עוד בפרק זה:
יולי 2022
הספרייה מציעה לקוראיה מידי חודש רשימת ספרים וכתבי-עת חדשים שנוספו לאוספיה כל רשומה מכילה:
מס' מיון, מחבר, כותר, מוציא לאור, שנת הוצאה , נושאים, מס' מערכת תוכן עיניינים ותקציר.
כדי לראות מצב ההשאלות יש ללחוץ על כותר.
![]() |
159.955 לוו לוויט, סטיבן ד., דבנר, סטיבן ג'. אור יהודה : דביר, 2015 נושאים Cognitive psychology Problem solving Thought and thinking תיאור/תקציר "מחברי רב-המכר פריקונומיקס כבר הפכו על פיה את הדרך שבה אנו רואים את העולם וחשפו בפנינו את התובנות הנסתרות שמאחורי הנתונים הגלויים. הפעם מפליאים השניים לחשוף בפנינו את תהליכי המחשבה שלהם עצמם ומסייעים גם לנו להיות יצירתיים יותר, רציונליים יותר ויצרניים יותר. איך חולל אוכל-נקניקיות יפני מהפכה בענף? מדוע בלע רופא אוסטרלי תרבית של חיידקים מסכני חיים, וכיצד זכה בזכות זאת בנובל? למה מודים נוכלֵי "העוקץ הניגרי" שהם מניגריה? מה בין שלמה המלך לסולן להקת ואן היילן? כל השאלות האלה ועוד רבות אחרות זוכות למענה בלחשוב כמו פריק, יצירה משעשעת ומעמיקה, מרתקת ופוקחת עיניים." -- מן המעטפת האחורית.
|
![]() |
159.956 שבר שברי, כריסטופר פ., סימונס, דניאל ג. הגורילה הבלתי נראית : איך האינטואיציה מוליכה אותנו שולל אור יהודה : כנרת, זמורה-ביתן, דביר, 2012 נושאים Intuition Memory Perception Self-actualization (Psychology) Thought and thinking תיאור/תקציר "דמיינו את הניסוי הבא: שתי קבוצות מתמסרות בכדור במגרש כדורסל. בקבוצה הראשונה שלושה שחקנים בחולצות שחורות, ובקבוצה השנייה שלושה שחקנים בחולצות לבנות. אתם מתבקשים לצפות במתרחש, להתרכז בחילופי הכדור בין חברי הקבוצה הלבנה בלבד, ולספור אותם. כעבור כדקה אתם נדרשים לדווח כמה מסירות מניתם. מיד אחר כך אתם נשאלים אם הבחנתם בגורילה שחצתה את המגרש, נעצרה בין השחקנים, תופפה על החזה והסתלקה מהמקום. האם ראיתם אותה? כמחצית מהנבדקים אינם מבחינים בגורילה — הריכוז במשימה מסיח את דעתם מהפרט הבלתי צפוי, אף שהוא כה בולט. הניסוי, שביצעו ב־1999 הפסיכולוגים כריסטופר שברי ודניאל סימונס, הוא מהמחקרים המפורסמים ביותר: הוא נלמד בקורסים לפסיכולוגיה ברחבי העולם, מוצג במוזיאונים ואפילו מופיע בדיאלוגים בסדרת הטלוויזיה "CSI זירת הפשע". הניסוי ממחיש כיצד מוחנו מהתל בנו. אנו בטוחים שאנו חווים את העולם כפי שהוא וזוכרים במדויק אירועים חשובים בעברנו, אבל למעשה אנחנו מחמיצים הרבה, משום שהאינטואיציה מוליכה אותנו שולל"- מן המעטפת האחורית.
|
![]() |
316.7 לוו לוויט, סטיבן ד., דבנר, סטיבן ג'. פריקונומיקס : לתפוס את העולם בכלכלתו ירושלים : כתר, 2006 נושאים Economics -- Psychological aspects Economics -- Sociological aspects תיאור/תקציר לפי לוויט, אם המוסר מייצג את העולם כפי שהיינו רוצים שיתנהל, הרי שהכלכלה מראה איך הוא מתנהל באמת; הספר זרוע אנקדוטות משעשעות המדגימות טענה זו. המשותף לכולן הוא האמונה שאמנם העולם שאנו חיים בו מסובך ומורכב, אך ניתן בהחלט להבין אותו, אם רק נדע לשאול את השאלות הנכונות ונמצא דרך חדשה לבחון את הדברים. פריקונומיקס מגדיר מחדש את נקודת המבט שלנו על העולם המודרני ומדריך אותנו בסבך הפרטים וההתרחשויות שסביבנו.
|
![]() |
378.147 ALN Alnajjar, Fady New York, NY : Routledge, Taylor & Francis Group, 2022 נושאים Robotics Robots Robots -- Programming Robots -- Education תיאור/תקציר "Robots in Education is an accessible introduction to the use of robotics in formal learning, encompassing pedagogical and psychological theories as well as implementation in curricula. Today, a variety of communities across education are increasingly using robots as general classroom tutors, tools in STEM projects, and subjects of study. This volume explores how the unique physical and social-interactive capabilities of educational robots can generate bonds with students while freeing instructors to focus on their individualized approaches to teaching and learning. Authored by a uniquely interdisciplinary team of scholars, the book covers the basics of robotics and their supporting technologies; attitudes toward and ethical implications of robots in learning; research methods relevant to extending our knowledge of the field; and more"-- Provided by publisher.
|
![]() |
TB_E01 HAY Hayt, William H., Durbin, Steven M., Kemmerly, Jack E., Phillips, J. Engineering circuit analysis / 9th ed New York, NY : McGraw-Hill Education, 2019 נושאים Electric circuit analysis Electric network analysis תיאור/תקציר "The hallmark feature of this classic text is its focus on the student - it is written so that students may teach the science of circuit analysis to themselves. Terms are clearly defined when they are introduced, basic material appears toward the beginning of each chapter and is explained carefully and in detail, and numerical examples are used to introduce and suggest general results. Simple practice problems appear throughout each chapter, while more difficult problems appear at the end of chapters, following the order of presentation of text material. This introduction and resulting repetition provide an important boost to the learning process.Hayt's rich pedagogy supports and encourages the student throughout by offering tips and warnings, using design to highlight key material, and providing lots of opportunities for hands-on learning. The thorough exposition of topics is delivered in an informal way that underscores the authors' conviction that circuit analysis can and should be fun.This book offers CONNECT and COSMOS (solutions)." -- From the website
|
![]() |
65.012.415 SIN Sinek, Simon Start with why : how great leaders inspire everyone to take action New York : Portfolio, 2011 נושאים Leadership -- Psychological aspects Business communication Business and Management תיאור/תקציר Why are some people and organizations more innovative, more influential, and more profitable than others? Why do some command greater loyalty? In studying the leaders who've had the greatest influence in the world, Simon Sinek discovered that they all think, act, and communicate in the exact same way-and it's the complete opposite of what everyone else does. People like Martin Luther King Jr., Steve Jobs, and the Wright Brothers might have little in common, but they all started with why. Drawing on a wide range of real-life stories, Sinek weaves together a clear vision of what it truly takes to lead and inspire. תוכן עניינים Preface: The power of why -- Introduction: Why start with why? -- A world that doesn't start with why: Assume you know ; Carrots and sticks -- An alternative perspective: The golden circle ; This is not opinion, this is biology ; Clarity, discipline, and consistency -- Leaders need a following: The emergence of trust ; How a tipping point tips -- How to rally those who believe: Start with why, but know how ; Know why. Know how. Then what? ; Communication is not about speaking, it's about listening -- The biggest challenge is success: When why goes fuzzy ; Split happens -- Discover why: The origins of a why ; The new competition -- Afterword: Be a part of this movement, share your vision of the world.
|
![]() |
658.01 NEU Neumeier, Marty Metaskills : five talents for the robotic age United States : New Riders, 2013 נושאים Creative ability in business Success in business תיאור/תקציר The Industrial Age has taught us how to break problems into parts, but not how to build parts into solutions. We're baffled when we're confronted with complex challenges like recession, political gridlock, climate change, childhood obesity, pollution, and failing schools. We see them as separate ills, each requiring a separate remedy-if we can imagine a remedy at all. It's not that our problems are too difficult, he argues, but that our skills are too basic. Neumeier presents five metaskills-feeling, seeing, dreaming, making, and learning-that can help you reach your true potential. They'll keep you two or three steps ahead of the machines, the algorithms, and the outsourcing forces of the "robot curve". They'll also bring you greater creativity, higher purpose, and a deeper sense of fulfillment. Perhaps more important, it's a long-overdue examination of what it means to be human in the 21st century -- book jacket.
|
![]() |
658.012.2 OST Osterwalder, Alexander, Pigneur, Yves Value proposition design : how to create products and services customers want. get started with ... Hoboken, NJ : John Wiley & Sons, Inc., 2014 נושאים Business planning Customer relations Customer services -- Management Production management -- Quality control Quality control Strategic planning תיאור/תקציר "The book will help you understand the patterns of great value propositions, get closer to customers, and avoid wasting time with ideas that won't work. You'll learn the simple but comprehensive process of designing and testing value propositions, taking the guesswork out of creating products and services that perfectly match customers' needs and desires. Practical exercises, illustrations and tools help you immediately improve your product, service, or new business idea. In addition the book gives you exclusive access to an online companion on Strategyzer.com."-- Provided by publisher תוכן עניינים Canvas. Customer profile -- Value map -- Fit -- Design. Prototyping possibilities -- Starting points -- Understanding customers -- Making choices -- Finding the right business model -- Designing in established organizations -- Test. What to test -- Testing step-by-step -- Experiment library -- Bringing it all together -- Evolve. Create alignment -- measure & monitor -- Improve relentlessly -- Reinvent yourself constantly -- Taobao: reinventing (e)-commerce.
|
![]() |
658.336 ברב ברבנדר, לוק דה, עיני, אלן חשיבה בקופסאות חדשות : פרדיגמה חדשה ליצירתיות עסקית תל-אביב : מטר, 2015 נושאים Creative ability in business Creative thinking Diffusion of innovations New products Success in business תיאור/תקציר "כאשר חברת BIC, יצרנית העטים הכדוריים החד-פעמיים, רצתה לצמוח, היא חיפשה רעיונות שחורגים ממידות וצבעי דיו חדשים. מישהו זרק את הרעיון לעבור לייצר גם מצתים. מצתים? הרעיון אולי נשמע בהתחלה מטורף קמעה, אבל המנהל המבריק סירב לראות את BIC כחברה של כלי כתיבה – חברה ששוכנת ב"קופסת" העטים – והבין שהצמיחה טמונה דווקא ב"קופסת" החד-פעמיים. והוא צדק. כיום מייצרת החברה מצתי BIC, מכשירי גילוח BIC ואפילו טלפונים של BIC. החברה המציאה קופסה חדשה. גם העסק שלכם יכול לעשות את זה. והפתרון הוא לא סתם "לחשוב מחוץ לקופסה". גאונות אמיתית זקוקה למבנה, לניתוח מעמיק ולסיעור מוחות נועז. היא צריכה להתחיל לחשוב בקופסאות חדשות – תהליך מהפכני ליצירתיות בת-קיימא שהגו מחברי הספר, לוק דה ברבנדר ואלן עיני, שני מומחים לחדשנות אסטרטגית ב-Boston Consulting Group BCG)). כדי להבין איך העולם פועל, כולנו מסתמכים על הנחות מוקדמות, על מודלים – על מה שמחברי הספר מכנים "קופסאות". אם איננו מודעים לקופסאות שלנו, הן יכולות למנוע מאיתנו להבחין בסיכונים ובהזדמנויות. -- מן המעטפת האחורית.
|
![]() |
658.62 BLA Bland, David J., Osterwalder, Alexander Hoboken, New Jersey : John Wiley & Sons, Inc., 2020 נושאים Consumers -- Research New products Strategic planning תיאור/תקציר "There is a large knowledge gap in the market today between business strategy and experimentation. People resort to reading growth hacker blogs or going to meetups or eventually asking consultants for help. This book contains a library of techniques and specific guidance on how to rapidly test new business ideas in the market with customers, using the world renowned Business Model Canvas. The book has three parts. The first explains how Lean Experiments dramatically reduce risk and increase the likelihood of success for any new business idea. The second part introduces Assumptions Mapping and an experiment library. The third part defines a series of ceremonies and team configurations to make experimentation a continuous, repeatable process. The book concludes with a challenge to founders and executives on how to encourage an experimentation mindset within their organizations"-- Provided by publisher. תוכן עניינים Design -- Test -- Experiments -- Mindset.
|
![]() |
658.626 גוב גובה, מרק מיתוג רגשי : הדרך לחבר בין מותגים לאנשים תל אביב : אופוס, 2005 נושאים Brand name products Branding (Marketing) Consumers' preferences Motivation research (Marketing) תיאור/תקציר המיתוג היחידי שבכוחו ליצר מותגים מצליחים באמת אינו עוסק בהגדלה של "נתח שוק" אלא של "נתח רצייה". מתוך כך עוסק המיתוג הרגשי בפנייה אל הרגש האנושי ובתיעול הכוח העצום הטמון בו כדי לבסס רצייה שכזאת. דווקא המיתוג הרגשי עתיד להצליח במשקי העתיד ככל שהעולם וסביבת השוק הופכים להיות יותר ויותר טכנולוגים וחשוכי מגע אנושי. מתברר כי הפנייה אל הרגש והחושים הוכיחה עצמה כדרך יעילה המייצרת יתרון שיווקי בר קיימא וארוך טווח. זהו הספר המקיף ביותר שנכתב עד היום בנושא זה והיחיד שתורגם לעברית. הוא עמוס בכלי מיתוג יישומיים, דוגמאות מרתקות וסיפורי מקרים אמיתיים מזירת המיתוג העולמית. מרק גובה פורש בפניכם סקירה מעמיקה מנקודת מבט שיווקית על קהלי יעד שונים, ובנוסף שיטות בדוקות לחיזוק זהויות מותג, מתכונים לביסוס חזון מותגי וכלי מיתוג חדשניים ליישום מיידי. כל אלה מוגשים לכם בכתיבה רהוטה וקולחת בפרקים, כמו "צלילים שמובילים", "צבעים שמהפנטים", "צורות שנוגעות", "קמעונאות בלהט", "נוכחות מותג עם נוכחות", "מיתוג רגשות באינטרנט", "מתכונים לאסטרטגיות של מיתוג רגשי" ועוד. כולל הקדמה מיוחדת לקורא הישראלי על ישראל כקהל יעד.
|
![]() |
658.8 לאב לאב, ג'והן פ., פרידלנדר, דוד תל אביב : מטר, 1987 נושאים מקדונלד'ס (חברה) McDonald's Corporation Fast food restaurants -- United States -- Management Success in business -- United States תיאור/תקציר מקדונלדס מאחורי הקשתות ג'והן לאב הוצאת מטרעתונאי אמריקאי חוקר את קורותיה של הרשת המזון המהיר הגדולה בעולם ומה מסתרר מאחוריה. זה מסמך ניהולי נדיר. 307 עמודים. טריוויה: בכדי להחזיק ולגדל מאות אלפי פרות לשחיטה-יש להאכילם בעשב. כמה יערות הורסים לשם כך? פרה אחת מחרבנת ביום 32 קילו של חרא ושתן. הכפל במאות אלפים לשנה. לאן הכל הולך? איך שוחטים כל כך הרבה פרות בשנה?כמה זה ליום? כמה לשעה? לאן נשפך כל הדם?
|
![]() |
658.89 יאר יארו, קיט הצרכן החדש - מה הוא רוצה? : תובנות מפתיעות על המניעים והרצונות של הלקוח שלך תל אביב : מטר הוצאה לאור, 2016 נושאים Consumer behavior Consumption (Economics) תיאור/תקציר עשור של תמורות מהירות ומדהימות שינה לבלי הכר את הפסיכולוגיה של הקניות. בספר הצרכן החדש - מה הוא רוצה?, פסיכולוגית הצרכנות עטורת הפרסים, קיט יארו, משתפת אותנו בתובנות מפתיעות על ההתנהגויות ועל המניעים החדשים של הצרכנים, ומובילה את המשווקים למקום שבו עליהם להיות היום: הקשר הפסיכולוגי העמוק והתת-הכרתי של אנשים עם מוצרים וקמעונאים, עם תקשורת שיווקית ומותגים. יארו שואבת את רעיונותיה מראיונות עם מאות צרכנים ומאינספור מסעות הקניות שהתלוותה אליהם, וחושפת את המגמות המגדירות את ההתנהגות החדשה שלנו. לדוגמה, בעת קניות אנו מפגינים רגשות עזים יותר, מחפשים חוויות חזקות יותר ורואים באינטרנט מקור להקלה ולהסחת דעת. תחושה עמוקה של בידוד ואינדיבידואליות מעצבת את אופני הביטוי העצמי ואת ההתקשרות שלנו למותגים ולקמעונאים. מחקרים נוירולוגיים מעידים שהמוח שלנו עצמו משתנה, והדבר משפיע על מאוויינו, על דרך המחשבה שלנו ועל בחירותינו. הצרכן החדש - מה הוא רוצה? מספק למשווקים דרכים מעשיות לשימוש בפסיכולוגיה הצרכנית החדשה. יארו מראה כיצד לשלב טכנולוגיה וחדשנות במטרה לחזק את תדמית המותג ; כיצד להשתמש באותנטיות וביושרה כדי לזכות באהבתו של הלקוח ובנאמנותו ; כיצד להציב את ההעדפות והצרכים של הקונה בקדמת הבמה ; וכיצד לספק חוויה רבת עוצמה ויחד עם זאת לא מורכבת מדי. בעזרת האסטרטגיות של יארו יוכלו משווקים ליצור קשר יעיל יותר עם הצרכנים ובכך להביא להגדלת הרווחים ולהצלחת הארגון. - מהכריכה האחורית.
|
![]() |
659.152 חשן חשן, נתן תל אביב : איגוד לשכות המסחר, 1996 נושאים Business Exhibitions Marketing
|
![]() |
659.152 שלו שלו, יצחק תל אביב : הוצאת שבל, 2002 נושאים Business Marketing Exhibitions
|
![]() |
7.03 MUN Munro, Eleanor C., Rudorff, Raymond London : Paul Hamlyn, 1964 נושאים Art -- History תיאור/תקציר This remarkable volume provides a comprehensive survey of art from prehistoric times to the 20th century. The numerous illustrations on every page, nearly 300 of which are in colour, trace the story of man's artistic development. The book also has concise biographies of more than 200 famous artists.
|
![]() |
7.036(420) PER Perry, Grayson The vanity of small differences London : Hayward Publishing, 2013 נושאים Perry, Grayson Tapestry Contemporary art -- 21 century
|
![]() |
(083)7.05 מקצ מקצוע: עיצוב : תערוכת המועמדים והזוכים בפרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב המוצר תל-אביב : קרן אדמונד דה רוטשילד, 2022 נושאים Product design Product design -- Israel Designers -- Israel תיאור/תקציר פרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב מבקש לקדם ולעודד מצוינות בתחום, דרך הכרה ציבורית ליוצרים בכירים בעלי נפח עבודה איכותי ומשמעותי ותמיכה במעצבים בתחילת דרכם. ייסוד פרס יוקרתי בעל נוכחות והכרה בין־לאומית, המוקדש לעיצוב ישראלי עכשווי, מבקש להאיר את פועלם ופועלן של מי שחוקרים ומגבשים את זהותה של התרבות החזותית והחומרית המקומית, במטרה לעודד מגוון קולות ויצירה חדשה.בשנת 2020 הוענק לראשונה פרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב והתמקד בתחום התקשורת החזותית. בדצמבר 2021 הוענק הפרס בתחום עיצוב המוצר והעיצוב התעשייתי. הפרס מוענק למעצבות ומעצבים המציגים תיק עבודות עשיר וייחודי, מתוך הכרה בחלקם המשמעותי בניסוח התרבות העכשווית ובתרומתם לקידום החברה והתעשייה. בהשתתפות: אבנר שדות (Nekuda) אלכס פדואה אלעד קאשי בן קוק גילי קוצ'יק ורן אמיתי גל בולקא דב גנשרוא דניאל פרלמן חנן דה לנגה טליה מוקמל Tiko Product Design ליאור מוניץ נעמה אגסי נעמה שטיינבוק ועידן פרידמן (Reddish) עדו ברוכין ענת ואילן ברמן (City Peloton) פיני ליבוביץ' Prime Manyone רון פרנץ רועי מגדסי שירה קרת ואיתי לניאדוהזוכים בפרס בקטגוריית מעצבים בכירים הם: אלכס פדואה וסטודיו REDDISH - נעמה שטיינבוק ועידן פרידמן. בקטגוריית מעצבים צעירים זכו טליה מוקמל וסטודיו קוצ׳יק אמיתי. ציון לשבח למעצבים צעירים הוענק לאלעד קאשי, שירה קרת ואיתי לניאדו.
|
![]() |
7.05:504.05 BIG New York : Collins Design, 2009 נושאים Design -- Environmental aspects Green products תיאור/תקציר This book explores the specific techniques and methods that graphic designers are employing worldwide to make their business a more earth-friendly one. It also features over 200 examples of these earth-friendly designs. Mainly focusing on printed materials, but also showcasing examples of trade show environments, repurposed designs and the new "anti-packaging" trend. תוכן עניינים Greener image products -- Companies -- Green in action : Repurposed design -- Anti-packing -- Materials -- Events -- Education.
|
![]() |
7.05:61 KU Ku, Bon, Lupton, Ellen Health design thinking : creating products and services for better health New York, NY : Cooper Hewitt, 2020 נושאים Health planning Medical care -- Design Health facilities -- Design and construction Medical care -- Effect of technological innovations on תיאור/תקציר Health care + design think = A culture wellness health care systems around the globe struggle to expand access, improve outcomes, and control costs, Health Design Thinking offers a new approach for designing dynamic, responsive health care products and services. Health Design Thinking is authored by Bon Ku, physician and founder of the innovative Health Design Lab at Thomas Jefferson University, and Ellen Lupton, award-winning designer, author, and curator at Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum, with contributions from experts in design and medicine. This practice-based guide applies design thinking to real-world health care challenges. Design thinking uses play and experiment rather than rigid rules. It draws on interviews, observations, diagrams, storytelling, physical models, and role playing; design teams focus not on technology but on problems faced by patients and clinicians. Illustrated with 230 drawings, photographs, storyboards, data graphics, architectural plans, and other visualizations, Health Design Thinking provides a hands-on manual for reframing medical education, treatment, and industry to align with everyday challenges in communities around the world. -- Provided by publisher. תוכן עניינים Human centered -- Empathy -- Codesign -- Social determinants -- Creative mindset -- Questioning -- Visualizing -- Prototyping -- Storytelling -- Design workshop -- Brainstorming -- Interview -- Photo journal -- Persona -- Role-playing -- Role cards -- Storyboard -- Journey map -- Project board -- Data visualization -- Occupancy survey -- Spatial data mapping -- Prescription drug packaging -- Pharmacy redesign -- Surgical procedure trays -- Foley catheter kit -- Hospital garments -- Hospital hacks -- Wearable diagnostics -- iBreastExam -- Newborn Phototherapy -- Behavioral health -- Digital therapeutics -- Digital health record -- Clinical trial design -- Informed consent -- Visual health history -- Shared decision-making -- Personalized asthma care -- Smoke-free homes -- Puberty education -- Demand for chlorhexidine -- Emergency department signage -- Exam room -- Labor and delivery unit -- Cholera treatment center -- Sensory arts garden -- Health design lab -- Medical futures lab -- Health design curriculum -- 3D printing -- Designing medical devices.
|
![]() |
(569.4)711 ויי וייצמן, אייל ארץ חלולה : ארכיטקטורת הכיבוש של ישראל תל אביב : בבל, 2017 נושאים City planning -- Eretz Israel Geopolitics -- Eretz Israel Land settlement -- Government policy -- Israel Land settlement -- Gaza Strip Land settlement -- West Bank Urban warfare -- Eretz Israel תיאור/תקציר "כפי שמראה החוקר והאדריכל איל וייצמן בספר פורץ-דרך זה, כדי להבין לעומקו, את המרחב החדש שיצרה ישראל בשטחים הכבושים, אין די בייצוגים הדו-ממדיים הרגילים. הארכיטקטורה של מפעל הכיבש, השליטה וההתיישבות האדיר שכוננה ישראל בשטחים הכבשים היא תלת-ממדית, מרובדת, גמישה ומגוונת. על אף חזותה הכאוטית, היא מתוכננת להפליא. היא צומחת מבטן האדמה, שם היא יונקת ממאגרי המים התת-קרקעיים, תרה אחר ממצאים ארכיאולוגיים וחופרת מנהרות ; היא מעצבת מחדש את פני הקרקע, הורסת ובונה, נתלית בחוקי הקרקע העות'מאניים, מנצלת את הטופוגרפיה הטבעית, משנה אותם בהתאם לצרכיה ואף מייצרת טווגרפיה מלאכותית חדשה באמצעות מערכת מסועפת של מחסומים, מכשולים וחומות. כבישים עוקפים, גשרים ומנהרות; אך טבעי הוא שבארץ רב-מפלסית (אך חד סטרית) זו נכבשו גם המרחב האלקטרו-מגנטי המרשת את פני הקרקע באנטנות (שבמהירה עתידות להפוך למאחזים) והמרחב האווירי והחללי השוקק כלי טיס בלתי-מאוישים, מסוקים, מטוסים ולווינים שמקיימים שגרה מתמדת של שליטה, מעקב ותקיפה. ארץ חלולה - עוקב אחר התפתחותם של הרעיונות הארכיטקטוניים שסייעו להביא את הכיבוש הישראלי, כדברי קצין ישראלי בכיר, 'לרמה של אמנות': כיצד חוק עזר עירוני שנקבע על ידי מושלה הצבאי הראשון של ירושלים מטעם המנדט, רונלד סטורס, אפשר לישראל להפוך את אבן הגיר לדבק הקדוש שיחאה את קרעי ירושלים המאוחדת ; כיצד חילוקי הדעות האסטרטגיים בין הגנרלים על אופני ההיערכות הצבאית מול הצבא המצרי בתעלת סואץ השפיעו על עיצוב מדיניות ההתישבות בגדה המערבית ; כיצד עשה הצבא שימוש בתיאוריות פוסט-מודרניות רדיקליות כדי לרענן את תורת הלחימה שלו ; ובעיקר כיצד בתוך חמישים שנה, הפך מפעל הכיבוש הישראלי, לצורה יעילה ומתוחכמת של אפרטהייד אנכי. ארץ חלולה ראה אור לראשונה בשנת 2007 ... המהדורה העברית של הספר כוללת אחרית דבר מ-2017 הבוחנת את התפתחות מפעל הכיבוש בעשור שחלף מאז התפרסם לראשונה, שבמהלכו הוכפלה כמעט אוכלוסיית המתיישבים בשטחים הכבושים." -- דש הקדמי.
|
![]() |
72.036 DEM London : MACK, 2020 נושאים Demand, Thomas, 1964- Art and architecture Architectural photography Architectural models Photography, Artistic Exhibition, pictorial works Exhibition catalogs תיאור/תקציר This book focuses on Demand's relationship to architecture and his engagement with architects over almost fifteen years. The starting point is his ongoing series "Model Studies", in which the concept of the model itself is key, and includes rarely shown projects such as 'Black Label' (2009), 'Embassy' (2007), and 'Nagelhaus' (2008). The book is accompanied by essays from Adam Caruso (Architect and Professor of Architecture and Construction at the ETH Zurich), Maristella Casciato (Curator of Architecture, Getty Research Institute, Los Angeles) and Emily Pugh (Architectural historian, Getty Research Institute, Los Angeles), Aude-Line Dulière (Architect and Professor at the Architectural Association, London), Karen Van Godtsenhoven (Associate curator at the Fashion Institute, Metropolitan Museum, New York), and Valerie Verhack (Curator at M Leuven). With contributions by Arno Brandlhuber and Rirkrit Tiravanija. תוכן עניינים Foreword / Eva Wittocx -- untitled 2013 (thomas demands here) / Rirkrit Tiravanija -- Thomas Demand. House of card / Valerie Verhack -- Archaeology of designs for Thomas Demand's Embassy / Arno Brandlhuber -- The model, objet à réaction poétique / Maristella Casciato and Emily Pugh -- Script for an unfinished film / Martin Boyce -- Intense artificiality, artificial intensity : a conversation between / David Chipperfield, Thomas Demand and Hal Foster -- A colourful toolshed: Azzedine Alaïa's models as seen by Thomas Demand / Karen Van Godtsenhoven -- Dumplings and fries / Aude-Line Dulière -- Flattened time / Adam Caruso -- 'Can you make this into architecture?': notes on Thomas Demand's Kvadrat Pavilions / Valerie Verhack.
|
![]() |
741.9(436) SAC Milano, Italy : Skira, 2018 נושאים Periodicals -- History Periodicals Prints, European Austria -- Vienna תיאור/תקציר This book narrates the originality of the language of the legendary official magazine of the Vienna Secession, elaborated like actual manifestoes and a cornerstone of Modernity. The goal of Ver Sacrum was to give life to total works of art, the so-called Gesamtkunstwerk. That's why each issue had to be a work of art, a perfect representation of Secession ideals, extraordinarily epitomized by the covers. Ver Sacrum, which alludes to the Sacred Spring of ancient Latin people and their renewal rituals, was an absolutely original magazine that elaborated new forms of design, illustration and print/editorial composition. During its six years of activity, 471 original drawings were specifically made for the magazine, along with 55 lithographs and copper engravings and 216 block prints. Conceived by Gustav Klimt, Max Kurzweil and Ludwig Hevesi, the illustrated magazine was founded in 1898 and periodically published until 1903. תוכן עניינים The dawn of modernity: Ver Sacrum and the art of the Viennese Secession, 1898-1903 -- 1898 -- 1899 -- 1900 -- 1901 -- 1902 -- 1903.
|
![]() |
741.94 כסל כסלו, שחר תנוכים מששים, שנים רכות וחידות אחרות : ספר תיאורי הפירות ואיוריהם בידי מאיירים מדעיים שלא חשדו בדבר רמת השרון : אסיה הוצאה לאור, 2021 נושאים Art and science Fruit in art Scientific illustration תיאור/תקציר "שחר פרדי כסלו, אמן חובב משחקים וראש בית הספר לאמנות רב־תחומית בשנקר, מישש פירות וירקות בעיניים עצומות, תיאר את התחושה בכתב ושלח את התיאורים למאיירים מדעיים מרחבי העולם. הוא ביקש מהם שיאיירו את התיאורים מבלי לגלות שמדובר בפירות. התוצאה היא ספר חידות מצחיק ומעורר מחשבה, לכל המשפחה, המבוסס על תערוכה שהוצגה בהצלחה רבה במוזיאון תל אביב לאמנות"-- מן האתר המגדלור.
|
![]() |
766:658.626(41) BUS Business superbrands : an insight into Britain's strongest B2B brands 2003/04 London : Superbrands, 2003 נושאים Brand name products -- Great Britain Industrial marketing -- Great Britain
|
![]() |
766:658.626(41) COO Cool brand leaders : an insight into Britain's coolest brands 2004 London : Superbrands, 2004 נושאים Brand name products -- Great Britain Industrial marketing -- Great Britain
|
![]() |
766:659.126(091) MUL Muller, Jens Koln, Germany : Taschen, 2021 נושאים Corporate image Logos (Symbols) Logos (Symbols) -- History Trademarks Trademarks -- History Entreprises -- Image תיאור/תקציר "Countless global brands, including Rolex, BMW, Louis Vuitton, and the New York Yankees, still use logos that were designed over 100 years ago. Yet there has never been a monograph devoted to the origins of logo design. In the second half of the 19th century, the trademark replaced traditional symbols such as the family coat of arms as a promotional and identifying symbol for companies. At first, the designs were often still figurative; only gradually did they develop into the abstract marks that have become fixtures in everyday life today.Author Jens Müller, described as the “logo detective” by Wired magazine, examined historical trademark registers, international corporate archives, and early design publications to unearth more than 6,000 logos from 1870 to 1940. This unparalleled collection traces the development of modern trademarks and sheds light on forgotten designs and early versions of famous logos. The catalog is divided into four design categories: “Figurative,” “Form,” “Effect,” and “Typographical.” Each chapter is then systematically subdivided according to basic elements of design such as circle, line, overlap, and outline, thus offering a new perspective on design principles that are still relevant today.Along with an extensive picture section, the book comprises an introduction by Jens Müller on the history of the trademark as well as a reproduction of the first comprehensive examination of modern corporate logos: the influential design pioneer F.H. Ehmcke’s (1878–1965) illustrated essay “Wahrzeichen―Warenzeichen” (Symbols―trademarks) from 1921. Also included are ten case studies of famous trademarks, including those of 3M, NBC, Shell, and Olivetti, and numerous rare images illustrating the―at times varied, at times consistent―developments in international logo design and the birth of the corporate identity. Logo Beginnings is not only a fundamental and inspiring graphic design manual but also an excellent read for anyone interested in social, cultural, and corporate history and the fascinating impact of trademarks. It is also the perfect complement to the TASCHEN classic Logo Modernism." -- From the website
|
![]() |
766:659.133.1 COM London, UK : Reaktion Books, 2017 נושאים Political posters Propaganda, Communist Communism -- Posters Communism תיאור/תקציר One of the common features of communist regimes is the use of art for revolutionary means. Posters in particular have served as beacons of propaganda--vehicles of coercion, instruction, censure and debate--in every communist nation. They have promoted the authority of state and revolution, but have also been used as an effective means of protest. By their nature, posters are ephemeral, tied to time and place, but many have had far-reaching, long-lasting impact. They are imbued with both artistic integrity and personal conviction--Bolshevik posters, for example, are among the most vibrant, passionate graphics in art history. This is the first truly global survey of the history and variety of communist poster art. Each chapter is written by an expert in the field, and examines a different region of the world: Russia, China, Mongolia, Eastern Europe, North Korea, Vietnam and Cuba. This beautifully illustrated, comprehensive survey examines the broad range of political and visual cultures of communist posters, and will appeal to a wide audience interested in art, history and politics. תוכן עניינים Introduction -- Russia/Union of Soviet Socialist Republics, 1917-91 -- Mongolian People's Republic, 1924-92 -- Eastern Europe, 1945-91 -- People's Republic of China, 1949- -- Democratic People's Republic of Korea, 1948- -- Socialist Republic of Vietnam, 1945- -- Republic of Cuba, 1959-
|
![]() |
766:681.84 REA Reagan, Kevin Alex Steinweiss : the inventor of the modern album cover Köln : Taschen, 2015 נושאים Steinweiss, Alex Graphic arts -- United States -- History -- 20th century Sound recordings -- Album covers United States תיאור/תקציר "Alex Steinweiss (1917-2011) invented the album cover as we know it. In 1940, as Columbia Records' young new art director, he pitched an idea: why not replace the standard plain brown wrapper with an eye-catching illustration? The company took a chance, and within months its record sales increased by over 800 percent.Over the next three decades, Steinweiss made thousands of original artworks for classical, jazz, and popular record covers for Columbia, Decca, London, and Everest; as well as logos, labels, advertising material, even his own typeface, the Steinweiss Scrawl. His daring designs, gathered here in all their bright combinations of bold typography with modern, elegant illustration, revolutionized the way music was sold.The book includes Steinweiss's personal recollections and ephemera from an epic career, as well as insightful essays by three-time Grammy Award-winning art director/designer Kevin Reagan and graphic design historian Steven Heller." -- From the website
|
![]() |
78.036(73) ZAU Zauner, Michelle New York, NY : Alfred A. Knopf, 2022 נושאים Grief Group identity Cooking -- Essays and narratives Mothers and daughters United States Singers Rock musicians Korean Americans תיאור/תקציר "From the indie rockstar of Japanese Breakfast fame, and author of the viral 2018 New Yorker essay that shares the title of this book, an unflinching, powerful memoir about growing up Korean-American, losing her mother, and forging her own identity. In this exquisite story of family, food, grief, and endurance, Michelle Zauner proves herself far more than a dazzling singer, songwriter, and guitarist. With humor and heart, she tells of growing up the only Asian-American kid at her school in Eugene, Oregon; of struggling with her mother's particular, high expectations of her; of a painful adolescence; of treasured months spent in her grandmother's tiny apartment in Seoul, where she and her mother would bond, late at night, over heaping plates of food. As she grew up, moving to the east coast for college, finding work in the restaurant industry, performing gigs with her fledgling band--and meeting the man who would become her husband--her Koreanness began to feel ever more distant, even as she found the life she wanted to live. It was her mother's diagnosis of terminal pancreatic cancer, when Michelle was twenty-five, that forced a reckoning with her identity and brought her to reclaim the gifts of taste, language, and history her mother had given her. Vivacious and plainspoken, lyrical and honest, Michelle Zauner's voice is as radiantly alive on the page as it is onstage. Rich with intimate anecdotes that will resonate widely, and complete with family photos, Crying in H Mart is a book to cherish, share, and reread."-- Provided by publisher תוכן עניינים Crying in H Mart -- Save your tears -- Double lid -- New York style -- Where's the wine? -- Dark matter -- Medicine -- Unni -- Where are we going? -- Living and dying -- What procellous awesomeness does not in you abound? -- Law and order -- A heavy hand -- Lovely -- My heart will go on -- Jatjuk -- Little axe -- Maangchi and me -- Kimchi fridge -- Coffee Hanjan.
|
![]() |
902 WON 3 volumes London : Fleetway House, 1923 נושאים Archaeology Art, Ancient Civilization
|
- כתבות, חדשות ואירועים