חדשות ואירועים

מסלול התמחות אקדמי ב- AI חדשני ויחיד בעולמות הלמידה הארגונית

מסלול התמחות ראשון ויחיד בארץ נפתח לסטודנטים לתואר שני בפקולטה לטכנולוגיות למידה.

 

אילוסטרציה

 

לבינה מלאכותית (AI) יש פוטנציאל לחולל מהפכה בלמידה הארגונית על ידי שיפור היעילות והאפקטיביות של תהליכי למידה במישורים רבים בארגון: החל מיצירת חוויות למידה מותאמות אישית לעובדים על ידי ניתוח התנהגויות הלמידה, העדפותיהם ונתוני הביצועים שלהם, מה שיסייע לארגונים להתאים תוכן למידה ושיטות אספקה לצרכים האישיים של כל עובד ולהוביל לתוצאות למידה אפקטיביות יותר, דרך שימוש באלגוריתמים של למידת מכונה שמאפשרים להתאים תוכניות למידה המבוססות על הביצועים של הפרט, כדי להבטיח התאמה והדרכה אישית. 


הבינה המלאכותית יכולה לספק משוב והערכה מיידית על תוצאות הלמידה, ולאפשר לעובדים לזהות אזורים לשיפור ולהתאים את אסטרטגיות הלמידה שלהם בהתאם.


פרופ' גילה קורץ, דקנית הפקולטה לטכנולוגיות למידה: "תחום הבינה המלאכותית עומד להפוך לחלק בלתי נפרד מהפרופסיה המקצועית שלנו ולכן הגענו למסקנה שאנו צריכים להציע תוכנית ייחודית ואטרקטיבית לבוגרי הפקולטה ולכל מי שמעוניין בהעמקה והתמחות בתחום הבינה המלאכותית בלמידה ארגונית בתואר שני", ד"ר ערן גל, ראש החוג לתואר שני בפקולטה לטכנולוגיות למידה "אנו הראשונים והיחידים בארץ שמציעים מסלול התמחות אקדמי כזה, המתאים גם לסטודנטים ממערכת החינוך ולמורים".


מטרת ההתמחות להקנות סל רחב של מיומנויות הנדרשות לשילוב למידה והדרכה מועצמות בינה מלאכותית. כמו כן, ירכשו הסטודנטים כלים לאפיון, פיתוח והשקת פתרונות למידה מבוססי AI.
למסלול הייחודי מצטרף ד"ר ערן ברק מדינה, מומחה לבינה מלאכותית בלמידה, לשעבר ראש מעבדת הבינה המלאכותית של משרד החינוך, אשר מצטרך לסגל הפקולטה לאחר שהות של מספר שנים כחוקר באוניברסיטת George Washington בארה"ב.