כתבות ואירועים

כתבות ואירועים

למה כדאי לי עיצוב אינטראקטיבי?

 

מה שונה בדרך בה אנו חווים היום עיצוב? מהו תפקידם של מעצבים אינטראקטיביים ומה מיוחד בלימודים בקורס עיצוב אינטראקטיבי?

 

 

עם כניסת האינטרנט הביתי בתחילת שנות ה-2000, חלו שינויים קיצוניים בדרך אנו חווים את התקשורת שלנו מול העולם ובדרך בה אנו צורכים מידע. השימוש היום-יומי באינטרנט והרשתות החברתיות ככלים לתקשורת אישית, לצריכת מידע, תרבות וחווית קניות, יצרו פלטפורמות רבות וחדשות לפעולה ועבודה למעצבים.

 

המעצבים האינטראקטיביים אחראים על העברת מסרים אסתטיים ויצירת מסכים נכונים ומעוצבים. בעולם חזותי שכזה נדרשים המעצבים לשלב בין עיצוב גרפי טוב, טכנולוגיות חדשות והבנה בפסיכולוגיה, בכדי ליצור ממשקי משתמש אפקטיביים, תוך כדי שכלול תמידי של המיומנות בהבנת הקשר שבין האדם לטכנולוגיה המתפתחת.

 

התוכנית לעיצוב אינטראקטיבי חושפת את העקרונות והתיאוריות מאחורי עיצוב ממשקי משתמש מקצועיים, למידת השלבים החיוניים ליצירת מקור אינטרנטי מרשים האחראי לספק מידע באמצעות ניווט חכם ונכון למשתמש, חווית צפייה ועיצוב אסתטי. במסגרת הקורס נבחן, נתכנן ונעצב תוצרים מבוססי מסך לקהלי יעד שונים תוך ביקורת והכרת אתרים קיימים ומגמות עתידיות.

 

התוכנית מיועדת לאנשים סקרנים המבקשים להכיר לראשונה את עולם העיצוב בכלל ועולם ה- Web בפרט, מעצבים בעלי ניסיון בתחום הפרינט, המחפשים ידע והתנסות מעשית בתחומי עיצוב אינטראקטיב.

עם סיום התוכנית יוכלו המעצבים להוביל תהליכים עיצובים לרשת הן כמעצבים העובדים מול חברות טכנולוגיות והן כמעצבים בסטודיו לעיצוב. 

 

 

 

אז מה לומדים במסלול לעיצוב אינטראקטיבי?

 

הכרת מגמות קיימות בעיצוב אתרים

היום פשוט פותחים את גוגל רושמים "עיצוב" וזהו- הכל שם.

בפועל זה לא כל כך פשוט כי צריך לדעת מה לחפש, איך מוציאים תוצאות קריאטיביות בצורה כזאת שתתאים לפרויקט שאני כרגע עובד עליו, לראות את הפתרונות של מעצבים לאינטראקציה עם המשתמש ובאמת להבין את העיצובים שאנחנו רואים - זה כלי מדהים לאיש קריאטיב.


 

תפקידי המעצב האינטראקטיבי

תפקיד המעצב האינטראקטיבי הופך להיות ייחודי ומעניין, עליו להבין את המערכות החדשות והישנות, ולהבין מנעד גדול של משתמשים שצריך לעצב ולתת פתרונות עבורם.

יש לא מעט חברות שמנסות לעשות את הקפיצה בין חברה גדול ומיושנת לחברה צעירה ורעננה, המעברים האלה תמיד ינועו דרך מעצבי חווית המשתמש והאינטראקטיב.

 

 

יסודות העיצוב - קומפוזיציה, היררכיות, טיפוגרפיה, צבע, פיתוח שפה חזותית

יסודות העיצוב הינו קורס ליבה העוסק בבסיס התאורטי והמעשי של לימודי העיצוב החזותי, שכלול היכולות ופיתוח תפיסה אסתטית. לפיכך, במהלך הקורס המשתתפים מתנסים בעקרונות העיצוב החזותי: רעיון, מסר, קומפוזיציה, דימוי, טיפוגרפיה, גריד, צבע ופיתוח שפה חזותית.

המשתתפים מקבלים כלים מעשיים ומעצבים מוצרים חזותיים למדיומים בעולם העיצוב.

 

בקורס זה נחשפים ומתנסים במספר מושגי יסוד, שהבנתם היא קריטית להצלחת המעצב:

קומפוזיציה וצורות: נלמד כיצד לארגן את מרכיבי היצירה בפורמט בצורה הומוגנית.

צבע: נכיר את תיאוריית הצבע, ועל הכח שיש לצבעים להעביר תחושות ורגשות וכיצד צבעוניות יכולה לשרת אותנו באופן פונקציונאלי.

טיפוגרפיה: נלמד את ההיסטוריה המרתקת של האות העברית, נכיר גופנים שונים, שיטות לבניית גריד, וטיפול מדויק בהיררכיות וטקסטים.

 

 

שיתוף פעולה עם התעשייה - עבודה מול לקוח אמיתי

במסגרת הקורס מתקיים שיתוף פעולה מול עמותות שונות, הסטודנטים מתנסים בעבודה אמיתית מול לקוח (עמותה) החל משלב המחקר ואפיון הצורך שאותם מגדירה העמותה ועד להגשת התוצרים הגרפים.
משתתפי הקורס צוברים ניסיון מעשי מול לקוח ומספקים תוצרים קונקרטיים לפי דרישות הלקוח.

 

במהלך הקורס רוכשים מיומנויות בעבודה עם ניתוח, מחקר שוק, הבנת צרכי הלקוח ומתן פתרונות קריאטיביים שיווקיים ומתנסים פרזנטציית מכירה מול הלקוח.

 

 

בניית תיק עבודות  ומיתוג אישי

בסיום התוכנית המשתתפים מפתחים ומעצבים תיק עבודות ייחודי, מגוון ומקצועי אשר ירשים מהמבט הראשון. כמו כן, לומדים מה כדאי להכניס לתיק העבודות ומה לא, איך לארגן את העבודות באופן המיטבי לקטגוריות, באיזו פלטפורמה לבנות אותו ואיזה מידע להכניס אליו.

 

והחשוב מכל - כיצד לעצב תיק עבודות המשקף את הייחודיות הספציפית של כל משתתף על מנת לבלוט על פני שאר תיקי העבודות שיש בשוק העבודה.

 

 

סדנת שיווק עצמי – נבנה יחד את הסיפור הייחודי רק לכם שיכניס אתכם לעבודה שרציתם

שוק העבודה מוצף, התחרות גדולה וההיצע קטן ואנחנו שוכחים מדי פעם שחוקי המשחק משתנים.  סדנת שיווק עצמי מכינה אתכם להזדמנויות העבודה שבדרך. מאחר ובעולם העיצוב נדרשות יכולות מוכחות וכישורים - אנחנו נדרשים לדעת כיצד להציג את עצמנו בצורה ברורה, מדויקת ומשכנעת. 

 

כיצד עושים את זה?

כשם שבלימודי העיצוב אנחנו לומדים לארוז מותגים, מוצרים ורעיונות באמצעות צבעים ,צורות וגופנים, כך אנחנו נדרשים להציג את עצמנו ב"אריזה" הנכונה. אנחנו בעצם המותג.

 

התהליך מתחיל בהכרות טובה עם החוזקות שלנו ועם הייחודיות שלנו על מנת לתרגם את זה באופן חזותי בקורות החיים ובתיק עבודות. 

 

בשלב השני אנו נדרשים להציב לעצמנו מטרות ויעדים על ידי תוכנית מפורטת כיצד להגשים אותם. 
אנחנו נדרשים למשל להשתמש ביצירתיות שלנו כדי להגיע למצב שבו נמצא מספר דרכים יצירתיות כדי להגיע למקום הספציפי שהוא מקום החלומות שלנו.
 

 

פורסם: 24/06/2019