חדשות ואירועים

ד"ר מיכאל בנדרסקי

מרצה בפקולטה לניהול טכנולוגיה

בוגר תואר ראשון במתימטיקה, תואר שני ודוקטורט מאוניברסיטת בן גוריון.

תחום ההתמחות שלו הוא חקר ביצועים אזרחי וצבאי. בתחום האזרחי עוסק בניהול מלאי כאשר הביקוש מצד הלקוחות הינו אקראי ותלוי בפרמטרים שונים כגון זמן, עונות ודרישות לקוח משתנות.

בתחום חקר הביצועים הצבאי עוסק בחקר אלגוריתמים להעתקת אש ארטילרית בעת פעילות מבצעית.
 
דר' בנדרסקי
 
תחום עיסוק נוסף של ד"ר בנדרסקי קשור לחקר ביצועים ברפואה והוא תחום הקרוי "הקצאת כליות מהמת". מדובר בתחום הקשור לחולי דיאליזה הממתינים להשתלת כליה ויש צורך בחישוב מדויק של נקודת הזמן בה  החולה מוכן להתפשר על רמת ההתאמה. "מדובר בתחום מרתק" אומר ד"ר בנדרסקי , "שכן הביקוש לתרומה של כליה גבוה לאין שעור מההיצע ועל כן מודל מתמטי שיכול לעזור לרופא או החולה האם לקבל את הכליה המוצעת או להמתין לכליה טובה יותר הינו בעל חשיבות גדולה ביותר".

לעבודתו במכון הגיע ד"ר בנדרסקי כמעט במקרה. לפני כשנתיים וחצי הגיע לראיון עבודה בהמלצת מרצה במכון והתקבל לעבודה.

מיכאל,  מרצה בקורסים לסטטיסטיקה אמינות וחקר ביצועים בדגש על לוגיסטיקה. "אני דור שלישי למתמטיקאים וכולם במשפחתי מורים. אני  מאוד אוהב ללמד וזו למעשה אחת הסיבות שבגללה בחרתי לעשות את הדוקטורט שלי", הוא אומר. "החלטתי להישאר באקדמיה כי אני יודע שההוראה טבועה בי. בנוסף, המכון הטכנולוגי מתאפיין ברצון האמיתי של המורים ללמד. זה בא לידי ביטוי בדרכי ההוראה וביחסים עם הסטודנטים. השוק דורש היום אנשים בעלי ידע בסטטיסטיקה ובחקר ביצועים ברמה גבוהה יותר מאשר לפני 20 שנה ותפקיד האקדמיה הוא להכשיר אותם.

מיכאל קורא להתמקצעות של תחום הוראת המתימטיקה גם בכיתות הנמוכות של בית הספר החל משלב היסודי ועד לתיכון. "תחום המתימטיקה חייב להיות מקצועי כבר מהשלבים הראשונים ומי שמלמד מתימטיקה צריך להיות מתמטיקאי" הוא אומר. "אפשר ללמד מתימטיקה עם בדידים או חרוזים. לא צריכים תאוריות מורכבות. העיקר ש "ירגישו" אותה. זה יעזור להם להבין את חשיבותה של המתמטיקה ככלי עזר בחיים האמיתיים".