תשע"ט

סדנאות קידום הוראה תשעט

 

בשנת תשע”ח פרסמה המועצה להשכלה גבוהה הנחיה על פיה על כל חברי הסגל כולל מורים מן החוץ ומתרגלים לעבור הכשרות בתחום ההוראה.

 

חבר סגל חדש: 20 שעות במהלך השנה הראשונה לעבודתו במוסד.

חבר סגל ותיק: 8 שעות הכשרה במהלך שלוש שנים.

 

יש לכם רעיון לסדנה העוסקת בתחומי ההוראה שתרצו שנקיים במרכז לקידום הוראה? ספרו לנו

 

המרכז לקידום הוראה מזמין אתכם להירשם לסדנאות הבאות:

 
  • יום אוריינטציה למרצים חדשים שנה א'

    מנחה הסדנה: ד”ר רונן המר

    תאריך: 14.10.18, יום ג', 13:00-18:30

     
    10:30-10:45 התכנסות.
    10:45-11:15 דברי פתיחה.
    12:00-12:45 היכרות עם יחידות שונות של המכון.
    12:00-12:45 ארוחת צהריים ומינגלינג עם מרצים חדשים מפקולטות שונות ובעלי תפקידים במכון.
    12:45 - 14:30 סדנת עקרונות של הוראה אפקטיבית:
    כיצד לפתוח את השיעור הראשון? דילמות טיפוסיות בהוראה וטיפים לניהול כיתה.

    בהנחיית ד”ר רונן המר, ראש המרכז לקידום ההוראה.

     

    מועד הסדנה עבר, מזמינים אותך להירשם לסדנאות הבאות.

     
  • שימוש במצגת בהרצאות במקצועות השייכים למדעים המדויקים

    מנחה הסדנה: קרן כליף

    תאריך: 12.12.18, יום ד', 9:00-15:00

    הסדנה מיועדת למרצים המלמדים מקצועות השייכים למדעים המדויקים.

     

    מטרת הסדנה להציג ולהתנסות בעקרונות היישומים והפדגוגים בהעברת שיעור באמצעות מצגת. הדגשים בהרצאה יהיו לגבי המקצועות השייכים למדעים המדויקים, ששונים מהדגשים של העברת שיעור במקצועות הומניים, וכן כיצד לשמור על קהל מקשיב, עוקב ואינטראקטיבי. כמו כן, נראה בסדנה דוגמאות של שילוב תכנים מהאינטרנט על-מנת לייצר עניין, קשב ושבירת העומס הקוגניטיבי ברצף ההרצאה ע"י הפוגות מובנות, הקשורות לחומר, שיחד עם זאת, לא קוטעות את רצף ההרצאה.

     

    כל משתתף בסדנה מתבקש להביא מספר עמודים/שקפים ממערך של שיעור, שעליו נעבוד בחלק היישומי בסדנה.

     

    קרן כליף, בעלת תארים ראשון ושני במדעי המחשב, תואר שני נוסף בהוראת המדעים, תעודת הוראה ובעלת הכשרה וניסיון כמאמנת אישית. מרצה לקורסי תכנות ב- 12 השנים האחרונות. בנוסף להעברת הרצאות, מאמנת מרצים בתהליכים אישיים לשיפור איכות ההוראה וכן מנחה סדנאות המתמקדות במתן ערך לקהל המרצים המלמדים מקצועות השייכים למדעים המדויקים.

     

    מועד הסדנה עבר, מזמינים אותך להירשם לסדנאות הבאות.

     
  • יצירת מבחנים במערכת ה – Moodle

    מנחה הסדנה: מוטי רוסו

    תאריך: 30.12.18, יום א', 10:00-13:00 שימו לב כי מועד הסדנא השתנה

    הסדנה מיועדת למרצים המלמדים מקצועות השייכים למדעים המדויקים.

     

    משוב מידי ללומד הוא בעל ערך פדגוגי רב. במערכת Moodle קיים רכיב המאפשר לייצר תרגולים מקוונים ולייצר מאגרי תרגילים לפי נושאים. בסדנה המרצים יתנסו בבניית מאגר תרגילים ובניית תרגול מקוון במערכתם.

     

    כל משתתף בסדנה מתבקש להביא קובץ word עם שאלות אמריקאיות (15-20) מהתחום אותו הוא מלמד.

     

    מועד הסדנה עבר, מזמינים אותך להירשם לסדנאות הבאות.

     
  • הכל על הקול - וזה לא הכל

    מנחה הסדנה: חני ריקרדו

    תאריך: 14.1.19, יום ב', 16:00-18:00

     

    הקול שלנו... שלכם. כמה פעמים חשבתם עליו היום? אתמול? אם בכלל...

    מרבית האנשים נזכרים בקול שלהם כשזה מתחיל "לזייף" ולא מן הבחינה הטונלית. כשמתחילים להתעייף מדיבור לאחר כמה דקות, כשהגרון מתחיל לכאוב, לעתים לצרוב ולשרוף, או כשהצרידות מגיעה לבקר לעתים קרובות מדי או לתמיד. אין צורך לחכות שזה יקרה. בדיוק כפי שאנו לומדים לשמור על דרך חיים בריאה, על כושר או כל דבר אחר, אנחנו יכולים ללמוד לשמור על הקול שלנו ויפה שעה אחת קודם.

    הסדנא "הכל על הקול – וזה לא הכל", מיועדת לכל מי שקולו הוא חלק בלתי נפרד מעבודתו: זמרים, שחקנים, מרצים, מורים ובעצם לכל אחד שמשתמש בקולו בצורה אינטנסיבית.

     

    חני ריקרדו הינה זמרת בעלת ניסיון בימתי רב שנים. מתמחה בהוראת שירה ודיבור נכון, מחנכת בבית ספר ומרצה במכללות.

     

    מועד הסדנה עבר, מזמינים אותך להירשם לסדנאות הבאות.

     
  • להיות מרצים טובים יותר

    מנחה הסדנה: ד”ר יוסי בר

    תאריך: 10-11.2.19, יום א'-ב', 09:00-13:30 (הרישום מותנה בהשתתפות בשני ימי הסדנה).

    מספר המקומות לסדנה זו מוגבל ל-15 משתתפים.

     

    מיהו המרצה המעולה? מדוע בהירות בהוראה תורמת להישגים גבוהים יותר? האם קיים מבנה אידיאלי לשיעור העידן הדיגיטלי? בסדנה נלמד כיצד אמנות הרטוריקה תורמת להצלחה בהשגת מטרות ההרצאה בתהליך מעורר עניין וסקרנות.

    הרצאה יעילה ומעניינת דורשת מיומנויות רטוריות מגוונות וקשה להגיע לכך ללא למידה שיטתית. הסדנה מקנה מיומנויות לפיתוח ולארגון המחשבה המילולית ולהעמקת השליטה בבניית הרצאה תוך כדי התייחסות לטכניקות הוראה יעילות.

    הסדנה מבוססת על השתתפות פעילה של כל הלומדים וכוללת תרגילים וביצוע פרזנטציות מגוונות, וכן ביקורת וניתוח התרגילים.

    זוהי הזדמנות עבור כל אחד מהמשתתפים לקבל משוב אישי מאחד המומחים הבכירים בארץ בתחום ההוראה.

     

    ד”ר יוסי בר הוא ראש היחידה לקידום ההוראה באוניברסיטת חיפה, מרצה לרטוריקה וארגומנטציה באוניברסיטת חיפה.

     

    הרישום לסדנה הסתיים, לא נותרו מקומות.

     
  • "אחי, לא הספקתי להגיש את התרגיל אתמול, סבבה?"
      על סמכות וסוגיות משמעת

    מנחה הסדנה: ד”ר מיכל שודל

    תאריך: 4.3.19, יום ב', 09:00-13:30

    מספר המקומות לסדנה זו מוגבל ל-18 משתתפים.

     

    סמכות אף פעם איננה הדבר החשוב ביותר למרצים, אך כשמשהו משתבש בקשר לסמכות, אנו מבינים עד כמה היא משמעותית בניהול חווית למידה אפקטיבית. כמעט כל מרצה היה פעם המום מתגובה, דרישה או התנהגות של סטודנט, כמעט כל מרצה קיבל פעם מייל שעלול להיראות כלא מכבד. בסדנה תוצג העמדה, כי יש דרך התמודדות אפקטיבית, הניתנת ללמידה ולאימון ובה נעסוק בסדנה.

    כתרגול מרכזי בסדנה, המנחה תציג למשתתפים אירוע (אמיתי) שהתרחש, המערב אתגר לסמכות של מרצה, המשתתפים יתכננו ויציעו תגובות שונות אותן ננתח בסדנה במשותף, על בסיס מודל שיוצג בסדנה. לבסוף, גם תוצג למשתתפים התגובה שיושמה בפועל, ותוצאותיה.

    כמשתתפי הסדנה תוכלו:

    • לזהות את האלמנט המאיים (עליכם) בסיטואציות של אתגר לסמכות
    • לזהות את הצרכים של הסטודנטים, העומדים מאחורי התנהגויות אחדות
    • להבחין בין תגובות אפקטיביות לבלתי אפקטיביות במצבי אתגר לסמכות
    • לנסח תגובות אפקטיביות לאתגרי סמכות שוני

    ד"ר מיכל שודל, חברת סגל היחידה להוראה ולמידה של האוניברסיטה העברית ומרצה למדעי ההתנהגות.