למידה א-סינכורנית

למידה א-סינכרונית היא שיטה בה הלמידה נעשית כולה אופליין והיא משלבת תכנים המועברים לרוב באמצעות מערכת ניהול הלמידה (MOODLE). הלמידה היא עצמאית והמרצה לא נדרש להיות זמין בחלון זמן נקודתי (זמן השיעור המקורי), אלא בטווח זמנים מוגדר לביצוע המשימות (לדוגמה - שבוע, משיעור לשיעור) בהם הוא זמין לענות לשאלות הסטודנטים לדוגמה בפורום.

הצעות למבנים של שיעור א-סינכרוני

  1. מבנה השיעור

    1. צלמו מראש את השיעור כולו (מרצה + מצגת, מרצה + לוח וכו').
    2. פרסמו הנחיות ברורות למטלה קצרה הקשורה לנושא השיעור.

    טיפים

    1. אל תייצרו שיעור ומטלות ארוכים מידי. יש נטייה לחשוב שאם הלמידה היא עצמית, יש צורך לייצר יחידת לימוד ארוכה יותר. להפך, למידה עצמית לוקחת זמן ומשאבי קשב רבים יותר מהלומד לכן אין להאריך ללא הצדקה.
    2. וודאו שההנחיות שלכם ברורות ללמידה עצמאית.
    3. צרו פורום למענה על שאלות והיו זמינים.

    איך עושים זאת?

    1. מצלמים את השיעור.
    2. מפעילים את הקלטת השיעור ומעבירים את השיעור במלואו.
    3. משתפים את הסטודנטים עם הקלטת השיעור + הנחיות למטלה.
  2. מבנה השיעור

    1. צלמו מראש מקטעים של השיעור בוידאו.
    2. שזרו בין המקטעים הקצרים שאלות אמריקאיות.

    טיפים

    1. צלמו מקטעים קצרים של לא יותר מ-6 דק' למקטע.
    2. כתבו משוב אפקטיבי (לא רק "נכון\ "לא נכון" אלא הסבר מלא) לשאלות האמריקאיות.
    3. צרו פורום למענה על שאלות והיו זמינים.

    איך עושים זאת?

    1. מצלמים את השיעור.
    2. מפעילים את הקלטת השיעור ומקליטים בכל פעם מקטע קצר.
    3. מייצרים שאלות אמריקאיות במערכת הלמידה (MOODLE) ברכיב "בוחן".
    4. מייצרים מתווה מסודר של הלמידה: (1) וידאו + בוחן, (2) וידאו + בוחן...(3)...
  3. מבנה השיעור

    1. אספו מרחבי הרשת חומרי למידה איכותיים וצרו רשימה מסודרת עבור הסטודנטים.
    2. חברו מספר שאלות אמריקאיות על התוכן הנלמד.

    טיפים

    1. חפשו תכנים מגוונים - טקסטים, וידאו, אינפוגרפיקות וכו'.
    2. מקדו את החלקים הרלוונטים בכל מקור שמצאתם.
    3. צרו פורום למענה על שאלות והיו זמינים.

    איך עושים זאת?

    1. מחפשים חומרים ברשת: YOUTUBE, מיזם הלאומי קמפוס וכו'.
    2. מייצרים רשימה של החומרים + הנחיות ברורות מה נדרש ללמוד מכל מקור.
    3. מייצרים שאלות אמריקאיות במערכת הלמידה (MOODLE) ברכיב "בוחן".
    4. מייצרים מתווה מסודר של הלמידה: (1) סרטון - צפו מ- 0:30-1:30, (2) קראו את התקציר של המאמר, (3) צפו באינפוגרפיקה,..(4)...+ בוחן