חדשות והודעות

HIT מציע לנגדים בצה"ל מכינה קדם אקדמאית יחידה מסוגה בארץ

 

30 נגדים מחיל הלוגיסטיקה משלימים תעודת בגרות במסגרת המכינה לבגרויות ב HIT . זהו שת"פ ראשון ויחיד מסוגו בארץ בין המכון הטכנולוגי , צה"ל ומשרד הביטחון.
 
במסגרת פיילוט ראשון ויחיד מסוגו בישראל, מציע HIT לאנשי קבע מחיל הלוגיסטיקה, אפשרות להשלים תעודת בגרות מלאה במסגרת מכינה קדם אקדמאית ייחודית. המכינה, פרי שת"פ ראשון מסוגו בין המכון לרשויות צה"ל ומשרד הביטחון.
 
המכינות מביאות לידי ביטוי מעשי את אחד היעדים האסטרטגיים הבולטים של המכון הטכנולוגי חולון - להנגיש את ההשכלה הגבוהה למגזרים שונים באוכלוסייה הישראלית. המכון יזם את הקמתן של המכינות כמסגרות לימוד אקדמיות וקדם - אקדמיות למגזרים השונים, מתוך כוונה לתת כתף במשימה לאומית נעלה זו.
 
במכון מתקיימות מספר מכינות קדם אקדמאיות המיועדות למסיימי שירות צבאי, שירות לאומי ואוכלוסיות נוספות אשר לא שירתו בצבא מכל מיני סיבות. המכינות מציעות לנרשמים לתארים מסלולים לשיפור סיכויי הקבלה ללימודים במסלולים השונים, להשלמת פערים ולריענון הידע לקראת שנת הלימודים.
 
"המכינות נועדו במהותן לספק פיתרון של השלמת תעודת בגרות, שיפור ושדרוג של תעודת בגרות קיימת" אומרת שרה בר, מנהלת המכינה הקדם אקדמאית. "המטרה היא להביא את המשתתפים לזכאות לתעודת בגרות, וזאת לאור המצב הנוכחי במדינה לפיו רק כ-50% ממסיימי התיכון זכאים לתעודת בגרות. המכינות מפוקחות על ידי משרד החינוך ומתוקצבות על ידי משרד הביטחון בתוקף חוק חיילים משוחרים. 80% מהתלמידים מקבלים מימון בשכ"ל ומלגות לצורך לימודיהם" מסכמת בר.
 
נגדים מחיל הלוגיסטיקה של צה"ל במכינה
 
המכינות הקדם אקדמאיות ב HIT
 
מכינה לבגרויות - מיועדת למעוניינים לשפר ציוני בגרות או לשדרגם;
להשלים מקצועות בגרות חסרים על מנת להיות זכאים לתעודת בגרות מלאה; להשתלב במכינות ריענון והשלמה במטרה להשלים או לרענן ידע במתמטיקה ו/או פיזיקה ו/או יסודות מדעי המחשב במטרה להתקבל או להשתלב ללימודים אקדמיים במכון הטכנולוגי חולון.
 
מכינת ריענון והשלמה - מאפשר למועמדים אשר ציוני הבגרות שלהם בפיזיקה ו/או מתמטיקה אינם מספקים לקבלה ללימודים במכון הטכנולוגי, להשלים ולרענן את הידע שלהם לקראת הקבלה ללימודים.
 
קורס הכנה למבחן הפסיכומטרי - הקורס נבנה באופן מיוחד עבור HIT ומציע את כל הכלים הנדרשים להצלחה בבחינה: היכרות מירבית עם הבחינה הפסיכומטרית, סוגי השאלות המופיעות בה, דרכי הפתרון והטקטיקות הייחודיות להתמודדות עם השאלות השונות.
 
המכינה הקדם אקדמית של HIT מלווה את התלמידים החל משלב הייעוץ ועד סיום הלימודים. צוות המורים, המלמד במסגרת המכינה לבגרויות הינו צוות מיומן ומקצועי, אשר צבר נסיון רב שנים בהוראה ובהכנה לבחינות הבגרות, תוך מתן מענה איכותי ואישי לכל תלמיד.
התלמידים במכינה זוכים לאווירה לימודית תומכת ולתגבור לימודי על פי הצורך.
 
"אני רואה בתפקידי במנהלת המכינות שליחות" אומרת שרה בר. "אנו מעניקים יחד אישי וחם לכל משתתף ורואים חשיבות עליונה במגע הישיר עם האוכלוסיות המורכבות. ההכלה והחום יחד עם דרישה בלתי מתפשרת לעמידה במשימות, מהווים את האני מאמין שלי ושל צוות המכינות כולו".