חדשות והודעות

שגריר גרמניה בישראל, ד"ר קלמנס פון גטצה ביקר לראשונה ב HIT


אל השגריר התלוותה אחראית על קשרי חברה וקהילה בשגרירות גרמניה בישראל, הגב' מרטינה וויכמן ברוכה. האורחים התקבלו על ידי נשיא המכון , פרופ' אדוארד יעקובוב, ראש רשות המו"פ וקשרי חוץ, ד"ר רפאל ברכאן וסגן ראש הרשות למו"פ וקשרי חוץ ,ד"ר גיא יוסקוביץ.
 
שגריר גרמניה במפגש עם נשיא המכון
 שגריר גרמניה בישראל ונשיא hit צילום: און נוסל

פרופ' יעקובוב סקר בפני האורח את הפעילות הנעשית במכון לרבות בתחום הרובוטיקה והגנת הסייבר. הוא ציין כי המשך קיומה של מדינת ישראל תלוי בהיותה מעצמה טכנולוגית, וביסוסה ככזאת תלוי במכון המכשיר מהנדסים, מדענים , מנהלי טכנולוגיה ומעצבים כן אנשי סגל איכותיים. HIT מגייס לשורותיו חברי סגל צעירים ודינאמיים בעלי ניסיון מרשים וזכיות בקרנות מחקר לאומיות ובינלאומיות. אנו מכשירים את הסטודנטים בהתאם לצורכי התעשייה מבלי להתפשר על הדרישות האקדמיות הגבוהות ובד בבד מחנכים אותם לאזרחות טובה ואחריות חברתית" אמר פרופ' יעקובוב. 

ד"ר רפאל ברכאן הציג את  רשות המחקר, הפיתוח וקשרי חוץ וציין כי חוקרי המכון זכו וזוכים בשנים האחרונות במענקים מקרנות מחקר יוקרתיות וכי המכון גאה בקידום האג'נדה המולטי דיסציפלינרית הן בהוראה והן במחקר. הקמת מרכזים ומעבדות רב תחומיים מאפשרים מחקר פורץ דיסציפלינות, שיתופי פעולה על התעשייה כמו גם בינלאומיות של הוראה ומחקר אקדמיים.

דר.ברכאן, פרופ' יעקובוב, דר.פון גטצה, דר.יוסקוביץ, גב' וויכמן ברוכה צילום: און נוסל
 
ד"ר גיא יוסקוביץ סקר את הקשרים האקדמיים והמחקריים ואת ושיתופי הפעולה המתקיימים בין המכון למוסדות מקבילים בגרמניה. בין השאר, במסגרת יוזמת HORIZON 20/20  ותוכנית האיחוד האירופי
+ERASMUS הכוללת חילופי סטודנטים וסגל בין HIT למוסדות אקדמיים ומחקריים במדינה.

האורח סייר במרכז המעבדות במכון והתרשם במיוחד ממעבדת הסייבר ומרכז הרובוטיקה וכן סייר בספרייה בתערוכה המתבססת על תוצרי הקורס "סימטריה ופרקטלים" ושמע הסברים מפי ד"ר שי גול אשר מעביר את הקורס.

עם סיום הביקור אמר השגריר הוא משוכנע שנכונה לנו דרך מרתקת ושמח על מגוון האפיקים בהם ניתן לבסס שיתופי פעולה. הוחלט על המשך והעמקת שיתוף הפעולה בין המכון למוסדות מחקר ואקדמיה גרמניים וכן על המשך קיומם של ביקורים הדדיים של אנשי סגל וסטודנטים בשתי המדינות.
 
 
פורסם: 13.7.2017