חדשות ואירועים

אירוע הצגת פרוייקטי גמר לתואר ראשון בניהול טכנולוגיה

 

24 פרוייקטי גמר הוצגו באירוע מסכם של בוגרי התואר הראשון בפקולטה לניהול טכנולוגיה.


ד"ר אייל בריל ראש החוג לתואר ראשון תפקולטה לניהול טכנולוגיה ציין כי מה שבלט השנה הוא  מספרם הרב של פרויקטים שעסקו בתחומים של IOT ובתחומים של רשתות חברתיות.  כמו כן היו מספר פרויקטים שהציגו יישומים שרלוונטיים לפעילות במכון עצמו.


פרופ' אריק שדה, דקאן הפקולטה לשעבר, אמר בדברי ברכתו : אנו מאוד גאים בעבודות האלה שלכם ויודעים שזה התחום שיוביל את הכלכלה הישראלית בעתיד.

 

 



להלן ארבע דוגמאות לפרויקטים שהוצגו:

 

פיתוח אבטיפוס של מקרר חכם לבחינת היתכנות כלכלית של שיווק

מציגים: איגור קיסלוק ,אלכס לדובסקי
מנחה : ד"ר אלרואי חדד


פיתוח אב טיפוס של מוצר של מקרר חכם מבוסס .RFID
זיהינו בעייה בניהול מלאי המקרר בצורה לא יעילה על-ידי המשתמש הביתי או המסחרי. חוסר מעקב אחר המוצרים במקרר ,אי ידיעה על מה שעומד לפוג ,נסיעות חוזרות ונשנות לסופר עקב רשימות  קניות או עקב סיבת זיכרון. ההשלכות של הבעיות הללו הן כספיות ,הן עולות לנו זמן ,נזרק מזון מיותר עקב  ניהול מלאי לא יעיל של המקרר ועניין של נוחות.


על מנת שנוכל להדגים ולהראות את הפתרון לבעיה ,בנינו אב טיפוס של מקרר חכם ופיתחנו מערכת מידע למשתמש אשר בעזרתה ,המשתמש יודע בזמן אמת מה המלאי של המקרר ,מה פג תוקף ומה עומד לפוג.  בנוסף ,המערכת באופן אוטומטי תציע רשימת קניות על בסיס המצב הקיים ומידע היסטורי. האב טיפוס עצמו מורכב ממשדר   RFIDאשר חובר למערכת מידע שלנו .מאחורי מערכת המידע עומד שרת WEB ומסד נתונים אשר שומר את כל הנתונים בתוכו.


התוצאות הראו שבעזרת האב טיפוס שעשינו ומערכת המידע ,הצלחנו לבדוק היתכנות לפרויקט זה ,והראינו  שהיא אכן קיימת .בדקנו והראינו שבעזרת מערכת המידע הצלחנו להציג בזמן אמת את המצב של המקרר  למשתמש ,את עלויות העבר ,את רשימת הקניות.
המסקנות בעקבות הפרויקט שלנו הן שלא רק ישנה היתכנות לפרויקט ,אלא שניתן ליישם שיטת עבודה כזו  במקומות רבים נוספים כגון ניהול לוגיסטי של כל המלאי של סופרמרקטים ,ניהול עגלת הקניות שלנו ללא  צורך בקופאיות/ים.

 

איגור קיסלוק ואלכס לדובסקי, פיתוח אבטיפוס של מקרר חכם לבחינת היתכנות כלכלית של שיווק

איגור קיסלוק ואלכס לדובסקי, פיתוח אבטיפוס של מקרר חכם לבחינת היתכנות כלכלית של שיווק

מערכת תומכת החלטה לביצוע ציוץ חוזר (Retweet) בטוויטר

מציגות: יונית קוממי , נופר חן
מנחה: ד"ר אריאל בניס


בשנים האחרונות ישנה עליה בשימוש ברשתות החברתיות והן משמשות אותנו בכל אספקט בחיינו. כתוצאה מכך, יותר ויותר ארגונים מעוניינים לקחת חלק בעולם זה ופותחים חשבונות עסקיים ברשתות השונות. אחת מהרשתות הבולטות הינה רשת הטוויטר, המאפשרת למשתמשיה לשתף הודעות טקסט קצרות. ארגון ILAMI – האיגוד הישראלי למערכות מידע רפואיות, זיהה את הפוטנציאל הגלום ברשת החברתית לקידום ושיווק השירותים, המידע והכנסים אותם הם עורכים, ועל כן פתחו גם הם משתמש ברשת הטוויטר. הבעיה העיקרית של הארגון בתחום זה הינה העדר חשיפה של מספר רב של משתמשים ברשת לתכנים אותם היא בוחרת לשתף. 


המתודולוגיה שלנו כללה אפיון מערכת לשליפת ציוצים מהטוויטר המתבססת על שפת Python; פיתוח ממשק לשליפת הציוצים והנתונים הרלוונטים לגביהם הנדרשים לצרכי ניתוח ודירוג. לאחר מכן, עיבוד וניתוח הנתונים במערכת Power BI הכולל יצירת דשבורד שמרכז את המידע שהתקבל. לבסוף, באמצעות שימוש ב-EXCEL יצרנו מערכת דמו לדירוג הציוצים על בסיס קריטריונים אשר נקבעו בשיתוף עם נציג ILAMI.


כתוצאה מניתוח הנתונים שהתקבלו, השעה הפופולארית ביותר לציוץ נושאים הקשורים לתחומי הבריאות ומידע רפואי הינה 12 בצהריים, והיום הפעיל ביותר בקרב משתמשים העוסקים בתחומים אלו הינו יום שבת. בנוסף, הזמן הממוצע מרגע ביצוע ציוץ ועד לרגע ביצוע ציוץ חוזר עבורו הינו 22 דקות, כאשר הזמן הקצר ביותר הינו 11 דקות. 
בראייה לעתיד, המערכת הזו תאפשר ללמוד את תהליך קבלת ההחלטות של הגורם האנושי ותאפשר פיתוח של מערכות חכמות לקבלת החלטה בצורה אוטומטית.

 

יונית קוממי ונופר חן, מערכת תומכת החלטה לביצוע ציוץ חוזר (Retweet) בטוויטר

יונית קוממי ונופר חן, מערכת תומכת החלטה לביצוע ציוץ חוזר (Retweet) בטוויטר

 

איפיון מערכת שירות בקפיטריה במוסד אקדמי

מציגים: לינוי הרוש, ציון הרוש, ליאור אלחיאני
מנחה: ד"ר מיכאל בנדרסקי

 

בקפיטריה במוסד אקדמי המציעה אוכל חם, שתייה חמה, מאפים וחטיפים. במקום 3 עמדות מאוישות, שתי עמדות תשלום ועמדת אוכל חם. זמני השירות משתנים בהתאם לרכישות הלקוח והעמדות מאויישות בהתאם ללחץ הנוצר בקופות. קצב כניסת הלקוחות אינו אחדי והבעייה המרכזית היא היוצרות תורים ארוכים העלולים לגרום לנטישה של הלקוחות.

 

לאחר חקר המצב הקיים הוצעו מספרח חלופות כמו הפעלת עמדת קפםה נפרדת או הפעלת עמדה נפרדת לאוכל חם וולאחר בחינת כל החולופות נבחרה החלופה שהביאה חצמצום זמן ההמתנה המוצע וצמצום משמעותי של ממוצע האנשים הממתינים. ההצעות הובאו בפני מנהל הסניף שהודיע שהוא מתכוון ליישם אותם לאור הממצאים.

 

נלי שיידולין ושר כץ, אפיון מערכת נוכחות למרכז נגישות

נלי שיידולין ושר כץ, אפיון מערכת נוכחות למרכז נגישות

 

אפיון מערכת נוכחות למרכז נגישות

מציגות: נלי שיידולין ושר כץ
מנחה: אוריאל ישראלי

 

מרכז הנגישות, הפועל במכון הטכנולוגי חולון HIT, מעניק סיוע לימודי לסטודנטים. במסגרת הסיוע מתקיימים שיעורי תגבור קבוצתיים ופרטיים על ידי מתרגלים העובדים במרכז. המרכז נדרש לנהל רישום של השיעורים ומעקב אחר הנוכחות בהם לצורך תשלום חודשי למתרגלים ודיווח לוועדה לתכנון תקציב.
בשלב חקר המצב הקיים נוכחנו לדעת שרישום הנוכחות מתבצע באופן ידני ומוזן לתוך מערכת Microsoft Accesses שאינה נותנת מענה מספק למרכז. שיטת עבודה זו גורמת למספר בעיות: בזבוז זמן רב מהשיעור, קבלת מידע חלקי או אי קבלת מידע כלל וכתוצאה מכך הדיווחים אינם אמינים ונדרשים השקעה וזמן רבים מצד עובדי המרכז להזין את כל הנתונים למערכת. 
ביצענו תכנון מבנה בסיס נתונים ERD, מיפינו את תהליכי העבודה של המערכת החדשה באמצעות תרשימי זרימת נתונים DFD ותרשימי Use Case, עיצבנו דגם דמוי ממשק Mockup לשלושת ממשקי המערכת, כתבנו שאילתות SQL ובנינו אבטיפוס.
בעזרת פתרון זה, נחסך זמן רב של הקראת שמות, והזנת הנתונים למערכת הקיימת, המידע שמתקבל הינו מדויק, אמין ושלם, וניתן בעזרתו להפיק דוחות המשקפים את המציאות בצורה אופטימלית. בנוסף, יצרנו ממשק ידידותי למשתמש הדורש ידע טכנולוגי בסיסי כדי לתפעל אותו, מה'קצה האחורי' ועד ל'קצה הקדמי'.

 

 

 

תאריך פרסום: 18.6.19