חדשות והודעות

חיילינו בחזית

נשיא HIT וצוות המכון הגיעו לבקר את הסטודנטים המגויסים למילואים.

 

בתמונה: פרופ' יעקובוב, ד''ר סהר-ענבר וד''ר שקד יחד עם חיילי המילואים

בתמונה: פרופ' אדוארד יעקובוב, ד"ר לימור סהר-ענבר וד"ר נאווה שקד יחד עם חיילי המילואים


צה"ל כולו על חיילי שירות הסדיר שבו ועוד 350,000 חיילי מילואים, שהותירו מאחור בני משפחה מודאגים, מקומות עבודה ותעסוקה, שדות הדורשים חריש ונטיעה קטיף ואריזה, ומוסדות לימוד, התגייסו כאיש אחד בלב אחד, למערכה הכבדה והקשה, בדרום ובצפון בכדי להסיר האיום הנשקף למדינה ולתושביה, לאחר מתקפת הפתע הנפשעת של ארגוני טרור רצחניים שקמו עלינו לכלותינו.


על חיילי המילואים המגויסים נמנים גם כ-1,300 תלמידי HIT, הלומדים בכל תחומי הידע והפקולטות במכון, בתואר ראשון ובתואר שני, והם מחרפים נפשם ביחידות לוחמות המצויות בקדמת המערכה, וממלאים תפקידים חשובים גם כתומכי לחימה.


ביוזמתו של ראש המגמה ללימודי יזמות וחדשנות בבית הספר ללימודים רב-תחומיים ,סרן (מיל') ד"ר אלעד שגב, הממלא תפקיד בכיר ביחידה מסווגת יצאה ב-29 בנובמבר משלחת מטעם המכון בראשותו של פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT, ד"ר לימור סהר ענבר, דקנית הסטודנטים וד"ר נאווה שקד, ראש בית הספר ללימודים רב תחומיים, אל השטח לפגוש פנים אל פנים כמה מהסטודנטיות והסטודנטים המשרתים במילואים, להתעניין בשלומם, לשאול לצרכיהם, ולחזק את ידם. 


בביקור המרגש פגשה המשלחת סטודנט שנה ב' מהנדסת תעשייה וניהול המשרת בחטיבת השריון, קצין ביחידה מובחרת הלומד בשנה ג' במדעי המחשב, קצינת חימוש של גדוד תותחנים העתידה להתחיל לימודי שנה א' בהנדסת תעשייה וניהול, פרמדיקית בחיל התותחנים, הלומדת בשנה ב' בהנדסת תעשייה וניהול, וסטודנט לקראת סיום התואר בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה.


הסטודנטים העריכו והתרגשו מאד מכך שהנשיא ונציגי המכון הגיעו באופן אישי לבקרם והם שיתפו באופן פתוח על אירועי הלחימה הקשים, על הזוועות שנחשפו אליהם ועל האתגרים הצבאיים עימם הם מתמודדים ברמה היומיומית ועל נחישותם להישאר מגויסים עד שיושגו התוצאות הצבאיות הרצויות של המלחמה, כיוון שהם בפרוש "מגינים על הבית". כדבריהם.


הדאגה העיקרית שהעלו הסטודנטים הייתה שלא יהיו פנויים להתחיל את שנת הלימודים, כאשר תחל. פרופ' אדוארד יעקובוב נשיא המכון העביר להם מסר פשוט בביקורו: "אתם הגיבורים שלנו ובזכותכם ננצח! אתם תעשו את המוטל עליכם ואתם יכולים להיות שקטים שאנחנו נעשה את המוטל עלינו על מנת לאפשר לכם להצליח בלימודים". הנשיא אף הוסיף כי המכון לא ישאיר אף אחד מאחור וידאג לכל אחת ואחד מהמשרתים וכי יבנה מתווה אקדמי מותאם לכל המגויסים לשירות המילואים, כולל תגבורים פרטניים וקבוצתיים, ותמיכה כלכלית, על מנת שיוכלו להתקדם בלימודיהם. 


שנת הלימודים נדחתה פעם אחר פעם ע"י הנהלת המכון, ונקבעה למועד מאוחר של סוף דצמבר בכדי לאפשר גם לחיילי המילואים להשתלב בלימודים, מתוך תקווה שהמערכה תסתיים עד אז בניצחון וחיילי המילואים ישוחררו וישתלבו בלימודי התואר.


מ.ש. קצין שריון וסטודנט בפקולטה להנדסת תעשיה וניהול סיכם את מהות משימתם הכפולה של הסטודנטים המגויסים במילים מרגשות: "זוהי העוצמה שלנו כישראלים וכבני אנוש הבוחרים לבנות חיים ולייצר קידמה ומחקר למען התפתחות האנושות והעולם. ההרגשה של גיוס כולל של כולנו ביחד לחיות חיים של מדע ואינטלקט, לצד המלחמה והמאבק ברוע הבלתי אנושי, הינה הביטוי החזק ביותר שיש לחיים אנושיים".


HIT גאה בחייליו לוחמיו, ומייחל לניצחונם ולשובם בשלום אל ספסל הלימודים במהרה.


יחד ננצח !