חדשות ואירועים

כך לומדים ילדים לזהות סיכונים בכביש ולחצות כביש בבטחה


ברחבי העולם, תאונות דרכים מהוות אחד הגורמים השכיחים ביותר לפציעות ולמוות של ילדים. ד"ר ענת מאיר מהפקולטה לניהול טכנולוגיה ועמיתיה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב בחנו את יכולת זיהוי ואיתור הסכנות בכביש של הולכי רגל בסביבת מציאות מדומה.


שימוש במכשיר עקיבה אחר תנועות העיניים כדי לבחון כיצד מבוגרים וילדים מזהים סכנות ומעריכים מתי ניתן לחצות כבישים בבטחה.

הם פיתחו סביבה וירטואלית של רחובות אופייניים לישראל ונעשה שימוש במכשיר עקיבה אחר תנועות העיניים כדי לבחון כיצד מבוגרים וילדים מזהים סכנות ומעריכים מתי ניתן לחצות כבישים בבטחה.

במחקר המשך השתתפו ילדים בני 7-9 במפגש אימון שארך כ- 40 דקות במהלכו למדו כיצד לזהות סכנות בכביש ולהימנע מהן. ילדים שעברו הדרכה ביצעו את משימת החצייה בהצלחה רבה יותר מילדים בקבוצת הביקורת, ומיומנויות חציית הכביש שהפגינו דמו בטיבן לאלה שהופגנו על ידי מבוגרים. לאור המסקנות, פועלים החוקרים למציאת דרכים ליישם ולהטמיע את ממצאי המחקר לחיי היום-יום.

ד"ר ענת מאיר הינה חברת סגל בפקולטה לניהול טכנולוגיה במכון הטכנולוגי חולון- HIT, בעלת תואר שלישי בהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון בנגב.