תשפ"א

תשפ"א

שדרוג אתר לניהול מאגר נושאים לפרויקטי גמר

חברי צוות:
אלונה יעקל  ♦  קיריל גכמן  ♦  עדי צמח

מנחה:
ד"ר גבי פינטו

מוטיבציה לפרויקט

מטרת הפרויקט הייתה לבצע שדרוג לאתר קיים bzStudent. מטרת האתר ותרומתו היא לקשר בין סטודנטים המחפשים רעיונות לפרויקט גמר בתחומי ההנדסה השונים לחברות בתעשייה ע"י מתן פרויקטים לסטודנטים. בכך הסטודנטים צוברים ניסיון בתעשייה והחברות מקבלות כח עבודה איכותי, אמנם חסר נסיון, תוך חסכון בעלויות. האתר קיים מספר שנים אך לא מעודכן באופן קבוע, בעל תהליכים שלא עבדו כראוי, מגוון דל של פרויקטים וחשיפה מעטה גם לסטודנטים וגם לחברות וארגונים מתאימים.

סקירת ספרות

בסקירת הספרות התמקדנו בשלושה רבדים: מתודולוגיית ה-Lean Startup, שיווק, חווית משתמש וממשק משתמש (UI/UX). כחלק מהסקירה על מתודולוגיית הסטארט אפ הרזה (Lean Startup) והתאמה מהירה לרצון הלקוחות עבדנו על פי לולאה של בניה-מדידה-למידה ובמהלך השיפורים נבנה MVP (מוצר בר-קיימא מינימלי) שהוא כפתור המשרות באתר. המוצר שלנו פונה לשני קהלי יעד עיקריים (סטודנטים וחברות בתעשייה) שלכל אחד מהם שיווקנו בצורה מותאמת כגון: קידום אתרים אורגני (SEO), קידום ממומן (PPC), שיווק פרסומי בפייסבוק לדור ה-Z, שיווק בדוא"ל.
אתר יכול לאבד לקוחות בגלל היעדר תכונות ופיצ'רים סטנדרטיים, לכן חשוב להבטיח כי המוצרים יענו על הצרכים של המשתמשים ויגרמו להם להסתגל למוצר וצריך לוודא שהאתר ידידותי למשתמש גם במחשב וגם במכשיר הנייד.

מתודולוגיה

עבדנו על פי מתודולוגיית ה-Lean Startup והמטרה הייתה לבחון במהירות מהי הבעיה שצריך לפתור ומהו רצון הלקוחות. בתהליך הלמידה איסוף המדדים בוצע באמצעות סקר חווית משתמש וכלים שונים לניתוח התעבורה באתר. הוספת קטגורית המשרות באתר הייתה בעקבות ה-MVP, והמדד שבו לקוחות חדשים הצטרפו לאתר הוא המנוע הדביק The sticky engine)).
על מנת לחשוף את קהלי היעד שלנו לאתר בוצע שימוש בשיווק ממומן דרך Google Ads, ובשיווק האורגני נכתב תוכן רלוונטי לאתר, בנוסף בוצע שיווק אקטיבי דרך סרטון שיצרנו והפצנו ברשתות החברתיות ואמצעות דוא"לים שנשלחו לחברות.

ממצאים

לאורך התהליך הבנו כי היו מספר נושאים באתר שלא תרמו לערכו ולכן ביצענו שיפורים כגון הוספת סטטוס הפרויקטים באתר, גודל הגופן והוספת פרטי התקשרות למשתמשים. השיפורים בוצעו בשפת PHP והיישום נעשה דרך Localhost ואושרו ע"י תכניתן האתר. לאחר ניתוח תוצאות השאלון שהופץ בקרב הסטודנטים נמצא שחווית המשתמש באתר היא מתחת לרצוי. באמצעות שיווק אורגני וממומן נוצרה מגמת עליה בחשיפה לאתר שאותה ניתן לראות בGoogle Analytics-. בעזרת שימוש בGoogle Trends - זיהינו מגמת עליה בחיפוש אחר משרות. כדי לבדוק את כדאיות ה-MVP ביצענו A/B Testing דרך שליחת דוא"לים בשתי גרסאות שונות ל-500 חברות. לאחר יישום המשרות באתר בדקנו את השימוש בקטגוריה זו ע"י אינטראקציית הגולשים באמצעות מפות חום והקלטות מסך דרך מערכת Hotjar.

סיכום

אנו רואים את הפוטנציאל הטמון באתר ואת הערך הנוסף של קטגוריית המשרות שהוספנו. חיבור בין סטודנטים לחברות יכול להועיל לשני הצדדים, לסטודנטים יעניק ניסיון ולחברות עובדים פונטציאליים ובעלי מוטיבציה ומצד שני חסכון בעלויות. עד מועד כתיבת דו"ח זה ישנן שתי קבוצות של סטודנטים שבהתליכים מול חברות לצורך תחילת ביצוע פרויקט גמר.

ישנם תהליכים שלא הצליחו כמו שציפינו בתחילת הפרויקט כגון חוסר הענות מצד החברות ברישום לאתר ופרסום פרויקטים ומשרות, עיצוב מחדש של ממשק האתר ושינויים בו מכוון שנתקלנו בחוסר שיתוף פעולה מספיק מצד תכניתן האתר. אנו יכולים לראות כי בנוסף לשיווק האורגני ויצירת תכנים נוספים לאתר, השקעה נוספת בשיווק ממומן ופרסום אקטיבי תוביל לחשיפה מתמשכת שיכולה לגרום להיענות רבה יותר מצד החברות בתעשייה.