Student.spot

ירון ז'ילונקה

בוגר קורס עיצוב אינטראקטיב

 

מה הניע אותך לעשות את הקורס בעיצוב אינטראקטיב?

מגיל צעיר מאוד מצאתי עניין גדול באנשים ובוויזואליה. אהבתי מאוד להציג, לביים, לצייר וגם להבין את ה"סיפור" של האנשים מסביבי. בתיכון למדתי במגמת קולנוע ובתואר ראשון למדתי פסיכולוגיה ותקשורת. במקביל ללימודים בשנה האחרונה של התואר, התחלתי לעבוד כמנהל לקוחות במשרד פרסום והופקדתי על קמפיין גדול ומדובר. במהלך העבודה משך אותי התחום של מיתוג, ארט ואסטרטגיה. למרות שהיה לי תואר בתקשורת ואיזשהו חוש טבעי לתחומים האלו, הרגשתי שהרקע שלי לא מספיק בכדי שאוכל להשמיע אמירה אומנותית מקצועית שתילקח ברצינות.

 

חיפשתי מקום שבו אוכל לקבל את הידע המקיף והמקצועי ביותר בתחומי התקשורת החזותית ובמקביל להמשיך לעבוד במשרה מלאה. באיזשהו מקום רציתי לבחון את עצמי, האם אני באמת יכול להיות מעצב טוב. הלימודים עשו לי שיקוף נהדר של מה החוזקות ומה החולשות שלי, והאם באמת יש לי את זה. אני חושב שהלימודים היו מבחינתי יציאה משמעותית מאזור הנוחות.

 

מה היו האתגרים שאיתם התמודדת בקורס?

בסוג כזה של לימודים יש הרגשה שתמיד אפשר עוד. על כל זמן שמתפנה בלו"ז, תמיד עולה במחשבה האפשרות לשבת ולשדרג עוד קצת את העיצוב. זה יוצר סוג של מתח מתמיד לאורך התקופה, אבל האמת שאח"כ קצת מתגעגעים אליו.

 

מה אתה עושה היום?

אני עובד כרכז תוכן והפקות באוניברסיטת אריאל. במסגרת התפקיד אני מייצר פרויקטים של תוכן תדמיתי לאוניברסיטה (בעיקר בווידאו), החל משלב גיבוש האסטרטגיה, דרך כתיבת התסריט והבימוי ועד ההפקה בפועל. הידע העיצובי משמש אותי גם בתפקיד הנוכחי, אני מרגיש שהוא תורם לי בעיצוב האסתטיקה של קומפוזיציות הצילום, במיתוג פרויקטים וגם בעיצוב גרפיקות ואינפוגרפיקות. בנוסף, אני יכול להציע ללקוחות שירותי מיתוג משלב האסטרטגיה, דרך עיצוב השפה החזותית ועד רמת עיצוב ה-UX/UI.

 

חלום עתידי?

מבחינה מקצועית אני רואה את עצמי מוביל פרויקטים גדולים של עיצוב חדשנות. עיצוב שמגיע מתוך חיבור לתמונה רחבה של אסטרטגיה, פסיכולוגיה, יזמות וחדשנות.

 

האם יש פרויקט שהיית רוצה לשתף שעשית במהלך או בסוף הקורס?

בפרויקט הגמר שאלתי את עצמי איך הייתי ממתג את הרכבת הקלה החדשה שתפעל בקרוב בגוש דן. הגעתי למסקנה שכמו שענפי הבנקאות, הביטוח, הבריאות והתיירות (שעד לא מזמן נחשבו לארכאיים וכבדים) עוברים לשירותים דיגיטליים, כך גם הרכבת הקלה צריכה להציע חווית משתמש של תנועה, דינמיות, נגישות או בקיצור- תחבורה דיגיטלית.

 

 

 

 

פורסם: 08/11/2020