חדשות והודעות

החזית הרביעית: מה עושים מעצבי תקשורת חזותית בזמן לחימה?


המחלקה לתקשורת חזותית בפקולטה לעיצוב ב-HIT נרתמת למען המאבק המלחמתי בעיצוב, תכנון וקריאייטיב של פרויקטים גרפיים שונים

 

לוגו חמ''ל תקש''ח

 

"אחרי השבת השחורה, שהכל התחיל, הבנו שהכל הולך להשתנות. כל מרצה שהבין שהסטודיו שלו ככל הנראה לא יעבוד בשבועות הקרובים, לצד זאת סטודנטים סטודנטיות שבוער בהן לתת סיוע לאחיהם ואחיותיהם בחזית ובעורף, הקמנו את החמ"ל של תקשורת חזותית. זה מטה שמטרתו לסייע לכל מי שזקוק" מספר ארז בכר, מרצה בכיר במחלקה לתקשורת חזותית בפקולטה לעיצוב ב-HIT מכון טכנולוגי חולון.

 

בתוך כמה ימים, בקבוצת הוואטסאפ שנפתחה לטובת האירוע, למעלה מ-50 סטודנטים נרשמו. מרצים בהווה ובעבר של המחלקה החליטו להירתם ולנהל את  צוותי הסטודנטים, ולצדם גם בוגרי החלקה שהגיעו לעשות "מילואים". 

 

 

"היה לי ברור שזה מה שצריך לעשות. אני סיימתי את הלימודים ב-HIT וכיום יש לי סטודיו משותף עם אשתי אבל ברגע שראיתי את הפנייה מארז (בכר) ראש המחלקה, הבנתי שאני שם." מספר עמית זכאי, בוגר בהצטיינות של המחלקה לתקשורת חזותית בפקולטה לעיצוב.


עמית זכאי לצד הסטודנטית אורטל מיניובוב, יצרו ערכו ויצרו סרטון המסכם את פעילותו של החמ"ל האזרחי לחטופים ונעדרים.


הסטודנטיות מאי פלג ומאי גרוס, לצד המרצה פרופ' עודד עזר עזרו בעיצוב ותכנון של מדבקות והדפסים ברוח המצב על מנת לסייע למפעל מוגן שנמצא בעוטף להמשיך ולעבוד.

 


המרצים אילון אדרי ואיתן ברטל, לצד הסטודנטים יובל קטן, אשד שליו, עדי גולדמן יצרו, הפיקו וערכו מספר סרטונים בהשתתפות סלבריטאים וכוכבי ילדים כמו טל מוסרי, אמה אלפיי, מרגי ועוד.


הפרויקט הוא פרי שיתוף הפעולה של המחלקה לתקשורת חזותית עם עמותת אנוש, המתמחה גם בקידום בריאות נפשית בקרב בני נוער וצעירים. יחד עם המטפלים של העמותה המומחים שלנו יצרו סרטונים עם תכנים פרקטיים, מותאמים ובגובה העיניים עבור ילדים ובני נוער, במיוחד בתקופה הזו.

 

פתיח פלטפורמת הסרטונים

מתוך פורטל הסרטונים. ניתן לגלוש >>>


באמצעות חומרים מצולמים מרחבי קיבוץ נחל עוז, אשר כרבע מחבריו נחטפו או נרצחו, המרצה בוב אוראל יחד עם הסטודנטים מאי דוידי, עמית חובש וגאיה פז יצרו וערכו סרטון שנועד לספר את הסיפור של המקום לפני ואחרי השבת השחורה של ה-7.10. בין היתר, ישמש הסרטון ככלי לגיוס תרומות לשיקום הקיבוץ מבין הריסותיו.

 

 

"בשבועות האחרונים, צוות המרצים והסטודנטים הנהדרים של המחלקה נרתמו לחמ״ל שלנו מתוך רצון לעזור לכל מי שאפשר וזקוק לתמיכה יצירתית בהפקת סרטים, קידום ברשתות, תיעוד והסברה איפה שרק ניתן. גאה מאוד במחלקה הזו שלנו, בכל אחד ואחד שתורם מזמנו ומגויס בכל ליבו למאמץ. תקשורת חזותית במלא מובן המילה" כך צחי דינר, ראש המחלקה לתקשורת חזותית ב-HIT.

 

מלבד זאת, הסטודנטים והמרצים, החברים בחמ"ל תקשורת חזותית יצרו ועמלו על עוד מספר פרויקטים בארץ ובעולם. נשתדל לעדכן כאן על כל מיזם חדש וחשוב.