כתבות ואירועים

כתבות ואירועים

גושפנקא שאני מעצב פנים


ראיון מיוחד עם רונן שטבינסקי, בוגר קורס עיצוב פנים

 

 

(תמונה של רונן שטבינסקי)

רונן שטבינסקי | צילום: מירב פלברג

 

 

איך התחילה בעצם ההכרות שלך עם עולם העיצוב?
"התחלתי בעצם כנגר, יש גם היום תחתיי נגריה כבר 40 שנה ואני עובד עם הרבה אדריכלים. בכלל עסקתי הרבה בציור ופיסול, לאחר מכן למדתי 4 שנים תכנון ועיצוב. כולם אמרו לי "עזוב, אתה ממש מעצב" ולכן הלכתי ללמוד ב-HIT לימודי תעודה בעיצוב פנים.
תמיד היה לי את הידע והמשיכה לתחום העיצוב, אני נכנס לבית ורואה תוך כמה דקות מה צריך לעשות כדי לשפר אותו. כשאתה עוסק בעיצוב שהוא מתחבר לעיצוב הבית, אתה יכול לתת עצות ללקוחות שנוגעות לעיצוב הבית עצמו "תזיז את הקיר הזה לכאן כדי שתהיה גישה" וכאלה עצות לפרטים קטנים כיד להוציא את המקסימום. אתה יכול לקחת בית של 2 חדרים צפופים ולהפוך אותו לבית 3 חדרים אם יש לך את הראייה הנכונה. גם בחלוקה פנימית של בית אני יכול לתכנן מראש איזה מידות יכנסו ולאן ולכן יכול להוזיל עלויות עוד בשלב הבנייה".

 

פרויקט עיצוב פנים של רונן שטבינסקי. צילום: מירב פלברג

צילום: מירב פלברג

 

 

מה תוכל לספר על חווית הלימוד שלך בקורס ועל התרומה של הקורס לקריירה שלך?
"היו לי מורים מדהימים בקורס, אני יכול לציין את רחלי, בועז, אפרת ורני. האמת שהייתי צריך את הקורס הזה כ"אישור עצמי" לכך שאני מעצב. אני לא מצטער לרגע על הקורס כי קודם כל יש לי תעודת מעצב פנים והיא שווה הרבה, חוץ מזה שהקורס זה מאד העשיר אותי, למדתי AutoCAD SketchUp  והרבה הבנה של עולם העיצוב ומהיכן הכל מגיע, צבעים, טרנדים, מה עושים מעצבים בעולם. אחד הדברים היפים שלמדתי זה התקשורת עם הלקוח, פתאום אני צריך לבחור קרמיקות ללקוח, פרזולים, חומרים, צבעים, סטיילינג וכל התכנים האלה בעצם סגרו לי חורים במובן של הבנה כוללת. זו הסיבה שאני מציע היום סוג של סטודיו או שירות למעצבים, אני בא מבסיס פרקטי נטו והלימודים בקורס הוסיפו לי פרספקטיבה שונה ומשלימה למה שהייתה לי. בזכות זה אני יכול להיום להוציא תכניות מושלמת לעיצוב ללא טעויות מראש. למשל: אתה יכול לעצב מטבח מדהים אבל ללא תכנון עיצובי נכון והבנה של מה חשוב ומה לא, הדלת של המדיח כלים לא תפתח נכון.

 

פרויקט עיצוב פנים של רונן שטבינסקי. צילום: מירב פלברג

צילום: מירב פלברג

 

 

מה קורה במצב שבו אתה לא מתחבר לרצונות של הלקוח או שיש פער עיצובי או תקשורתי בינכם?
קודם כל, אם אני יושב עם לקוח שאני לא מתחבר בכלל לרצונות שלו, כנראה שלא אקח את העבודה. כימיה זה הכי חשוב בין המעצב ללקוח. אם הוא לא מבין כלום, עדיין אני שואל שאלות: איזה צבעים אתה אוהב? מה אתה עושה דבר ראשון בבוקר? אתה רוצה כיסא לידך? קולב? כשאתה מתחבר לחיי הלקוח זה מדהים. אתה לפעמים יושב עם הלקוחות ושומע על הבעיות שלהם וחייב להיות קשוב כי עיצוב גם עוסק בפתרון בעיות. לדוגמא: עיצבתי פעם לזוג שהיו רבים על הכיור בבוקר וחשבתי, למה שלא נעשה שני כיורים? כך כמעצב אתה חייב למצוא פתרונות שאתה יודע שיעשו ללקוח את החיים יותר קלים.

 

פרויקט עיצוב פנים של רונן שטבינסקי. צילום: מירב פלברג

צילום: מירב פלברג

 


מה הפרויקט שהכי אהבת או שאתה הכי גאה בו?
עשיתי הרבה מאד פרויקטים בעשרות השנים והאמת שאני לא זוכר את כולם. בתקופה האחרונה פרויקט שאני מאד גאה בו דווקא בחולון, הרבה שינויים מהותיים כולל ריהוט ברמה גבוהה שהלקוחות היו מאד מרוצים. אני עובד עם אדריכלים ומעצבים ושואב השראה מהרבה דברים שאני עושה ורואה.

 

פרויקט עיצוב פנים של רונן שטבינסקי. צילום: מירב פלברג

צילום: מירב פלברג

 


חלומות או משאלות לעשור הבא?
עוד 10 שנים אני רוצה סטודיו לעיצוב עם עובדים שנותן פתרון כולל לבית בסגנון One stop shop עד לחתימה של האדריכל. בנייה, חלוקה של חללים ועיצוב פנימי. 
 

 

פרויקט עיצוב פנים של רונן שטבינסקי. צילום: מירב פלברג

צילום: מירב פלברג

 

פרויקט עיצוב פנים של רונן שטבינסקי. צילום: מירב פלברג

צילום: מירב פלברג

 

פרויקט עיצוב פנים של רונן שטבינסקי. צילום: מירב פלברג

צילום: מירב פלברג

 

פרויקט עיצוב פנים של רונן שטבינסקי. צילום: מירב פלברג

צילום: מירב פלברג

 

פרויקט עיצוב פנים של רונן שטבינסקי. צילום: מירב פלברג

צילום: מירב פלברג

 

 

פורסם: 16/06/2020