חדשות והודעות

הפרופ' רוזנברג והסופר מל - סיפורים באדרת שנראית קצת אחרת

  
תערוכה שתקים לתחייה את ספרי הילדים של פרופ' מל רוזנברג:
 
"הפרופ' רוזנברג והסופר מל -  סיפורים באדרת שנראית קצת אחרת"
 
6 מאיירים ישראליים מקימים לתחייה את ספריו של סופר הילדים פרופ' מל רוזנברג –  הדרקון מהכפר שליד הנהר, הכדור והעץ, חבצלת הקנגורית פוגשת את ד"ר קוקוריקו ועוד. 
 

19.3-15.5 | ספריית HIT מכון טכנולוגי חולון
 
פרופ' רוזנברג
 
ספרייתHIT  מכון טכנולוגי חולון, תערוך מחווה יוצאת דופן לסופר הילדים פרופ' מל רוזנברג. החל מה-19 במרץ תוצג בספריית המכון התערוכה:״הפרופ' רוזנברג והסופר מל – סיפורים באדרת שנראית קצת אחרת״.
 
מדובר בתערוכה ייחודית, אשר תעורר לחיים את ספרי הילדים של פרופ' מל רוזנברג. 6 מאיירים מובילים יציגו את הכריכות שלהם לספריו המוכרים של פרופ' רוזנברג ביניהם, הדרקון מהכפר שליד הנהר, בנצי הקיפוד, חיידקים מיליון עד יום ראשון, הכדור והעץ, אדון ציפור והתולעת הזריזה, חבצלת הקנגורית פוגשת את ד"ר קוקוריקו ועוד.
 
התערוכה, היא פרי יוזמה של ספריית המכון הטכנולוגי חולון ומטרתה היא לקרוא תיגר על התחושה והאמירות שבימינו אפשר בלי ספרים. התערוכה היא גם על יצירתיות ועל החופש להישאר ילד גם אם אתה פרופ' מכובד באקדמיה.
מל רוזנברג הוא פרופסור לביולוגיה, אשר במשך 25 שנים עסק במחקר בתחום ריח הפה וריחות הגוף.
 
כריכת הספר "הדרקון מהכפר שליד הנהר"
כריכת הספר "הדרקון מהכפר שליד הנהר"
 
במהלך הקריירה האקדמית שלו פרסם מעל למאה מאמרים במיטב העיתונות האקדמית. כמו כן, כתב ספרים ופיתח המצאות שחלקן אף זכו להצלחה בינלאומית. אולם חלום הכתיבה, הוביל אותו לפרישה מוקדמת מעולם המדע בכדי שיוכל להתמקד כל כולו באהבתו הגדולה – כתיבת ספר ילדים.
 
פרופ' מל רוזנברג מסביר את אהבתו לכתיבה:
"כשאתה נוגע לליבם של ילדים דרך סיפור מעניין, המסרים עוברים בדרך נעימה וזכורים לאורך זמן ואם אתה מאד בר מזל כסופר, הם יספרו את הסיפורים לילדים ואף לנכדים שלהם. זו השאיפה שלי".
 
כריכת הספר "בנצי הקיפוד"
כריכת הספר "בנצי הקיפוד"

מיכל חיל, אוצרת התערוכה ומנהלת הספרייה:
"בחרנו להציג 10 מספרי הילדים של פרופ' מל רוזנברג, המעיד על עצמו כי הוא עדיין ילד וזה מה שמותיר אותו יצירתי. התערוכה אותה אנו מציגים, מציגה פלטפורמות שונות למספרי סיפורים וצרכני סיפורים. מהספר הסטנדרטי בנייר, דרך ספרים קטנטנים בבקבוק, ספרים דיגיטאליים, ספרי שמע בווידאו וספרי בד ענקיים. חווית הקורא/המשתמש אמורה להיות שונה ואנו סקרנים לאסוף את חוויות המבקרים בתערוכה". 
 

19.3 - 15.5
תערוכת ספריו של פרופ' רוזנברג