כתבות ואירועים

כיצד השימוש ב-AI ישפיע על עולם האינטראקטיב ב2023?


בינה מלאכותית (AI) כבשה את העולם בסערה בשנים האחרונות ומצאה את דרכה לתעשיות רבות, כולל תעשיית העיצוב. בפרט, בתחום חווית המשתמש (UX) וממשק המשתמש (UI).

תמונת אווירה


בינה מלאכותית היא טכנולוגיה המאפשרת למכונות ללמוד מנתונים ולבצע משימות שבדרך כלל דורשות אינטליגנציה אנושית. בתעשיית העיצוב נעשה כבר כיום שימוש בכלי בינה מלאכותית כדי לייעל תהליכי עיצוב, לשפר את דיוק העיצובים ובסופו של דבר לשפר את חווית המשתמש.

אנו משתמשים ביום יום (ואף לא ממש מודעים לזה) בכל כך הרבה כלי בינה מלאכותית אשר מוטמעים בתוכנות שלנו- בפוטושופ, אילוסטרייטור, פיגמה ועוד. כלים אילו עוזרים לנו ליישר אובייקטים או למקם אותם במרחקים קבועים ואף לנחש איפה צריך להיות האובייקט הבא, להשלים רקעים, לייצר שלבי ביניים בין פריימים ועוד עשרות כלים קטנים להפיכת הcraft העיצובי להרבה יותר פשוט, נוח וידידותי.


באתרים, אפליקציות ורשתות חברתיות כבר תקופה משתמשים ביצירת חוויות מותאמות אישית למשתמשים. אלגוריתמי AI יכולים לנתח נתוני משתמשים כמו היסטוריית הגלישה שלהם, היסטוריית רכישות, העדפות, מידת מעורבות ומידע דמוגרפי כדי ליצור חוויות מותאמות אישית לכל משתמש. גישה זו יכולה להוביל לשיעורי מעורבות והמרה גבוהים יותר, מכיוון שמשתמשים נוטים יותר לעסוק במוצר או שירות שהותאמו לצרכים ולהעדפות הספציפיות שלהם.

עמודי רשתות חברתיות הן אישיות לכל משתמש, אמנם בנויות באותו האופן אבל התוכן של כל אחד ואחת מאיתנו שונה לחלוטין בהתאם להעדפותיו ומעורבותו.

בנוסף, ניתן להשתמש בבינה מלאכותית על ידי אלגוריתמים לניתוח התנהגות והעדפות משתמשים, כגון סוגי התמונות שמשתמשים נוטים לשמור או לשתף, כדי לספק המלצות לתמונות מותאמות אישית עבור כל אחד מהמשתמשים. זה יכול לעזור למעצבים ליצור תוכן ויזואלי משכנע ויעיל יותר שמתחבר לקהל היעד שלהם- לדוגמה- בנטפליקס כל אחד מאיתנו יראה תמונה אחרת לאותה סדרה. הבינה המלאכותית יודעת איזה מבין עשרות אימג׳ים יניע אותנו יותר טוב ומתאימה את האימג׳ הספציפי לאותה סדרה כדי להגדיל את הסיכוי שלנו לצפות בה.


אם כך, השימושים הטכנולוגיים ב-AI כבר דיי ברורים לכולנו כאשר אנו מתייחסים לאוטומציה של פעולות כביכול אנושיות כמו צא׳ט תמיכה או שירות לקוחות, כיום כבר קיימים כמעט בכל אתר צ'אטבוטים המופעלים על ידי בינה מלאכותית אשר יכולים ליצור קשר עם משתמשים באמצעות עיבוד שפה טבעית. הם יכולים לשמש לטיפול בפניות תמיכת לקוחות, לענות על שאלות ואפילו להקל על עסקאות. צ'טבוטים הופכים פופולריים יותר ויותר בתעשיית המסחר האלקטרוני, מכיוון שהם יכולים לעזור לעסקים להפוך את שירות הלקוחות לאוטומטי ולשפר את זמני התגובה.


מהצד העיצובי שימוש בבינה מלאכותית כגון Midjourney, DallE וכו׳ יכול לעזור למעצבים ליצור תמונות להשראה על ידי ניתוח וזיהוי דפוסים בתמונות קיימות אשר מכילות קומפוזיציות ויחסים ״נכונים״ בין האלמנטים השונים כדי ליצור תחושה של דרמה ועניין. נעשית סריקה של מליוני תמונות ברחבי הרשת כך שהמחשב מבין מה ואיך הוא אמור לייצר את הפריים. זאת על ידי ניתוח לוחות הצבעים, הסגנונות והנושא של תמונות פופולריות בז'אנר או קטגוריה מסוימת. בהתבסס על ניתוח זה, הוא יכול ליצור תמונות חדשות המשלבות אלמנטים ומאפיינים דומים, תוך הצגת אלמנטים חדשים וייחודיים כדי לעורר יצירתיות ומקוריות.
הקצב מעורר השתאות והפיתוחים מושקים בקצב פסיכוטי. רק לפני רגע יצא המנוע החדש (V5) של מידג׳רני שמאפשר לייצר תמונות ריאליסטיות באופן מלחיץ ולפני מספר ימים הושק הכלי בפוטושופ אשר מאפשר לג׳נרט אימג'ים ישר מהתוכנה (עוד לא לגמרי שם, אבל רואים את הפוטנציאל).

תמונת אווירה


יצירת תוכן: כבר כיום ניתן להשתמש ב-ChatGPT ליצירת תוכן לכל דבר כמעט, בדגש על אתרים ואפליקציות. התוכן הנפוץ ביותר כיום הינו תיאורי מוצרים, פוסטים בבלוג ועדכוני מדיה חברתית. שימוש בבינה מלאכותית יכול לחסוך למעצבים ואנשי קופי זמן ומשאבים תוך הבטחת תוכן יחסית איכותי, רהוט ורלוונטי למשתמש, אם כי צריך להיזהר עם זה מאוד. כיום יש לChatGPT יכולת מאוד מרשימה ״לחרטט״ בצורה מאוד משכנעת- כלומר ניתן לקבל טקסט שכתוב בצורה מאוד רהוטה, אשר משתמש בהמון מילות מפתח רלוונטיות ונשמע מאוד אמין למי שאינו מהתחום, אך למעשה לא באמת אומר כלום למי ועלול להיות רצף של משפטים שנשמעים טוב אך לא באמת אומרים כלום במקרה הטוב או שטויות במקרה הפחות טוב.


בעזרת שילוב של כלים המונעים בינה מלאכותית שיאפשרו למעצבים ליצור חוויות מותאמות אישית יותר, להפוך משימות חוזרות לאוטומטיות ולשפר את הדיוק של העיצובים שלהם. ככל שטכנולוגיית AI תמשיך להתפתח בקצב הנוכחי אנו יכולים לצפות לראות שימושים חדשניים עוד יותר של AI באיפיון ועיצוב, עריכה, כתיבת תוכן, אדריכלות, פיתוח וכתיבת קוד וכל תחום שנחשב עד היום למקצוע שרק אנשים יכולים לעשות.


אפשר לראות בזה את הסוף- המכונות יחליפו את בני האדם, זה אכן גיים ציינג׳ר אבל זו רק ההתחלה. עלינו כמעצבים להתמקצע ביכולות הללו, ללמוד איך לדבר עם המכונה כדי להשתמש בה בדיוק כמו כל כלי עבודה אחר שלנו. כלי עם הבדל אחד עיקרי- ללא צורך בCraft של ממש. לא צריך לדעת לצלם או לצייר. לא צריך לעבוד קשה בייצור המוצר העיצובי- רק צריך לדעת איך לדבר עם המכונה שתעשה זאת טוב יותר והרבה יותר מהר. מן הסתם כנראה תהיה לבינה המלאכותית השפעה משמעותית על תחום עיצוב UX/UI.


גם הטקסט הזה שעכשיו קראתם, נכתב בבסיסו בעזרת AI ותורגם בעזרת AI נוסף- תהליך שהיה לוקח הרבה מאוד זמן בעבר וקוצר לדקות. אם כי עדיין נדרשת עין אנושית ועריכה קפדנית כדי ליצור מוצר קוהרנטי ומדויק. אף אחד כמובן לא יכול לדעת מה הולך להיות בעתיד, הנבואה ניתנה לשוטים וכו, אבל עם הפיתוחים המואצים והקצב המטורף שהכלים האלו מתפתחים אפשר להאמין כי היכולות ילכו וישתפרו, הממשקים ילכו ויהיו נגישים ופשוטים יותר לתפעול והיכולת תיכנס ליותר ויותר תוכנות, ממשקים, מערכות חכמות וכל מה שאנחנו יכולים לדמיין (ועוד כמה דברים מעבר)



פורסם: 02/04/2023