חדשות והודעות

מענק פיתוח בגובה 75 אלף שקלים לסטודנטים של HIT


הכלי שיאפשר לבעלי לקות מוטורית לשחק קלפים כמו כולם, מחולל הסיפורים לילדים והאפליקציה שתשים סוף לתורים האבודים – הפרויקטים של HIT המכון הטכנולוגי חולון משנים את העולם
 

 

HIT המכון הטכנולוגי חולון גאה להציג את 3 הפרויקטים אשר זכו במסגרת תחרות future fund של המרכז ליזמות וחדשנות FUTURE. התחרות הינה חלק מתחרות ארצית ומטרתה לסייע לפרויקטים המצטיינים לעבור משלבי החינוך היזמי וההתנסות המעשית, אל השלב המעשי של הקמת מיזם והבשלתו למימוש עסקי.


"אנחנו גאים להיות הבית לכל הפרויקטים הנהדרים הללו. הם תוצאה של עבודה קשה ומהווים פתרון לבעיות קיומיות" מספרת טלי מלאך בנאים, ראש מרכז היזמות והחדשנות Future HiT . "כל פרויקט הוא תולדה של בעיה אשר מצריכה פתרון מתאים המשלב יצירתיות, חדשנות ויזמות".
כחלק מקידום תהליכי יזמות באקדמיה בתמיכת המועצה להשכלה גבוהה, הוחלט על פתיחת מסלול תמיכה, שמטרתו קידום של מיזמים סטודנטיאליים מצטיינים על ידי מענק כספי בשלב הוכחת היתכנות POC. מבין המיזמים, מבין כלל המוסדות האקדמיים בארץ, שהגישו מועמדות לקול הקורא, נבחרו אלה שהתאימו ביותר ועברו אל ועדת השיפוט של התחרות הארצית.

 

צוות הסדטונטים המפתח של ''תורי''

צוות הסדטונטים המפתח של "תורי"


"רעיון חדשני, זיהוי צורך ועבודה קשה הם המשולש הקדוש המהווה את היזמות ובכל אחד מהפרויקטים של הסטודנטים, ניתן לראות את זה" אומר גלית קול, ראש תכנית האצה של המרכז לחדשנות ויזמות future hit, אשר ליוותה את הפרויקטים הזוכים דרך כל שלבי ההגשה.
בשנה שעברה, HIT המכון הטכנולוגי חולון קטף את המקומות הראשון והשלישי באמצעות 2 פרויקטים שזכו. השנה, סך כל התמיכה בשווי 75 אלף שקלים והוא בעבור 3 הפרויקטים שזכו מטעם HIT. 

 

מתקן הקלפים של MAGNACRAD

מתקן הקלפים של MAGNACRAD


המיזמים הזוכים כוללים את "תורי", יישומון חדשני שנוצר על מנת לתת מענה לכל אותם תורים אבודים שנותרים ללא איוש במערכת הבריאות הישראלית, מדובר בפרויקט שהתחיל בקורס במסגרת בית הספר ללימודים רב תחומיים -טכנולוגיה מקרבת במפגש הרפואי. פרויקט גמר נוסף שהתחיל במחלקה לתקשורת חזותית, מחולל הסיפורים LIBLABZ  מאפשר לילדים ליצור את הסיפור שלהם  ומפתח מיומנות יצירתית ומשמש ככלי טיפולי, ו-MAGNACARD, מתקן ייחודי לאחיזת חפיסת קלפים בעת משחק, עבור בעלי בעיות מוטורי, שהחל כפרויקט גמר במחלקה לעיצוב תעשייתי.

 

מחולל הסיפורים liblabz

מחולל הסיפורים liblabz


"כאן מקום לפתרון שיכול לייעל בצורה משמעותית את כל מערכת הבריאות. שהצגנו את הפרויקט הבנו שיש לנו פה משהו באמת גדול שאנחנו מאמינים בו וזה יכול לשנות ולעשות טוב והחלטנו לרוץ עם זה הלאה וחשבנו איך אפשר לשפר", אומרת אניטה מלינסקי, סטודנטית לטכנולוגיות למידה שנה ג' ואחת מצוות היוצרים של "תורי". "אנחנו מאד מתרגשים ושמחים, מסתכלים לעתיד לראות איך נצליח ליישם את הפרויקט. החלום זה שנצליח לעשות משהו טוב ולשם כולנו מכוונים. לדעת שמשהו שעשינו הצליח לעשות פה שינוי חיובי" 

 

 

 

פורסם: 02/10/2022