למידה בקבוצות קטנות

(תמונה של לימור סהר-ענבר)
מרצה: לימור סהר-ענבר, הפקולטה לניהול טכנולוגיה
מחלקה: לימודים רב-תחומיים
קורס: אסטרטגיה שיווקית לארגונים חברתיים

מטרה

  • לאפשר עבודה פרויקטאלית בקבוצות עבודה המשלבות גורמים חיצוניים
  • לאפשר לסטודנטים למידה אפקטיבית תוך כדי התנסות
  • להפוך למידה פאסיבית לאקטיבית

רציונאל פדגוגי

בקורס פרויקטאלי מסוג Project based learning הלמידה בקבוצות עבודה הינה חלק מהווית הלמידה בקורס.
העבודה הקבוצתית מאפשרת חשיבה, סיעור מוחות והטמעה. בקורס "אסטרטגיה שיווקית לארגונים חברתיים" הסטודנטים עובדים במהלך הקורס עם נציגי ארגונים חברתיים להם הם מתכננים תוכנית שיווקית אשר תסייע להם להגשים את יעדיהם. בנוסף, הסטודנטים במהלך הקורס הסתייעו במנטורים חיצוניים מהתעשייה, מומחים בתחומם, אשר ליוו אותם, הדריכו וכיוונו.
בתקופת הקורונה המפגש הפיסי בין הסטודנטים לגורמים השונים לא התאפשר.
לכן, היה צורך למצוא פתרון טכנולוגי להמשיך ולקיים את העבודה המשותפת. לצורך כך, נעזרתי באופציה של "חדרים מפוצלים" בזום".
העבודה בחדרים מפוצלים אפשרה לסטודנטים לעבוד בקבוצות שלהם לאורך הקורס וגם, להפגיש אותם עם הארגונים והמנטורים.

 

מעבר לכך, יש לעבודה בחדרים מפוצלים ערך מוסף גם בקורסים מסוגים שונים, עיוניים, מתמטיים.
עבודה קבוצתית מאפשרת ללומדים להתנסות בלמידה פעילה למשל, על משימה כלשהי הניתנת לקבוצה, תרגיל מעשי או מחשבתי.
היתרון הינו שניתן להתחיל את השיעור בהקנייה משותפת במליאה, לעבור לעבודה בחדרים נפרדים ולהתכנס שוב למליאה לדיון בפתרונות ובמשמעויות. בכך אנו מוציאים את הסטודנטים מהפאסיביות של הלמידה מרחוק לאקטיביות, מאפשרים הבנה גבוהה יותר על ידי חשיבה עצמית והתנסות ומשפרים בכך את אפקטיביות ההוראה והלמידה.

 

אני מזמינה אתכם לצפות בראיון איתי על השימוש בחדרים מפוצלים בקורס "אסטרטגיה שיווקית לארגונים חברתיים" ובקורסים אחרים.

כלים טכנולוגיים

חדרים מפוצלים ב-ZOOM

בנימה אישית

--- דגמי ההוראה הופקו בשיתוף עם עמרי כהנא מצוות הפיתוח של הפקולטה לטכנולוגיות למידה ---