חדשות והודעות

"בגרות לוחמים" מכינה ראשונה לבגרות המיועדת לחיילי יחידות קרביות נפתחה ב - HIT


HIT נבחר להיות אחד מ-4 המוסדות  האקדמיים בארץ אשר יאפשר לחיילים לוחמים, בחודשים האחרונים לקראת שחרורם, להשלים את זכאותם לתעודת בגרות במסגרת המכינה הקדם אקדמית . הפרויקט מתקיים בשיתוף צה"ל, משרד הביטחון ומשרד החינוך.

המחזור הראשון עתיד לסיים את הלימודים בחודש אוגוסט הקרוב.
 

הבחירה במכינת המכון באה בעקבות המוניטין הרב שרכשה  המכינה הקדם אקדמית  לאחר הפעלת מכינות אחרות  המתקיימות  כאן כמו המכינה לנגדים, המכינה לחיילי יחידת "נצח יהודה" וכן בזכות פרויקטים ייחודיים הקשורים לצה"ל המתקיימים  אף הם בין כתלי המכון.

הלוחמים הלומדים  במכינה מגיעים,  באישור הצבא, ללימודים במשך  5 ימים בשבוע  ולומדים על פי מערכת שעות קבועה לבחינות הבגרות במתמטיקה באזרחות.

מרבית התלמידים הינם תושבי האזור,  אשר לאחר שחרורם מתעתדים חלקם  אף להירשם ללימודים במכון.
צוות המכינות , בראשות שרה בר, רתום כל העת  למשימה, הנחשבת בעיניו לחשובה ביותר, ורואה בעבודתו שליחות ממדרגה ראשונה ולכן אינו מוותר על אף מועמד גם כאשר אלה מתקשים בלימודים.
 
מורי המכינה הינם מרצים מקצועיים ורבי ניסיון אשר התמקצעו בטיפול באוכלוסיות מיוחדות ועושים הכל  על מנת לספק לתלמידים  תחושת ביתיות ותמיכה בד בבד עם דרישות לימודים בלתי מתפשרות.

קיומן של המכינות השונות משקף את אחד היעדים הבולטים בחזונו של המכון  הרואה את הנגשת ההשכלה הגבוהה למגזרים שונים באוכלוסייה הישראלית , כמשימה לאומית באמצעות ייזום מסגרות לימוד אקדמיות וקדם אקדמיות אשר יפתחו את שערי האקדמיה בפניהם.