חדשות והודעות

ועידת STEM ישראל -אוזבקיסטן נפתחה בטשקנט

 

ועידת הפסגה הבינלאומית לאקדמיה ומדע, ישראל- אוזבקיסטן, נפתחה היום בטשקנט. פרופ' אדוארד יעקובוב , נשיא HIT, העומד בראש המשלחת הישראלית, אמר בנאום הפתיחה החגיגי: "כיליד אוזבקיסטן וכישראלי, אני שואף להקים גשרים בין שתי המדינות". פרופ' יעקובוב, אשר למד את לימודיו האקדמיים בטשקנט, ציין כי אחת המטרות העיקריות של הועידה היא לייצר ולעודד שיתופי פעולה אקדמיים ומחקריים בין ישראל לאוזבקיסטן.
 

ועידת STEM^2 ישראל -אוזבקיסטן נפתחה בטשקנט

 

פנחס (פיני) כהן, יו"ר חבר הנאמנים של ,HIT אמר במעמד הפתיחה, כי תפקידה של מדינת ישראל הוא לקחת חלק פעיל בסיוע לתושבי אוזבקיסטן בתחום הרפואה. בדבריו התייחס פיני כהן לתפקיד שמלאה אוזבקיסטן כמקלט ליהודים בתקופת מלחמת העולם השנייה. "עלינו להשיב לכם על מעשיכם הטובים כלפי העם היהודי בתקופת מלחמת העולם והתחום הראשון בו נעשה זאת הוא תחום הרפואה." בנוסף, ציין גם את הפוטנציאל העצום הטמון בתחום העסקים וההשקעות בשתי המדינות.


שגרירת ישראל באוזבקיסטן, זהבית בן הלל ציינה כי ישראל ואוזבקיסטן חוגגות 30 שנות יחסים דיפלומטיים. "אין דרך מתאימה יותר לציין את המאורע החגיגי הזה, מאשר להמשיך ולחזק את הקשרים בין המדינות באמצעות שיתוף ויצירה. הועידה הזו היא סימן נוסף בהתפתחות היחסים בין ישראל ואוזבקיסטן. קשרי אקדמיה, מחקר ועסקים מחזקים את הקרבה בין מדינות" הוסיפה בן הלל ואמרה כי לדעתה הדרך הטובה ביותר לקרב בין עמים ומדינות היא באמצעות יצירת קשרים בכל הרמות, לא רק בין ממשלות ודיפלומטים אלא על ידי יצירת קשרים אישיים.


גב' פרוזה מחמודובה, שגרירת אוזבקיסטן בישראל, בירכה, אף היא, את באי הועידה.

 

ועידת STEM^2 ישראל -אוזבקיסטן נפתחה בטשקנט


פרופסור שווקאט איופוב, מנהל המכון למתמטיקה בטשקנט, אשר זכה במהלך אירוע הפתיחה החגיגי באות הוקרה על הישגיו המדעיים, הצביע על כך שקשריו ההדוקים של פרופ' אדוארד יעקובוב עם אוזבקיסטן תרמו באופן משמעותי לשיתוף הפעולה המתקיים בין HIT ומוסדות אחרים עם אוזבקיסטן.


הועידה, אשר החלה היום ,5 בספטמבר, תסתיים ב-9 ספטמבר ותתארח באוניברסיטאות נבחרות בערים טשקנט, בוכרה וסמרקנד. משתתפי הועידה יפגשו במהלכה למושבים שונים אשר ידונו באספקטים של שיתופי פעולה אקדמיים בינלאומיים, תוכניות חומש אקדמיות וכן נושאים בתחומי החברה, הטכנולוגיה, התיירות, ההנדסה, המתמטיקה והרפואה.

 

פורסם: 05/09/2022