חדשות ואירועים

פיתוח משחקי מחשב? זה ממש (לא) משחק ילדים!


פרויקט "מצוינות טכנולוגית" המופעל בעיר זו השנה השנייה מעמיד השנה רף גבוה במיוחד, ומאתגר את התלמידים גם סביב נושאים כלכליים: הילדים פיתחו משחקים בנושא ניהול כלכלי נכון של משק הבית, ניהול הכנסות והוצאות, זיהוי שטרות ועוד. כמו כן הציגו התלמידים משחקים גם בנושא שמירה על כדור הארץ וחסכון במים.

עוד שנת פעילות ארוכה וחוויתית של פרויקט "מצוינות טכנולוגית", המופעל בעיר חולון זו השנה השנייה, מגיעה לסיומה החגיגי והמרגש. סיום שנת הפעילות צויין בערב ססגוני ומגוון אשר בו יציגו לראווה התלמידים את הישגיהם ואת המשחקים אשר פיתחו. מעבר לעיצוב ופיתוח משחקים בתוכנת סקראטץ' מתמודדים התלמידים המשתתפים בפרויקט גם עם בעיות של קבלת החלטות בצוות, ניהול פרויקט מורכב בצוות, ניהול זמן יעיל, חלוקת מטלות ולקיחת אחריות.

"טעימות" מהתוצרים - מימין "EARTH KEEPER", להגן על כדה"א מפני חוצונים מזהמים, ומשמאל "איפה כדור הארץ?"

הפרויקט הייחודי מופעל במסגרת תוכנית שי.ט.ה (שילוב טכנולוגיות המידע בלמידה והוראה) של קרן קרב למעורבות בחינוך של משרד החינוך, הפועלת להגדרת חזון טכנולוגי לבתי ספר בארץ, ובשיתוף סטודנטים מהמחלקה לטכנולוגיות למידה בH.I.T מכון טכנולוגי חולון. את הפרויקט היוקרתי מלווה אקדמית פרופ' מיקי רונן, ראש המחלקה לטכנולוגיות למידה במכון.

בתוכנית לוקחים חלק תלמידי כיתות ה' ו' מבתי ספר בעיר חולון. בתי הספר המשתתפים בפרויקט ואשר הגיעו לקו הסיום הם: אשכול, כצנלסון, עלומים, שער האריות, שרת, שזר, בן גוריון, ניב, שמיר, ניצנים.

הפרויקט המופעל בעיר זו השנה השנייה מעמיד השנה רף גבוה במיוחד, ומאתגר את התלמידים גם סביב נושאים כלכליים. הילדים פיתחו משחקים בנושא ניהול כלכלי נכון של משק הבית, ניהול הכנסות והוצאות, זיהוי שטרות ועוד. כמו כן יציגו התלמידים משחקים גם בנושא שמירה על כדור הארץ וחסכון במים.
מעניין לראות את הפרשנות שנותנים התלמידים לנושאים אלה, את דרך הביטוי הייחודית שלהם ואת הדגשים אותם הם מבטאים דרך המשחק.

רותם פורת, ראש תחום מחשבים בקרן קרב: "ההישג האמיתי שלנו בתוכנית אינו רק פיתוח ועיצוב המשחק עצמו. ההישג האמיתי והמרגש בעיני, הוא לראות קבוצת תלמידים מניעה פרויקט משלביו הראשונים ועד שלב ההצגה שלו. הדרך אותה עוברת הקבוצה היא הרווח, או ה"צידה" אותה לוקחים איתם התלמידים . כמובן שגם תחושת ההישג וההצלחה הקבוצתית והאישית הם רווח גדול שאני שמחה שהתוכנית מקנה לתלמידים המשתתפים בה".

פרופ' מיקי רונן, ראש המחלקה לטכנולוגיות למידה במכון הטכנולוגי חולון:
"שילוב של משחקים בתהליך הלמידה מערב את הלומד ומאפשר למידה חווייתית ואפקטיבית. מעבר לכך, תחום פיתוח משחקי-המחשב בו התנסו התלמידים צובר תאוצה ומהווה את הדבר ה"חם" הבא בכל הקשור ללמידה חווייתית ואפקטיבית באמצעות טכנולוגיות למידה ממוחשבות. הצפי הוא שתחום זה ילך ויתפתח עם השנים, ולא מן הנמנע שחלק מהתלמידים הללו ירצה להשתלב בתעשייה צומחת זו לכשיגדלו וירצו להשתלב בשוק העבודה".

המשחקים אותם מפתחים תלמידי העיר חולון נתרמים למחלקת הילדים בבית החולים וולפסון בעיר, וכן לעמותת "קו-אור - למידה מרחוק לילדים בבתי חולים" , עמותה אשר מספקת שירותים של סביבת למידה מתוקשבת לילדים הלומדים בבתי חולים בארץ.

המשחקים הוצגו בכנס "מצוינות טכנולוגית" אשר התקיים ב 23 ביוני, שעה 16:30 ב- HIT