חדשות ואירועים

כדי לגרום לסטודנטים להצטיין, גם המרצים צריכים להצטיין

 

ד"ר מיכל בלברג, מרצה בכירה בפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה, חוקרת במעבדה לביו-פוטוניקה ועוסקת בתחומי פיתוח אלגוריתמים לניטור פעילות מוחית בשיטות אופטיות וחיישנים לבישים לאפליקציות קליניות.

 

תמונה של דר. מיכל בלברג

ד"ר מיכל בלברג

 

ד"ר בלברג נבחרה לשאת דברים כנציגת חברי הסגל המצטיינים בטקס הוקרה והענקת תעודות לחברי סגל מצטיינים של HIT לשנת תשע"ח.

לדבריה, מרצה מצטיין הוא מרצה שרוצה לחולל שינוי ולקדם את הסטודנטים והסטודנטיות שלו. "כדי שסטודנט יצליח יש צורך לתת לו מוטיבציה ולתת לו להרגיש שהוא מסוגל להצליח", היא ואמרת. "אם המרצה מייצר את שני הגורמים הללו הסיכוי של הסטודנט להצליח ולהצטיין יגדל. מרצים איכפתיים מקשיבים לסטודנטים, בודקים שהם מבינים את כל חומר הלימוד, נותנים להם משימות שהם יכולים לעמוד בהן ובכך מביאים לשיפור בתחושת המסוגלות שלהם.
התואר בהנדסה איננו תואר קל ופשוט", מדגישה ד"ר בלברג. "במיוחד לאור השנה המורכבת האחרונה שעברה על כולנו אני מאמינה שכדי לגרום לסטודנטים להצטיין גם המרצה צריך להצטיין".

ההצטיינות של הסטודנטים וחברי הסגל מקרינה באופן ישיר על יכולתו של המכון להצטיין ובהמשך ההכרה בהצטיינות בקרב סטודנטים ומרצים מראה שזהו אחד הערכים של המוסד האקדמי כולו ובאופן ישיר משליכה על תחושת השייכות והמסוגלות של שתי הקבוצות הללו. אנשים מצטיינים לא עושים זאת כדי לזכות בפרסים אלא בשביל להצליח", מסכמת ד"ר בלברג.
ד"ר מיכל בלברג זכתה במענק מחקר מקרן מחקר דו לאומית ארה"ב ישראל BSF שמטרתו פיתוח כלים אופטיים לזיהוי שינויים בזרימת הדם המוחית. המחקר מבוצע בשת"פ עם אוניברסיטת TUFTS בארה"ב.
בנוסף, מפתחת ד"ר בלברג יחד עם ד"ר חן פרימן קורסים ייעודיים חדשים לפיתוח מיומנויות רכות (עבודת צוות, ניהול זמן, תקשורת אפקטיבית ועוד) למהנדסים, במטרה לתת להם כלים להתמודד בהצלחה בשוק התעסוקה ולהעניק להם בסיס להשתלב בו ולהצליח.
 

 

 

פורסם: 26/05/2021