חדשות והודעות

ראיון עם מנהלת המרכז לייעוץ והרשמה. לקרוא ולה(ת)רשם!

 

ב 1.1.14 פתח המכון את שעריו לנרשמים חדשים לקראת שנת הלימודים תשע"ה.
לקראת תאריך היעד ובשיא ההכנות לקראת פתיחת תקופת הרישום קיימנו ראיון עם שרה בר, מנהלת המרכז לייעוץ והרשמה. לקרוא ולה(ת)רשם!

 
 
שרה, מה תפקידו של המרכז לייעוץ והרשמה?
המרכז לייעוץ והרשמה מבחינתי, הוא שער הכניסה למכון עבור מתעניינים. למעשה, זאת נקודת המפגש האנושית הראשונה של המתעניינים עם המכון. מבחינת המתעניינים אנחנו הפנים הראשונות שהם פוגשים, ומפגש זה עשוי להיות גורלי מבחינת קביעת עתידם. אי לכך, אין ספק שהפנים הללו צריכות להיות מאירות, אדיבות וסבלניות, וכמובן ובעיקר מקצועיות. במקרה שלנו, המשפט: "אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני" מקבל משנה תוקף. היעד שהצבתי בפני כמנהלת המרכז הוא, שכל מתעניין , נרשם, מתקבל וסטודנט, יחוש כבר מהאינטראקציה הראשונה שלו איתנו, שהוא רצוי, מצוי בידיים טובות ומלווה על-ידי מערכת תומכת, הוגנת ומקצועית, שתעשה כל שניתן כדי שתהליך הרישום שלו למכון יהיה מהנה ומוצלח.
חשוב מאד, שהמכון יעמוד בכבוד מול התחרות בעולם האקדמי, ושהמועמדים שיקלטו במכון יהיו ראויים ובעלי יכולות לימודיות כדי שיוכלו לסיים לימודיהם בהצלחה, ולהשתלב במקומות תעסוקה הולמים, שבהם ייצגו את המכון כבוגריו בכבוד.
 
שרה בר ומרכז הרישום
 
כיצד צוות היועצות במרכז הרישום יכול לסייע למתעניינים בלימודים?
למזלי, התברכנו בצוות יועצות נפלא, אכפתי ורגיש, שיודע לבדוק באופן מקצועי את צרכיו של המתעניין, לייעץ לו ולכוון אותו למסלול הלימודים המתאים לו ביותר. כל יועצת יודעת לכוון את המועמד כך שיוכל לשפר את סיכוייו ללימודים במכון על-ידי השלמה או שיפור של ציון פסיכומטרי, מכינות רענון והשלמה או קביעת רמת לימודים באנגלית. מתעניינים המתלבטים בין מספר מסלולי לימוד יכולים להיוועץ בצוות, לקבל את מירב המידע על כל מסלול ומסלול, וכך להחליט ממקום של ידע. היועצות שלנו מלוות את הנרשמים מהרגע שהם הגיעו לייעוץ או נרשמו באתר, ועד שאותו מתעניין הופך לסטודנט מן המניין במכון.
 
אז למי מומלץ להגיע לשיחת ייעוץ במרכז?
המטרה שלנו היא לפשט תהליכים ולא לסרבל או להאריך שלא לצורך. מתעניינים שיודעים בדיוק מה הם רוצים ללמוד ועומדים בתנאי הסף לקבלה, להם אני ממליצה להיכנס לאתר, ופשוט להירשם. לעומת זאת, כל מי שמתלבט בין מסלולי לימוד שונים (מה ללמוד), כל מי שחסר לו תנאי סף כזה או אחר, לדוגמא: ציון בגרות במקצוע מסוים, או ציון פסיכומטרי וכל מי שתוהה איך לשלב את כל ההשלמות להן הוא נדרש מוזמן בחום להגיע אלינו, כי אצלנו הוא יקבל את ההכוונה הטובה ביותר לגבי האפשרויות העומדות לרשותו. את כל ההשלמות ניתן לעשות אצלנו במכון במחירים אטרקטיביים, או אפילו ללא תשלום (לעומדים בקריטריונים). חבל לבזבז כסף על השלמות פרטיות כשהמכון מספק סל פתרונות כל כך נגיש. בכל מקרה, הייעוץ במרכז אינו כרוך בתשלום והוא מאד מומלץ.
 
מהו תהליך הרישום?
אני ממליצה בחום להיכנס לאתר שלנו. יש למכון אתר חדש ומקסים, המספק מידע רב למתעניינים, הן על מסלולי הלימוד והן על ההרשמה. בתוך האתר, אני ממליצה באופן מיוחד לפנות למדריך למועמדים- שם ריכזנו את המידע שכדאי לכל מתעניין או נרשם לדעת! מי שדרכו ברורה לו, ולא חש צורך להגיע לשיחת ייעוץ, מוזמן להירשם באתר, תהליך ידידותי של הרשמה-און ליין. כל השאר- מוזמנים בחום להגיע אלינו, לשיחת ייעוץ.
 
איזו המלצה חמה יש לך למתעניינים החדשים?
"אני מאד ממליצה לא להחמיץ את הימים הפתוחים המתקיימים במכון. הימים הפתוחים הם סוג של מתנה, ממש כך, מתנה שהמכון מעניק למתעניינים ולנרשמים. הם מספקים "הזדמנות מרוכזת" להציץ אל תוך כתלי המכון, לספוג את אווירת הקמפוס, לשמוע באופן בלתי אמצעי על מסלול הלימודים בו אתם מתעניינים, להכיר מקרוב את ראש המסלול, את אנשי הסגל, ואפילו סטודנטים ובוגרים. אנחנו משלבים בימים אלה גם סיור מודרך ברחבי הקמפוס. הימים הפתוחים נועדו לענות על כל שאלה, תהייה או התלבטות, והם מאד מוצלחים!
אגב, אחד ממקורות המידע האפקטיביים והאמינים ביותר בעיני, הם סטודנטים הלומדים במכון. בשיחות הייעוץ שלנו אנו מעודדים מועמדים לבקש מסטודנטים, שכבר לומדים אצלנו את התרשמותם - זה מקור מידע נהדר ומומלץ."
 
צוות המרכז ערוך, מוכן ומאחל הצלחה רבה לכולם!!!

תפקידים קודמים: שרה בר
במשך למעלה משני עשורים אני עוסקת במגוון תפקידים. המשותף לכל התפקידים הוא הנגשת האקדמיה לאוכלוסיות שונות ומגוונות.
אני רואה בעיסוק זה ייעוד. עם השנים ניהלתי בחדווה ובהצלחה שתי מכינות קדם אקדמיות, ובהמשך שימשתי כמפקחת על המכינות הקדם אקדמיות מטעם האגודה לקידום החינוך. אהבתי בעיקר את הנחיית הצוותים במכינות, את המגע והסיוע לתלמידים, ואת היצירתיות לה נדרשתי בפתרון בעיות אישיות של הלומדים ושאלות פדגוגיות של סגל המורים.

במכון מאז....:

הגעתי למכון בשנת 2012. את המכון הכרתי במסגרת תפקידי כמפקחת על המכינה השוכנת בתוכו. שמחתי מאוד להשתלב במקום מיוחד שכזה, המאפשר לי להמשיך ולעסוק בקדום צעירים באמצעות הנגשתם לאקדמיה, והפעם - למכון הטכנולוגי בחולון.

שאיפתי בתפקיד היא:
אני מקווה שאני וצוות המרכז שבראשו אני עומדת, נעמוד ביעד שהצבנו בפנינו, לסלול את הדרך לכמה שיותר צעירים ולהביאם ללימודים במכון, תוך שמירה על ערכים של איכות ומצוינות.

חוץ מזה שאני עומדת בראש המרכז לייעוץ ולהרשמה:
אני מאמינה שכל אדם צריך להשקיע בעצמו ובמה שעושה לו טוב. לכן , בזמני הפנוי אני נהנית מקריאת ספרים, הצגות תיאטרון, ספורט, רקוד ושזירת פרחים. והכי חשוב, אני נשואה לאלוף נעורי ואנו הורים לחמישה ילדים וסבא וסבתא לנכדה מדהימה, שמרנינה את ליבנו ומוסיפה הרבה לחיינו.