כתבות ואירועים

שת"פ ייחודי בין ביה"ס ללימודי תעודה ב HIT ועמותת "Caregivers"

 


"לפעול מהבטן", "קרוב לחיים" ו"יומן משא" הם חלק מהפרויקטים שנעשו במסגרת שיתוף פעולה בין תלמידים במסלול לעיצוב תקשורת חזותית בבית ספר ללימודי תעודה, לבין עמותת "Israel  "Caregivers התומכת, מלווה ומסייעת לאנשים המטפלים בבני משפחה חולים במחלות קשות או קשישים.
 
קיר תצוגה עם תוצרי תלמידים
מעצבת: ענת ששון. צילום: דנה דושקין

התלמידים התבקשו להעלות את המודעות לפעילות העמותה וליצור מידע ויזואלי נגיש, שהתבסס על נתוני העמותה מנקודות מבט שונות: היבטים תעסוקתיים וארגוניים, כלכליים, בריאותיים, טכנולוגיים לצד סיפורים אישיים. שיתוף הפעולה, בהנחיית עדי קרליץ, רכזת עיצוב תקשורת חזותית  בבית הספר, הוליד תוצרים מרגשים: כרזות, קמפיינים פרסומיים, אינפוגרפיקות ומדריכים שימושיים.

במעמד ההגשה החגיגי נכחו רחל לדאני מייסדת ומנכל"ית העמותה, אירית היימן מנהלת תוכן ודיגיטל של העמותה, דר' רחל הלל, דר' הדס לוי ודר' רפי ברכאן ראש רשות המחקר ומנכ"ל ע.י.י.ט במכון הטכנולוגי ואורחים נכבדים אחרים, הוגשו תעודות הוקרה מטעם העמותה ופרסים למצטיינים.
 
קמפיין '30 אחוזים מטפלים בבן משפחהקרוב 60 אחוזום לא מספרים לאף אחד'
מעצבת: ענת ששון. צילום: דנה דושקין

ענת ששון, תלמידה בקורס: ההתנסות בעבודה מול לקוח הינה חלק משמעותי בתהליך הלמידה. האפשרות לחוות את השלבים בליווי מרצה שמכוון ומדייק את המוצר היא ללא ספק מתנה.  במסגרת קורס מיתוג ניתנה לנו האפשרות הזו.

מהלך זה הינו הזדמנות לטעום את העולם המקצועי כפי שהוא עוד בזמן הלימודים.  נושא העבודה הינו עמוק ומלא רגש ותוכן, למתג עמותה ייחודית וראשונה מסוגה בארץ הפועלת על מנת לקדם ולפתח כלים וזכויות למטפלים בבן משפחה קרוב.  תהליך העבודה היה מעניין לאורך כל שלביו, החל מהרצאה מרתקת בכיתה שהעבירה מנכ"לית העמותה חשפה אותנו לראשונה למושג caregivers.  אישית, מאוד הזדהיתי עם הנושא,  שכן אצלנו במשפחה יש התארגנות שלמה בנושא  סביב הטיפול בסבתא.
 
מתוך הכרה והתמודדות יום יומית, בחרתי לחשוף את הקהילה על ידיי יצירת שפה חדשה ומספר מוצרים גרפים שונים. אחרי שלב הסקיצות הראשונות סבתי נפטרה, הרגשתי קושי גדול לחזור לתרגיל ולהמשיך את העבודה שהתחלתי. יחד עם זאת הרגשתי שאני מוכרחה. קודם כל בשביל סבתא. וכמובן לשם המטרה הנעלה עבורה פועלת העמותה.
 
זוכה מקום 1 - גיל ירוס
זוכה מקום 1 - גיל ירוס. צילום: דנה דושקין

אני שמחה מאוד שלקחתי חלק בפרוייקט, הצגתי מספר מוצרים: שפה חזותית חדשה הכוללת לוגו ושם, כרזות, גלויות ועלון מידע. התגובות היו משמחות ואפילו קיבלתי שי סמלי כאות הערכה מחברי העמותה. לסיכום זו הייתה חוויה רגשית, לימודית מאתגרת, הזדמנות נהדרת. תודה.

עדי קרליץ, מרצה למיתוג ורכזת התכנית לעיצוב תקשורת חזותית:
"לעיתים ניתנת לנו הזדמנות לנסות לשנות מעט את המציאות היומיומית שלנו בישראל. החיבור עם עמותת caregivers אפשר לשלב בין אידאולוגיה לבין פרקטיקה. הסטודנטים עברו בפרויקט תהליך לימודי משמעותי מבחינת העיסוק בנושא חברתי והן מבחינת התוצרים גרפיים. מבחינתי היה מרגש לראות את ההתמסרות והנכונות של כל אחד ואחת."
 
קמפיין המציג את את העליה  עם השנים באחוז האנשים המטפלים בבן משפחה קרוב
מעצבת: ענת ששון. צילום: דנה דושקין
 
עדי כהן סימן טוב, מנהלת תכניות הלימוד והשיווק בביה"ס ללימודי תעודה:
"שיתוף פעולה עם עמותה חברתית הפועלת למען אוכלוסיות חלשות, הוא ההזדמנות שלנו לתרום לחברה ובאותה נשימה ללמד את הסטודנטים שלנו על נתינה ותמיכה בחלשים. אני מקווה ששיתופי פעולה מבורכים כאלו ימשכו, ויהפכו חלק בלתי נפרד מהפעילות השוטפת בתכניות שלנו"
 

https://www.facebook.com/caregiversisrael/
הארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים Caregivers Israel