חדשות והודעות

בין אפריקה לחולון: ביקור שגריר טנזניה ב-HIT


ערוץ חדש לשיתופי פעולה במסגרת תכניות שונות נפתח בין האקדמיה בטנזניה ל-HIT מכון טכנולוגי חולון

שגריר טנזניה בישראל ופרופ' יעקובוב, נשיא HIT
שגריר טנזניה בישראל ופרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT


בפתח ביקורו של שגריר טנזניה בישראל, אלכס גבריאל קלואה, אשר הגיע מלווה בראש מערך משרדו, מונה מאהכה, הציג פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT סקירה של פעילות המכון בהתייחסות ל-3 מוטיבים מרכזיים המלווים את פעילותו- אקדמיה, חברה ותעשייה. פרופ' יעקובוב ציין את רשת שיתופי הפעולה ברחבי העולם, הכוללת גם חילופי סטודנטים וגם מחקר משותף. "אנו שמים לנגד עינינו את המטרה לגדל דור חדש של מומחים בכל התחומים", אמר פרופ' יעקובוב.


את הביקור ארגן וערך המשרד הבינלאומי של HIT מכון טכנולוגי חולון בהובלת אירה איבשין גואטה, אחראית תכניות ושיתופי פעולה בינלאומיים במכון. השגריר קלואה והגברת מאהכה התרשמו מהיכולות האקדמיות של HIT ובעיקר מתכניות הלימוד החדשניות כמו טכנולוגיות רפואיות דיגיטליות וטכנולוגיות למידה וכן, פעילות המכון במתכונת הרב תחומית. "אנחנו שמחים מאד לבקר פה ולהיות במוסד היוקרתי הזה. מדינת ישראל סייעה רבות לטנזניה בתחומי הפיתוח הטכנולוגי לאורך השנים. נשמח להעמיק את הקשר בין האקדמיה בטנזניה ל-HIT על ידי תכניות מחקר משותפות, כמו גם תכניות חילופי סטודנטים" אמר השגריר קלואה.


מדינת ישראל מקימת יחסים דיפלומטיים עם טנזניה עוד משנת 1994. במשך שנים מקיימות המדינות יחסים הדוקים הכוללים קשרי מסחר, תעשייה, חקלאות ובטחון. ישנן מספר חברות טכנולוגיה ישראליות כמו "מוטורולה ישראל" ו-"סרגון נטוורקס" אשר פועלות בטנזניה כיום. ב-2017 נפתחה לראשונה שגרירות טנזניה ברמת גן.


HIT מכון טכנולוגי חולון גאה לקחת חלק בעשייה הבינלאומית בהשתתפות מוסדות אקדמיים ומכוני מחקר שונים בעולם. המכון מקיים מערכת של שיתופי פעולה עם כ-130 מוסדות אקדמיים בכ-35 מדינות, אשר כוללים כ-145 סטודנטים לתואר ראשון ממדינות מרכז-אסיה, תכניות חילופי סטודנטים תחרויות חדשנות, מחקרים משותפים וכן, ביקורים הדדיים, כנסים ואירועים חוצי יבשות.



פורסם: 02/05/2023