חדשות ואירועים

סטודנטים לעיצוב מ-.H.I.T מכון טכנולוגי חולון זכו במקום השני בתחרות המעברונים הבינלאומית של ערוץ MTV

תחרות MTV Break, שהתקיימה השנה לראשונה, הינה תחרות בין סטודנטים לעיצוב בכל העולם, שבמסגרתה המתמודדים יוצרים במגוון טכניקות סרטון מקורי בן 30 שניות המסתיים בלוגו MTV.
 
יוצרים מכל רחבי הארץ והעולם השקיעו את כוחם ביצירת קטעי וידאו קצרים, שיצליחו להלהיב את השופטים בתחרות. מתוך העבודות שהוגשו לתחרות בישראל, חמש עבודות עלו לשלב הגמר, וביניהן דורג הסרטון של רועי אלתר ויונתן לקס במקום השני. מפיקי התחרות, שהתלהבו מהרמה הגבוהה של חמש העבודות, החליטו לשדר את כולן בערוצי MTV בעולם.
 
ועדת השופטים בישראל כללה את מבקר הטלוויזיה של ידיעות אחרונות ירון טן ברינק, עורך TimeOut תל אביב איתי ולדן, הבמאי אבי כהן, מגישת הטלוויזיה ושדרנית הרדיו דפנה לוסטיג והעורך הראשי של MTV ישראל אלעד סונגו.
 
רועי אלתר ויונתן לקס, סטודנטים שנה ג' לתקשורת חזותית ב-H.I.T. המכון הטכנולוגי חולון, החליטו להשתתף בתחרות מייד כששמעו על קיומה. השניים, מאיירים מקצועיים, בחרו ליצור סרטון אנימציה, שאותו איירו בשיטה המסורתית: ציור ידני של פריים אחר פריים. "לאחר כמה מפגשים גיבשנו קונספט לקליפ ושפה עיצובית שתשקף בצורה הטובה ביותר את רוח הערוץ", מספר אלתר.
 
הסרטון מראה פקיד אפרורי, שמנמן ומשועמם שיוצא מהמשרד שלו לעבר מכונת קפה, במטרה לקנות לעצמו משהו לשתות. "הגענו לרעיון מתוך מחשבה שה"ברייק" חייב להיות משהו שמצפים לו ורוצים שכבר יגיע, ולדעתנו חיי המשרד משקפים את התחושה הזו בצורה מאוד מדויקת", מסביר לקס.

 
ברגע שהפקיד משלשל את המטבעות למכונה, מתחילות להציף אותו מחשבות מסוגים שונים - מה כדאי לקנות? למה? לאן זה מוביל? עם או בלי סוכר? נטול קפאין? (160 פריימים בסך הכל) -  אשר מחזקות את הקונפליקט הפנימי שלו ביחס לשאלה מה הוא רוצה לשתות, אם בכלל. בסופו של דבר, הוא מתייאש וחוזר למשרד שלו בלי לקנות דבר.


במקביל לקונפליקט של גיבור הסרטון, מתעוררות בקרב הצופה מחשבות ושאלות על מהות ההפסקה. שאלות אחת, לדוגמא, היא האם אנחנו עושים הפסקת קפה לשם ההפסקה או לשם הקפה.
 
דומה שאלתר ולקס הקדישו מחשבה לכל הפרטים: כל תנועה של הדמות, כל אלמנט וכל פריים נבחנו בקפידה. מאחר שהמעברון אינו תלוי שפה, והיות שהשניים שאפו להעביר משהו מהשפה העברית, הם איירו את המחשבות של הגיבור באמצעות דימויים מההוויה הישראלית. כמו כן, הצבעים והסאונד שנבחרו משרתים את האווירה האפרורית שאותה ביקשו השניים ליצור.
 
לפי אלתר, "התוצאה מבחינתנו היא בדיוק מה ששאפנו אליו, סרטון מצחיק, הזוי, עם/בלי פואנטה, שאמור להוות סוג של אתנחתא בין קליפים בערוץ". "אין ספק שמבחינת הכלים, האפשרויות ודרך המחשבה, המכון תרם לשנינו באופן חסר תקדים, ברמה כזאת שאני מרגיש את השינוי בתוך עצמי ובדרך העבודה שלי", מוסיף לקס.
 
העבודה המשותפת של אלתר ולקס לא נגמרת כאן, והם מתכננים להשתתף בתחרויות נוספות. עכשיו הם ממתינים להקרנת הסרטון הזוכה בערוציהטלוויזיה של  MTVבעולם.
 
 
לצפייה בסרטון הזוכה לחץ כאן >>> 

לאתר של יונתן לקס לחץ כאן >>>