חדשות ואירועים

תערוכת פרוייקטי גמר של הפקולטה לטכנולוגיות למידה

 

38 פרויקטי הגמר של סטודנטים בפקולטה לטכנולוגיות למידה, מחזור י"ג, הוצגו בתערוכה ואירוע שצוין במכון.

 

השנה חולקו מלגות הצטיינות ע"ש פרופ' מיקי רונן ז"ל. משפחתה של פרופ' מיקי רונן החליטה להעניק השנה מלגות הצטיינות יתרה לזכרה, בהם זכו ארבעה סטודנטים בשני פרוייקיטים.

 

 

מלגות הצטיינות ע"ש פרופ' מיקי רונן ז"ל הוענקו לפרויקטים הבאים:

 

"Spotly" | טל קליין ומורן נהור

משחק ללימוד פעולות זיהוי והתאמה באמצעות שימוש בטכנולוגית מציאות רבודה בקרב ילדים על הקשת האוטיסטית בתפקוד בינוני עד נמוך.
עבור: בית ספר ממ"ד דקלים
מנחים: ד"ר דן כהן וקס, אורן בן אהרון
 

צילום: טל חיים

 

"Spotly" היא מערכת המיועדת לילדים על הרצף האוטיסטי, ומאפשרת להם לשחק במשחק מציאות רבודה (AR) לתרגול יכולות הזיהוי וההתאמה שלהם. בנוסף, המערכת מאפשרת
בנייה של משחקים כאלה בצורה קלה ונוחה, וכך מייצרת חוויה ייחודית המותאמת אישית ליכולות של כל ילד. "Spotly" נוצרה עבור בית הספר ממ"ד "דקלים" בירושלים, ואנשי הצוות שבו משתמשים בה עם התלמידים במסגרת הלימודים.

 

פוסטר | דף מידע
 


 

"מכבי באדי" | זיו רוזוב ואור בן ציון
עבור : מכבי שירותי בריאות
מנחים: ד"ר דן קליין וגב נגה רזניק

 

צילום: טל חיים

 

מטרות הפרויקט היא להכין ילדים לבדיקת הדם אותה הם מיועדים לעבור ובכך למנוע התנגדות בעת התהליך. קהל היעד הם ילדים בגילאים 5-8, לקוחות מכבי, בעלי גישה למחשב או סמארטפון.
מדובר במשחק דיגיטלי המורכב מצד משתמש בלבד. על השחקן לעבור מסע אינטראקטיבי יחד עם דמות מלווה בשם "באדי", בו הוא פוגש את הדמות ומתחבר אליה, לומד מדוע אנו עוברים את בדיקת הדם ולאחר מכן מתלווה אל הדמות לאורך תהליך הבדיקה עצמה בה הוא לומד על כל שלביה, לוקח חלק פעיל בתפעול הבדיקה וכן מחזיק את ידו של באדי כדי לעודד אותו.

 

פוסטר | דף מידע | סרטון

 


 

 

 

תעודות הצטיינות הוענקו לפרויקטים הבאים:

 

I NEED MDA | גיא שלום ועמרי כהנא
מנחים: מוטי אלנקוה ולילך גל

 

צילום: טל חיים

 

אתר רספונסיבי שתפקידו רכנון ידע ועידוד למידה מתמשכת בקרב פראמדיקים פעילים לצד עורך לניהול התכנים באתר.

 

פוסטר | דף מידע

 


 

Learn Up | עוז הרשקו וסהר ברכה
מנחים: רותם ישראל-פישלזון וינאי זגורי

 

צילום: טל חיים

 

אפליקציית המובייל ווב לרנאפ שפותחה עבור המכון הטכנולוגי חולון, נועדה לאפשר לעובדים בארגון וסטודנטים לשפר את הידע המקצועי שלהם במגוון תחומים ונושאים. היישום בא לפתור את בעיית המוטיבציה בעולם הלמידה באמצעות שילוב מרכיבי למידה א-פורמאליים ואלמנטים של משחוק. דרך הנגשת התוכן ומתן חיזוקים לפעולות חיוביות, היישום עוזר להבנות הרגלי למידה חדשים מתוך המוטיבציה הפנימית של המשתמש להשתפר ולהתמיד בנושאים המעניינים אותו. היישום מיועד לאנשי ארגון וסטודנטים בגילאי 20+ עם אוריינות דיגיטלית ברמת בסיסית, אשר נמצאים בשלב של התפתחות מקצועית.

 

פוסטר | דף מידע

 


 

Escape NAO | איתי עינתי, דין מרקוס וסתיו בר שי

חדר בריחה בליווח רובוט חברתי
מנחים: פרופסור גילה קורץ וד"ר דן כהן-וקס

מלווה מקצועית: עדי לבנה

 

צילום: טל חיים

 

שילוב רובוט חברתי מסוג NAO כמשתתף פעיל בפעילות הדרכה שיתופית משחקית מסוג חדר בריחה, למטרת חיזוק עבודת צוות בקרב עובדים.

 

פוסטר | דף מידע | סרטון

 


 

 

פרופ' אדוארד יעקובוב

צילום: טל חיים

 

פרופ' אדוארד יעקובוב נשיא המכון בירך את הנוכחים ואמר כי כל הפרויקטים המושקעים הללו מציגים מגוון רחב של נושאים חשובים. פרויקטי הגמר המהווים את סיומו של תהליך שלם מתמקדים באסתטיקה, יישומיות וטכנולוגיה וממקמים את הפקולטה במקום מכובד במערכת ההשכלה הגבוהה בעולם כולו.

נשיא המכון התייחס בדבריו לפטירתה של פרופ' מיקי רונן ז"ל, מייסדת הפקולטה והדקאנית שלה, ואמר כי המכון ימשיך להצעיד את הסטודנטים בפקולטה להישגים על פי מורשתה.

 

ד"ר חגית מישר-טל 

צילום: טל חיים

 

בדברי ברכתה לסטודנטים הבוגרים אמרה ד"ר חגית מישר-טל, ראש התוכנית לתואר ראשון בפקולטה: "תערוכת פרויקטי הגמר מהווה שיא בתהליך הלמידה שלכם. פרויקטי הגמר מביאים לידי יישום את הידע שרכשתם בקורסים השונים ואת יכולתכם לעשות בידע הזה שימוש מושכל בעולם האמיתי. פרויקט הגמר הוא פריט משמעותי בתיק העבודות שלכם וכרטיס הכניסה שלכם לשוק העבודה.

השנה זוהי שנה מיוחדת, היא תיזכר אצל כולנו כשנת לכתה של יקירתנו פרופ' מיקי רונן מאיתנו. מיקי הקימה את המחלקה שהפכה ברבות הימים לפקולטה. היא יזמה את התואר עוד לפני שמישהו ידע מה זה טכנולוגיות למידה והצעידה את כולנו אחריה באמונתה הבוטחת בצדקת דרכה. לצערנו, מיקי הלכה מאיתנו לפני שלוש חודשים. אנו כואבים ואבלים את מותה ויחד עם זאת שמחים להמשיך בדרכה וחשים אחריות מרובה להמשיך את הלימודים בפקולטה ברוחה ובהשראתה. אני שמחה לבשר שמהמחזור הזה צורפו כבר לצוות הפקולטה שני סטודנטים שהשתלבו בצוות הפיתוח וההוראה- טל קליין ועומרי כהנא".

 

שיר מזרחי, אשר דיברה בשם בוגרי מחזור י"ג, אמרה: "היום, סיימנו שלב משמעותי במסע זה שהתאפשר בזכות עבודה קשה ונכונות להצליח בעתיד מקצועי, בעולם משתנה ודינאמי.
למסע זה היו שותפים גורמים רבים. מאחת מהם, נפרדנו בטרם עת, פרופסור מיקי רונן ז"ל ממייסדי הפקולטה, שחסרונה פה היום, מורגש.מחזור זה והמחזורים הבאים יהוו עדות לפועלה בתחום, וקידום תחום טכנולוגיות הלמידה בפרט ותחום החינוך בכלל במדינת ישראל. כעת, כשאנחנו עומדים על קו הסיום, כיף להיזכר בתהליך אותו עברנו ביחד ובחוויות המשותפות והחברויות שנוצרו בכור ההיתוך של המכון.
המסר הכי חשוב שהייתי רוצה להעביר לחבריי שיושבים מולי הוא: תהנו מהדרך. כולנו שואפים ורוצים, ומנסים וחותרים, ורצים ומתאמצים – וזה בסדר, זה מה שעושה אותנו להכי טובים במה שאנחנו. אבל יותר מהכל, תהנו מהחיים, תהנו מהמסלול, תקפידו לעצור ולנשום כי אלו החוויות שהולכות איתנו לכל מקום. במעמד זה, כנציגת הבוגרים ברצוני להודות בשמי ובשם כלל בוגרי המחזור לסגל המכון על כל בעלי תפקידיה שעשו ימים כלילות כדי שאני וחבריי נסיים את הפרויקט בהצלחה".

 

ינאי זגורי, מרצה ורכז פרוייקטי הגמר בפקולטה לטכנולויגות למידה, אמר כי הפרויקטים נבחרו כי הם הביאו לידי ביטוי שיוב של ערך רב, השקעה מאומצת של הסטודנטים לאורך כל השנה, ישום של כל מה שנלמד בשלשת שנות התואר ואף הבא ליידי ביטוי יכולות התמודדות ולמידה עצמית של הסטודנטים. הסטודנטים למדו איך ללמוד, וזו המיומנות הכי חשובה. היכולת להסתגל ולהתאים את עצמם למצבים משתנים, בטח בעידן החדש בו השינוי הוא הדבר הכי קבוע. במהלך העבודה על הפרויקטים הם למדו להתמודד, להכיר טכנולוגיות חדשות, ללמד את עצמם ואף ללמד אחרים".
 

ביתה של פרופ' מיקי רונן ז"ל נושאת דברים

צילום: טל חיים

 

קרובי משפחתה של פרופ' מיקי רונן ז"ל
צילום: טל חיים

 

 

 

פורסם: 22/12/2019