חדשות והודעות

יחידה חדשה במכון – "יישום עיצוב"

 

 

בימים אלה החלה לפעול במכון יחידה חדשה שהקים ומנהל ד"ר פרוסטיג ויקטור.


הפקולטה לעיצוב קיימת מימיו הראשונים של המכון למעלה מ40 שנה. עם השנים היא רכשה לעצמה שם כאחת ממסגרות הלימוד האקדמיות המובילות בארץ, ובוגריה מעורים ומצליחים במגוון רחב ביותר של פעילויות עיצוב בארץ ובעולם.
עיצוב במהותו הינו מקצוע שנועד לממש רעיונות החורגים מהמקובל ומציעים אופני פעולה, התנהגות ומשמעות אלטרנטיביים. ככזה אך טבעי הינו הרצון של המעצבים לראות את עבודתם מתממשת ומשפיעה על עיצובה של המציאות העתידית.

 

 

בפקולטה לומדים כ-1000 סטודנטים היוצרים מידי שנה מעל 4000 פרויקטים. למרות הכמות ואיכות הפרויקטים הנעשית במסגרת הלימודים, מעט מאד פרויקטים מגיעים ליישום. כדי לגשר על הפער בין הפוטנציאל לבין היישום בפועל הוקמה היחידה ל"יישום עיצוב".
ד"ר ויקטור פרוסטיג שלימד בפקולטה מימיה הראשונים והקים וניהל מחלקות בפקולטה, הציע להקים את היחידה ליישום עיצוב. בהתבסס על ניסיונו כמעצב וייזם ולאור המציאות העכשויות הפותחת אפשרויות ליזמות, שלא היו קיימות בעבר, החליט לעודד סטודנטים ולאפשר להם לעשות את הצעד החסר בעבודתם –קידום ליישום.


 

מטרות היחידה
  • יחידת 'יישום עיצוב' הוקמה כדי להגביר את מעורבות הפקולטה לעיצוב והשפעתה על הסביבה, החברה והתרבות.
  • ריכוז ועיבוד מידע על אפשרויות קידום ויישום של פרויקטים הנעשים בפקולטה לעיצוב.
  • קידום ויישום של פרויקטים נבחרים.
  • הכשרה של סטודנטים-מעצבים לעשייה יזמית (פעילות שהינה מעבר לתכנית הלימודים האקדמית).

 

בפקולטה לעיצוב מלמדים אנשי מקצוע שונים שלהם מומחיות בתחומים הקשורים ליישום עיצוב. מרצים אלה כצוות פנימי של הפקולטה יעזרו לסטודנטים לקדם את הפרויקטים שלהם. בנוסף יוקם צוות חיצוני של יועצים וגופים שיעודם או ענינם ביזמות ובעיצוב והם יתרמו מהידע והקשרים שלהם.

 

היחידה תעסוק לא רק בקידום פרויקטים הנעשים במסגרת הלימודים, אלא גם תעניין גופים שונים בהפניית פרויקטים שהם עוסקים בהם לפיתוח במסגרת הפקולטה וכן תציע הקמת מעבדות חדשנות ועיצוב.

עמוד היחידה באתר המכון: יישום עיצוב

 

כתבה על היחידה במגזין הפקולטה לעיצוב: יישום עיצוב