חדשות והודעות

.H.I.T מכון טכנולוגי חולון למען הקהילה: טקס מלגות לעידוד נשים ולמצטייני מעורבות חברתית

המכון שם לו למטרה לקדם ידע טכנולוגי למען הקהילה והחברה בישראל. לשם כך, פועלות במכון תוכניות ייעודיות, וכן ניתנות מלגות לקידום ועידוד סטודנטים עולים ומהפריפריה בעלי פוטנציאל לימודי גבוה. בנוסף, המכון מקיים תוכניות לשיפורים טכנולוגיים למען איכות החיים, לחשיפת בני נוער למדע וטכנולוגיה, לעידוד נשים למקצועות הטכנולוגיה ועוד. 

במכון פועל צוות היגוי מוסדי לנושא מעורבות סטודנטים ואקדמיה בקהילה. מזה 5 שנים, כל סטודנט הזוכה במלגה של יותר מ-2000 שקלים מחויב לפעול למען הקהילה לפחות 20 שעות שנתיות. נכון ליוני 2008, עסקו בפעילות זו 337 סטודנטים. 151 סטודנטים נוספים התנדבו במסגרת פרויקט החונכות פר"ח.

טקס המלגות לעידוד נשים ולמצטייני מעורבות חברתית נפתח בדבריו של פרופ' יוש כהנא, סגן נשיא H.I.T. המכון הטכנולוגי חולון, אשר הסביר על חשיבות קיומם של הפרויקטים ועל עידוד השתלבותן של נשים במקצועות הטכנולוגיים. 

ד"ר דוד זינגר, ראש מינהל הסטודנטים, תיאר את הפעילות המתקיימת במסגרת המעורבות החברתית במכון, ואת תרומתם הייחודית של 8 הסטודנטים, אשר זכו במלגות הצטיינות בתחום. בחירתם נעשתה לאור מכתבי המלצה שהתקבלו מהמקומות בהם התנדבו. 

גדי וולמן, סטודנט שנה רביעית להנדסת חשמל, שימש כחונך במסגרת תוכנית מסע. בתוכנית זו, הנערכת בשיתוף עם הסוכנות היהודית, צעירים יהודים מארצות שונות, כמו ארגנטינה, ברזיל וצרפת, לומדים בישראל במשך של עד 2 סמסטרים. מקצתם נשארים בארץ ומתכוננים לעלייה.  

אורן סידי, סטודנט שנה שלישית להנדסת חשמל, לימד במהלך השנה שלושה נערים המטופלים ביחידה לקידום נוער בעיריית חולון. מטרת תוכנית זו, הנערכת בשיתוף עם עיריית חולון ופר"ח, היא לסייע באופן פרטני לבני נוער הנמצאים בסכנת נשירה ממסגרות חינוך פורמאליות. התוכנית מאפשרת לנערים לחזק את יכולותיהם הלימודיות בתחומים כמו מתמטיקה, אנגלית ומחשבים, ובכך מגדילה את סיכוייהם להישאר במערכת החינוך. בנוסף, חמישה סטודנטים התנדבו במועדוניות הטיפוליות של מחלקת הרווחה בעיריית חולון. 

סטודנטים מהפקולטה לעיצוב מעצבים מדי שנה את הבמה של תיאטרון חולון, בין היתר, לקראת הטקס "מגן ראש העיר למתנדבים מצטיינים", שעורכת העירייה. מורן גולדשטיין, סטודנטית שנה רביעית לעיצוב, אשר עיצבה את התפאורה ואת פוסטר הזוכים בטקס זה, זכתה אף היא למלגת הצטיינות. על עבודתה נאמר שנעשתה תוך גילוי מקצועיות ויחסי אנוש מדהימים. 

רומן דנילוב, סטודנט שנה רביעית להנדסת חשמל, שימש כחונך באורט מיטרני בחולון והביא 6 תלמידים להישגים מרשימים בלימודיהם. 65 סטודנטים נוספים התנדבו במסגרת זו, הכוללת חונכות לתלמידי תיכון וחטיבות הביניים בחולון ובערים נוספות. הסטודנטים הכינו את התלמידים למעבר לקראת התיכון, ועזרו להם לקראת הבגרויות במקצועות שבהם התקשו, בדגש על תחומי המדעים והאנגלית.

10 סטודנטים מהמכון התנדבו בבתי חולים, ורובם פעלו במשחקייה של מחלקת הילדים בבית החולים "וולפסון". 2 סטודנטיות זכו למלגות הצטיינות על עבודה זו: עינת ניר והבה, סטודנטית שנה שנייה להנדסת חשמל, ומורן זיידנברג, סטודנטית שנה שנייה לניהול טכנולוגיה, אשר התנדבו במרכז לאבחון ושיקום הילד, בפרויקט חונכות עבור ילדים עם קשיים התפתחותיים. שתיהן יצרו קשר נפלא עם הילדים שבהם טיפלו ועם בני משפחותיהם.    

המכון מקיים תוכניות התנדבות נוספות, כגון התנדבות למשמר האזרחי, למכבי אש ועוד. השנה השתתפו בתוכניות התנדבות מגוונות 46 סטודנטים, ו-2 מתוכם זכו במלגות הצטיינות על פעילותם. יניב קפש, סטודנט שנה שלישית למדעי המחשב, התנדב ב"יד שרה" וגילה אצילות נפש ומסירות. שי לב, סטודנט שנה שנייה למדעי המחשב, התנדב במרכז לרכיבה טיפולית. מנהלת המתנדבים של המרכז אמרה עליו: "כן ירבו אנשים כשי". 

שיאו של הערב הגיע כאשר משתתפות פרויקט Lady Tech  הציגו את עבודות הגמר שלהן בעזרת דוכנים ייחודיים, אשר כללו ערכות מעוצבות, עוגות לטעימה, בלונים ועוד. דרך הייצוג היצירתית שלהן יצרה אווירה של קלילות ודינאמיות, דבר אשר בא לידי ביטוי גם בדיונים שהתקיימו בתום הצגת כל אחד מהפרויקטים. ניכר שהמשתתפות בפרויקטים ענו על שאלות הקהל באופן מקצועי מאוד, וכי הן עברו חוויה לימודית משמעותית ומעשירה. 


הטקס הסתיים בחלוקת התעודות והמלגות. יחד עם נציגי המכון העניק נציג חברת סיסקו, השותפה המקצועית לפרויקט Women to H.I.Tech, את המלגות לסטודנטיות המשתתפות בפרויקט. נציגי המכון והמנחה, חלי עולמי, חילקו את המלגות ותעודות הסיום למשתתפות Lady Tech ואילו פרופ' יוש כהנא, ד"ר זינגר ומירה דרכלי חילקו את המלגות למצטייני מעורבות חברתית.