חדשות והודעות

"חלון לחזון" – מרעיון למציאות, הנדסה וטכנולוגיה עם הרבה אנרגיה

מציעה המאה ה-21? מה בעצם הקשר בין פעילות חשמלית במוח לבין דיבור? ומה הקשר בין סיליקון פולט אור ומסכי פלזמה? כיצד עולם העיצוב ועולם החשמל מצליחים לדבר באותה השפה? היכן בעצם עומד נושא הרכב החשמלי שכולם מדברים עליו?
סדרת סמינרים חדשנית- "חלון לחזון"- היא היוזמה החדשה של פרופ' גדי גולן, הדקאן הנכנס של הפקולטה להנדסה ב H.I.T- המכון הטכנולוגי חולון. "בצעד זה" הוא אומר, "אני מבקש לפתוח את שערי המכון בפני כל תושבי חולון, וכמובן בפני כל מי שטכנולוגיה וחשמל הם נושאים היקרים לליבו"
 
פרופ' גדי גולן, הדקאן הנכנס של הפקולטה להנדסה ב- -H.I.T המכון הטכנולוגי חולון, מביא עם מינויו לתפקיד משב רוח רענן לפקולטה, ומשיק סדרת סמינרים ייחודית למכון. כדקאן הפקולטה, הוא מסביר, "חשוב לי שהסטודנטים יצאו עם הבנה הרחבה יותר מסתם ידע מתמטי והנדסי גרידא. חשוב לי לחשוף את הסטודנטים לסיפור, הוא מדגיש, שעומד בבסיס כל חידוש טכנולוגי. עולם הטכנולוגיה מתאפיין בחדשנות, בקצב גבוה. לכל גרסה של מוצר יש אורך חיי מדף קצר. בסדרה זו, אני מעוניין לחשוף את הסטודנטים לדינמיקה של עולם זה". "מעבר לכך", הוא אומר, "יש לנו סטודנטים מבריקים בפקולטה. לחלקם יש בראש רעיונות חדשניים נפלאים. בעזרת סדרה זו אני מבקש לחשוף את הסטודנטים לדרך שכל רעיון עובר מהשלב שהוא עוד מצוי בראשו של הממציא, ועד לשלב הסופי בו כל החפץ בכך יכול ליהנות מההמצאה".
 
עם זאת, הוא מדגיש, הדגש בסדרת הסמינרים יהיה על הסיפור הטכנולוגי, על ההבנה ההנדסית-הטכנולוגית העומדת בבסיס ההמצאה. פרופ' גדי גולן קיבץ סביב המיזם החדש סוללה של מרצים, יזמים וטכנולוגים מהשורה הראשונה, שכל אחד מהם חובק המצאה חדשנית ומעניינת.
 
הסדרה פתוחה לכל אדם המתעניין בנושא וכל סמינר יוקדש לסיפור אחד של ממציא אחד. פרופ' גולן מבקש להדגיש בהזדמנות זאת את החשיבות הגדולה שיש בעיניו למעורבות המכון בקהילה- הן הקהילה העוטפת, הקרובה- העיר חולון, והן בקרב התעשיות והקהילות המקצועיות שהמכון שוקד על קשר הדוק עימן.
 
את הסמינר הראשון בסדרה העביר ד"ר רונן שושניק מהמרכז לחקר המח באוניברסיטת בר-אילן. ד"ר שושניק סיפר על חידושים ופריצות דרך במחקר נוירו-פרוטזות, נושא המשתייך לתחום מדעי העצב ולהנדסה ביו-רפואית ותרומתו הגדולה היא שיפור פעילות עצבית פגומה.