"  אמר פרופ' יעקובוב.
בהמשך, הציג הסגל של המכון לאלי שטרייט את המעבדות הייחודיות ב-HIT כמו ב-LIVING LAB, היא מעבדת "בית חכם" הכוללת טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות לחקור ולפתח כלים לניטור, אבחון, טיפול ומעקב אחר אנשים בבית, לרבות מאושפזי בית. לאחר מכן, סיירו במעבדת הפיתוח והמחקר MADE - מעבדה רב תחומית העוסקת בפיתוח ועיצוב טכנולוגיה לאנשים עם צרכים מיוחדים.


"אני אמנם לא מדען או חוקר אבל אני מבין את החשיבות שבשיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים ופרט ב-HIT. ניכר כי הערך של המצאות המדעיות הוא גבוה מאד ויכול לתרום עוד רבות לתעשייה" אמר אלי שטרייט. 


בנוסף סייר שטרייט ב-FUTURE- מרכז היזמות והחדשנות במכון בהובלת טלי מלאך בנאים, שם נחשף לפרויקטים של מרצים, סטודנטים ובוגרי HIT אשר מקבלים מערך תמיכה וליווי משלב הרעיון ועד הביצוע, כולל כלים פרקטיים כמו הכנת פיצ' ומציאת משקיע.


אלי שטרייט הוא איש חדשנות ואחראי על פיתוח עיסקי במכון ויצמן ואף ניהל בעבר את חברת "ידע". בנוסף אלי שימש מנכ"ל בחברת פפמ נגישות בינלאומית בע"מ, דירקטור בחברת ריטליקס בע"מ, דירקטור בחברת אדוונטק בע"מ וכיום דירקטור באינקובטור לחוקרים מתחום המתמטיקה בלונדון, חבר אגודות ידידים כולל בוועד המנהל הבין לאומי של אוני' ת"א ומשקיע במיזמים רפואיים. בסיום הביקור הביע  מר שטרייט את התרשמותו מן המכון ומפעלו, היחס לסטודנטים, ומתן מרחב להתפתחותם, וסוכם על ביקור נוסף ופתיחת ערוצים לשיתוף פעולה.