חדשות ואירועים

80% מבוגרי טכנולוגיות למידה בישראל הם בוגרי HIT


למעלה מ-500 משתתפים לקחו חלק בכנס ה-9 של הפקולטה לטכנולוגיות למידה שהתקיים במשך יומיים. במהלך הכנס הוענקו פרסים לחברות וארגונים, מהגדולים בישראל, שהציגו מערכי למידה דיגיטלית מקוריים ופורצי דרך שהם מפעילים.

צילום: טל קירשנבאום


מיתוסים על למידה, טכנולוגיה איטראקטיבית, סטורי-טלינג ויזואלי ודיגיטל, ריגשי חברתי למפתחי למידה, היו רק חלק מנושאי ההרצאות בכנס השנתי ה-9 של הפקולטה לטכנולוגיות למידה.


הרצאת האורח הבולטת שפתחה את הכנס הייתה מפי נוסייר יאסין המוכר בכינויו 'נאס דיילי'. סרטוני ההדרכה הקצרצרים שלו זוכים לעשרות מיליארדי צפיות. נוסייר, ישראלי בעברו, חלק עם הקהל תובנות של מסע התיעוד היומי שלו סביב העולם ועל נחיצותם של מוסדות אקדמיים.

צילום: טל קירשנבאום


גולת הכותרת של הכנס הייתה תחרות נשואת פרסים אליה נגשו 21 חברות וארגונים, מהגדולים בארץ. מבין חברות אלה עלו לגמר עשרה פרויקטים ומבניהם נבחרו על ידי צוות השופטים שתי חברות שזכו בתואר אהובות הקהל ושלוש חברות שזכו במדליות זהב, כסף וארד. במקום הראשון זכתה מערכת לימוד פנימית חדשנית של מד"א, אותה מוביל סטודנט שנה ב' של המכון. במקום השני זכתה חברת ההייטק 'אפס-פלאייר' ובמקום השלישי זכתה חברת 'קפסולה', שהפכה את טרנד חדרי הבריחה לכלי ללמידה דיגיטלית ייעלה בארגונים.

צילום: טל קירשנבאום


נשיא HIT, אדוארד יעקובוב אמר בפתיחת הכנס: "החשיבות העולה של טכנולוגיות למידה אינה מוטלת בספק. ראינו בתחרות 21 חברות מהחשובות והמובילות במשק הישראלי. החברות והארגונים הפכו את משבר הקורונה להזדמנות והאיצו את תהליכי הלמידה וההדרכה הטכנולוגיים. יש לכך חשיבות בתחום רווחיות החברות, יעילות בקליטת עובדים חדשים, שימור עובדים ופיתוח גאוות יחידה. אבל הגאווה הגדולה באמת הייתה לזהות ברוב החברות והארגונים את הסטודנטים, או את בוגרי התואר הראשון והשני של HIT בטכנולוגיות למידה. הלימודים אצלנו הם לא רק אקדמיים, אלא גם הכנה ממשית לחיים ולשוק העבודה."


דקאנית הפקולטה לטכנולוגיות למידה, פרופ' גילה קורץ: "הקורונה חידדה את הצורך האקוטי בטכנולוגיות למידה. מגפת הקורנה המתמשכת יצרה אינרציה בלתי הפיכה לטכנולוגיות למידה כמו אלה שהתמודדו בתחרות ומהסוג שאנו מלמדים עליהן לתואר ראשון ושני. גם טרם הקורונה ראינו מגמות החלפה מהירה של מקצועות ומקומות עבודה. התחלופה מחייבת מערכי הדרכה המוניים, מהירים ויעילים. מדובר בתהליכים שברובם אינם הפיכים. האינרציה הזו תימשך גם כשכולנו נשכח מה זה חיסון רביעי או בידוד."

צילום: טל קירשנבאום


ד"ר ערן גל, יו"ר הכנס וראש החוג לתואר שני בפקולטה לטכנולוגיות למידה:"הקצב המהיר שבו אנשים מחליפים מקצוע ומקומות עבודה בעת הזו מחייב את החברות לפתח טכנולוגיות למידה פנימית שלהן אשר יקלו עליהן לקלוט את העובדים החדשים ולהכשירם תוך הטמעת עקרונות הארגון. מטרת הכנס בין השאר, לקדם את תחום הלמידה הדיגיטלית בישראל שנחשבת למובילה בתחום. אנו גם שמחים וגאים לגלות בקרב הצוותים המפתחים כי ישנם בוגרים וסטודנטים של הפקולטה שלנו . הכנס מעלה את קרנה של הפקולטה לטכנולוגיות למידה ומתוך כך את קרנו של המכון כולו".


לתחרות מצויינות בלמידה דיגיטלית שהתקיימה כאמור במכון, הוגשו פרויקטים רבים של חברות וארגונים בהם מתבצעת הלכה למעשה הטמעה של טכנולוגיות למידה. 21 מהחברות והארגונים המובילים במשק הישראלי ובהם חברת ישראכרט, נציבות שירות המדינה, חברת מגדל, קופת חולים מכבי, תנובה, אוניברסיטת תל אביב, הג'וינט (אשל), רכבת ישראל, חברת AppsFlyer ועוד שלחו הצעות.


עשרה ארגונים עלו לגמר ושלושה הוכרזו כזוכים בתחרות.

  • במקום הראשון זכתה טכנולוגיית הדרכה באמצעות מציאות רבודה של מגן דוד אדום (מד"א) הנחשבת למובילה בעולם. MICU סימולטור VR ללימוד רפואת חירום.
  • במקום השני - תוכנית קליטה Onboarding To Hero | החברה: AppsFlayer, מעיין שלום.
  • במקום השלישי - Corobug חדר בריחה וירטואלי להטמעת מודל המנהיגות הארגוני | החברה: הקפסולה - פיתוח ארגוני הרפתקני - עדי לבנה ויוני חי.

 

צילום: טל קירשנבאום

צילום: טל קירשנבאום


הזוכה במקום הראשון היא טכנולוגיית ההדרכה לטיפולים מצילי חיים בשם MICU. זו פלטפורמה חדשנית ללימוד רפואת חירום באמצעות משקפי VR, או באמצעות אפליקציות. את צוות הפיתוח וההטמעה הוביל שניר פיינשטיין, מרכז היחידה להדרכה מקוונת במד"א וסטודנט בשנה ב' בפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT.


שניר פיינשטיין: "זכיתי לסגור מעגל כסטודנט טכנולוגיות למידה ב HIT ובה בעת כמרכז היחידה להדרכה מקוונת של מגן דוד אדום. מטרתנו להנגיש את לימודי רפואת החירום ברמת הפראמדיק, עבור המתנדבים בניידות טיפול הנמרץ של מד"א. הטכנולוגיה מאפשרת להם לתרגל תרחישים ולהתנסות בהצלת חיים. הפלטפורמה בסגנון משחקי הופכת את חווית הלימוד למהנה, מעניינת, מהירה ומאתגרת."


במד"א אמרו כי MICU שינתה את הפרדיגמה בהכשרות צוותי רפואת חירום. במקום להעמיד מדריך לתרגול הצוותים - המתורגלים מתבקשים לתרגל יותר, מתאמנים באופן עצמאי ולבסוף מקבלים גם משוב על כל חלקי הסימולטור. המודרכים יכולים לצפות בטבלת דירוג ולהשוות את הביצועים שלהם אל מול שאר המתנדבים בישראל".



פורסם: 09/06/2022