חדשות והודעות

"משחקים רציניים"

ב-5 במרץ 2008 התקיים ב-.H.I.T המכון הטכנולוגי חולון יום העיון "משחקים רציניים SGS2008", שעסק בפיתוח והערכת משחקים מקוונים ועולמות וירטואליים ככלי למידה, אימון והכשרה. הכנס היה מיזם משותף של הפקולטה לניהול טכנולוגיה והמחלקה לטכנולוגיות למידה במכון, והוא נערך בסיוע ד.י.ג.ר.ה ישראל – הסניף הישראלי הרשמי של הארגון הבינלאומי לחקר משחקי מחשב. מארגני הכנס היו ד"ר חנן גזית, מהמחלקה לטכנולוגיות למידה, וד"ר אמנון גונן, דקאן הפקולטה לניהול טכנולוגיה. לקחו בו חלק למעלה מ-160 משתתפים, בהם אנשי אקדמיה ויזמים מחברות היי-טק ומארגונים ממשלתיים.

ברוח הנושא שבו עסק, נערך יום העיון במקביל גם בעולם הווירטואלי התלת-ממדי "סקנד לייף" , בשיתוף המכון למשחקים רציניים באוניברסיטת קובנטרי באנגליה. העולם הווירטואלי התלת-ממדי סקנד לייף, של חברת לינדן לאבס, הוא עולם יציר ידי המשתמשים בו. כל חפץ או אובייקט נוצרו על ידי משתמשים פעילים, שמספרם עולה כיום על עשרה מיליון וחצי משתמשים.

ד"ר חנן גזית, ממארגני הכנס הייחודי, תיאר לאחריו את חווית ארגון כנס בעולם וירטואלי: "הפקת כנס בסקנד לייף, שמתקיים במקביל גם בעולם הממשי, דורשת, כמו בהפקת אירוע בחיים הממשיים, הקפדה על פרטים, תכנון מוקדם, תיאום בין גורמים שונים ועבודת צוות, ובמקביל גם הכנות ספציפיות בעולם הווירטואלי התלת-ממדי. הלקחים שנלמדו מארגון והפקת הכנס ניתנים לחלוקה על פי ציר זמן הביצוע: ההכנות הנדרשות לפני הכנס, במהלכו ולאחריו. לקחים נוספים הופקו מנושאים כמו טכנולוגיה, תכנים, עיצוב, שיווק ופרסום, עבודת צוות, סידורי אבטחה ועוד. מספר לקחים יישומיים בעולם הווירטואלי התלת-ממדי סקנד לייף, רלוונטיים גם בהפקת אירועים וכנסים בעולמות וירטואליים תלת-ממדיים אחרים.

וי.ריידר (בתמונה), האוואטר של ד"ר גזית, הציב דוכן חולצות של הכנס באוויר, בצמוד למסכי הפלזמה שהציגו את תוכנית הכנס בכניסה לאודיטוריום. החולצות הוכנו במיוחד לכנס, באדיבות מעצבת האופנה מאיה הופנר, הידועה בכינוי "קנימל".

בתמונה: וי.ריידר, האוואטר של ד"ר חנן גזית, ליד התוכנית של הכנס שהציב בצמוד לאודיטוריום