חדשות והודעות

אנחנו יודעים מה עשיתם בקיץ האחרון...


ניקול גינסברג תתחיל בקרוב את שנה"ל השלישית (והאחרונה!) במחלקה לטכנולוגיות למידה.
כדיילת באל-על היה לה קיץ אקזוטי ועמוס במיוחד.



ניקול גינסברג, בת 26, במקור ממושב תלמי יפה וכיום גרה בגבעתיים, תתחיל בקרוב את שנה"ל השלישית (והאחרונה) במחלקה לטכנולוגיות למידה.

ניקול מספרת: "שירתתי ב-8200 במשך 3 שנים וכשהשתחררתי חיפשתי משהו "מגניב" לעשות, וככה הגעתי להיות דיילת אוויר באל-על. אחרי שנתיים וחצי "באוויר" התחלתי ללמוד במחלקה לטכנולוגיות למידה במכון, ועזבתי את העבודה, אך כל קיץ אני חוזרת ל"מילואים" באל-על.

כך יוצא שאני מטיילת (כמעט) בכל העולם. הקיץ, לדוגמא, הספקתי לבלות 15 שעות ברומא, 24 שעות בלונדון, סופ"שים ארוכים בניו יורק, בנגקוק והונג-קונג ואפילו לבקר מספר פעמים את המשפחה ביוהנסבורג , כל זאת כשמשלמים לי ואף נותנים כסף לבזבז בשהייה ביעד :)

השהייה הכי שווה שהייתה לי הייתה בקוס, יוון. שלחו אותנו ל-24 שעות למלון הכל כלול, ועוד קיבלנו משכורת. כמובן שלא כל הזמן העבודה מנקרת עיניים, ברב הטיסות לאירופה אנחנו אפילו לא יורדים מהמטוס וחוזרים ישר לארץ".

"בשבועות הקרובים שלפני תחילת שנת הלימודים האחרונה שלי לתואר הראשון, אני בעיקר מחדשת את כל הציוד וקונה דברים נוספים: תיק- מניו יורק, בגדים מלונדון, כלי כתיבה מבנגקוק וכו'.. ;)"

"הקיץ הספקתי לעשות הרבה דברים כיפיים בחו"ל, אבל הייתי שמחה אם היה לי קצת יותר זמן להיות עם חברים כאן בארץ"

שדרת הכוכבים של הוליווד
מנהטן
שלג בניו-יורק
שדרת הכוכבים של הוליווד
מנהטן
שלג בניו-יורק
הונג-קונג
הבודהה הגדולה בהונג-קונג
ה-Times Squer
הונג-קונג
הבודהה הגדולה בהונג-קונג
ה-Times Squer




סיפור הקיץ של עדי סלע

לעדי סלע, המתחילה שנה ב' במחלקה לעיצוב פנים, היה קיץ עמוס. וחסר לה דבר אחד, "כמה ימים של לא לעשות דבר".



"פותחים את הקיץ- הפלגה בקרואטיה!"
עדי: "לא המתנתי לסיום לוח הבחינות על מנת להתחיל את החופש. מיד לאחר הגשת הסטודיו טסתי עם המשפחה ובן הזוג לחופשת הפלגה בקרואטיה. במהלך עשרת ימי החופשה הפסדתי בחינה באחד המקצועות אך אינני מתחרטת על כך, כי השלמתי אותה במועד ב'."

לקראת תחילת הלימודים בשנה שעברה העתיקו עדי ובן זוגה את מגוריהם מהוד השרון לדירה משותפת בחולון, כך שעדי תתגורר קרוב ללימודים. הקיץ היא הכתה שורשים בעיר ואפילו נרשמה למכון כושר. "לפני הקיץ חשבנו לעבור דירה בתוך העיר אך היה קיץ עמוס כל כך שבסוף ויתרנו על הרעיון" אומרת עדי.

סמסטר קיץ
"כבר לקראת סיום סמסטר ב' של שנה א' נרשמתי לסמסטר הקיץ במכון. רציתי לסיים קורס באנגלית ולהשלים קורס תשתית נוסף ובכך להוריד לי לחץ במהלך שנת הלימודים. בחרתי בקורס 'נשים בחברה הישראלית' והופתעתי מאוד מרמת העניין הגבוהה שהייתה לי בקורס."

בילויים, לימודים ו... עבודה
בין לבין מצאה עדי משרה בחברת 'אלקטרה בנייה' כמנהלת אדמניסטרטיבית של המחלקה לתיאום אדריכלים."חשוב לי כמעצבת לעתיד לעשות דריסת רגל בחברה גדולה. נכון, אינני בשלב בו אני יכולה להשתלב במחלקה עצמה כאשת מקצוע אך למדתי את יסודות העבודה בתוכנת ה'אוטוקאד', איתה עובדים מעצבים ואדריכלים. קיבלתי הבטחה כי במידה ובעתיד ארצה להשתלב בחברה מקומי יובטח. אני מקווה להשתלב במחלקה עוד בתקופת הלימודים"
כמו כן, עדי המשיכה הקיץ עם תחביב מקצועי אותו החלה כבר בתחילת שנת הלימודים הקודמת. עדי אוספת לביתה ריהוט ישן מעזבונות, משפצת ומפיחה בריהוט חיים חדשים. לאחר השיפוץ היא מציעה את הריהוט למכירה בלוחות האינטרנט ובכך מעשירה את חשבונה בכמה מאות שקלים נוספים בחודש.
בזמן מבצע 'צוק איתן' עדי נשארה בדירתה שבחולון ולא חזרה לבית הוריה. "מצב הרוח באותה תקופה קצת הרס את החופש. הייתה תחושה לא נעימה להסתובב ברחובות".

ועוד קצת חו"ל...
עדי מילאה לעצמה את הקיץ בהתחייבויות אקדמיות ומקצועיות וקינחה, איך לא, בחופשה בחו"ל.
את הימים האחרונים של חופשת הקיץ בילתה עדי בחופשה עם בן זוגה בפורטוגל. "נסענו לחופשה בת שבוע. היה נפלא ובסוף החופשה מאוד התבאסנו לחזור. בעמדת הכרטוס בשדה התעופה הוצעה לנו הצעה שלא ניתן היה לסרב לה: בעקבות מכירת יותר מידי כרטיסים לאותה הטיסה הוצע לנו להישאר ביעד לילה נוסף, ללון במלון 5 כוכבים בלב העיר, תשלום על מוניות וכמובן ארוחה מלאה במסעדת יוקרה. הכל,כמובן, על חשבון חברת התעופה. איך נסרב להצעה כזו?!"

חוזרים ללימודים
עדי שמחה לחזור ללימודים אך לא הייתה מתנגדת לעוד קצת חופש. "מלחיץ אותי לחזור לשנה ב', התרגלתי לשגרת החיים של חופש-עבודה והאמת, היא די מתאימה לי. למרות הכל, יש בי צד שמתגעגע לחברים, לעניינים בלימודים ולאתגר חדש בכל יום."
בניגוד לשנה הקודמת השנה עדי זהירה יותר עם הקניות שלפני הלימודים. "אני חושבת שיש לי את רוב הציוד הנדרש ובמידה ואזדקק למשהו נוסף רק אז אקנה"

עדי סלע
עדי סלע




סיפור הקיץ של דמיטרי פטשוב

דמיטרי פטשוב לומד במקביל לשני תארים: תואר בהנדסת חשמל ותואר במתמטיקה שימושית.
השנה הוא ילמד שנה ג' בשני מסלולי הלימוד.



שילוב לימודים לשני תארים במקביל יוצר עומס לא מבוטל של קורסים, וכדי להפחית את העומס במהלך השנה דמיטרי מנצל גם את סמסטר הקיץ הנלמד במכון: "במהלך כל הקיץ היו לי מבחנים מסמסטר ב' האחרון, ואחריהם מבחנים ועבודות של סמסטר קיץ. זהו הסיפור המשעמם, לכאורה, של הקיץ שלי.... המזל שלי הוא שאני אוהב מה שאני לומד, ושואב מהלימודים עצמם הרבה סיפוק והנאה.אני מניח שבתקופות אחרות בחיים אמצא יותר זמן למנוחה ובילויים. מאחל לכולנו שנת לימודים מוצלחת ומהנה!"

דמיטרי פטשוב
דמיטרי פטשוב