חדשות והודעות

מעבדת MADE ייצגה את המכון בכנס בינלאומי ביפן


יעל אבני וד"ר דניל אומנסקי ממעבדת MADE במכון הוזמנו לכנס בינלאומי ביפן שעסק בהנדסה שיקומית וטכנולוגיה מסייעת, The 11th international convention on Rehabilitation Engineering and Assistive Technology  בעקבות מאמר שכתבו בנושא "ייצור משחקים ואביזרי פנאי לילדים עם צרכים מיוחדים".
 

בכנס, אשר נערך בעיר קובה, יפן, ייצגה  יעל אבני, את המכון ומעבדת MADE.
במסגרת הרצאתה סקרה יעל את המתודולוגיה אשר פותחה במעבדה בנושא פיתוח הזדמנויות משחק, הבעה ויצירה לילדים עם צרכים מיוחדים. יעל הציגה מספר פרויקטים נבחרים של המעבדה אשר  משמשים כיום את הצוות הטיפולי ותלמידי בתי ספר לחינוך מיוחד בחולון. ניתן לציין שביחס לפרויקטים שהוצגו בכנס, בלט מקומה של מעבדת MADE בהובלת עשייה בינתחומית המחברת בין תחומי העיצוב וההנדסה.

כמו כן, במסגרת הכנס התקיימה במקביל תחרות פרויקטים של סטודנטים ובה הוצג הפרויקטIndie-Word של הסטודנטים יקיר מלכה, אייל לוין, ואפרת זריהן  מהנדסת אלקטרוניקה וחני יעקובי מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בפקולטה לעיצוב.
 
יעל אבני בכנס בינלאומי ביפן
 
הפרויקט פותח במסגרת קורס הדגל של המעבדה "מבוא לעיצוב וטכנולוגיה מסייעת", הפרויקט עסק באביזר לתקשורת תומכת חליפית לאנשים אשר איבדו את יכולת הדיבור, ואינם עושים שימוש במסך מחשב לצורת תקשורת. הפרויקט זכה להתעניינות רבה בקרב אנשי המקצוע אשר החמיאו מאוד ליוצרים.
יש לציין כי בתחרות אשר נערכה בארץ ע"י עמותת Prize for Life  העוסקת בפיתוח פתרונות לחולי ALS , זכה הפרויקט הזה במקום השני .

במסגרת הכנס ביפן נוצרו קשרים עם מעבדות מחקר מקבילות דוגמת האוניברסיטה הטכנית של מינכן, בית הספר לבריאות הקהילה ובית חולים שיקומי באוסטרליה וכן עם חוקרים מאוניברסיטות בטאיוואן ובהונג קונג.
 
 
פורסם: 10.9.17