עוד בפרק זה:

מכללות שותפות מישראל

HIT מכון טכנולוגי חולון, שנוסד בשנת 1969, הוא מוסד אקדמי עצמאי להשכלה גבוהה. המכון שוקד על הוראת מדעים, הנדסה, עיצוב, ניהול טכנולוגיה וטכנולוגיות למידה, ועל מחקר בתחומים אלה, מתוך ראייה רחבה ורב-תחומית של הטכנולוגיה המתקדמת - מהיבטיה המדעיים, המקצועיים, הכלכליים והתרבותיים.
שנקר הוא מוסד אקדמי מוביל בישראל, המכשיר חוקרים ויוצרים בתחומי העיצוב, האמנות וההנדסה. יחודו של שנקר מצוי בקשר ההדוק שבין שתי הפקולטות שבו: הפקולטה להנדסה והפקולטה לעיצוב.
באקדמית עמק יזרעאל לומדים כ- 5000 סטודנטים במגוון מסלולי לימוד. האקדמית מוסמכת להעניק לבוגריה תואר B.A. ותואר M.A.. בוגרים רבים שיצאו מעמק יזרעאל התקבלו לתארים מתקדמים במוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל ורבים אחרים השתלבו בתפקידים מובילים בשוק העבודה.
מכללת אלקאסמי נוסדה בשנת 1990 במטרה להכשיר מורים ללימודי האסלאם וערבית. הלימודים במכללה הינם לימודים אקדמיים ברמה גבוהה במגוון רחב של תחומים, במטרה להכשיר אנשי חינוך מעולים ואזרחים המעורבים ביצירת חברה שוויונית וצודקת. התשתיות כוללות מרכזי לימוד מתקדמים ורמת מחשוב ותקשוב מהגבוהות במוסדות האקדמיים במדינה.
המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי הנה המוסד האקדמי להוראה המוביל בדרום. המכללה משרתת את אוכלוסיית הנגב היהודית והבדואית כאחת. המכללה שואפת לספק לסטודנטים ידע אקדמי מתקדם ונרחב, התנסות מעשית, כלים ומיומנויות על מנת להשתלב במערכת החינוך המשתנה בישראל.
המכללה האקדמית ספיר, השוכנת בנגב המערבי הינה המכללה האקדמית הציבורית הגדולה בארץ. בקמפוס האקדמי ספיר לומדים כיום למעלה מ-9000 סטודנטים מהארץ ומחו”ל, בהם רבים מהגליל, מהמרכז וכמובן - מהדרום.
המכללה האקדמית בית ברל היא מוסד אקדמי רב-תחומי ומקום של תרבות. מוריה, עובדיה והלומדים בה, יהודים כערבים, מאמינים כי חינוך הוא אמצעי לשינוי חברתי ולשיפור החיים. מטרתו היא לאפשר ליחידים, לקבוצות ולקהילות בחברה הישראלית מימוש עצמי, הכשרה מקצועית מתמשכת, יצירה, מחקר והזדמנויות ללמידה לשמה. גם התרבות הפנים-ארגונית במכללה היא של אכפתיות ואחריות הבאה לידי ביטוי בעשייה היומיומית שלנו לטובת הקהילה ובדוגמה אישית לסטודנטים לאורך תקופת הכשרתם.