חדשות ואירועים

כנס עיצוב השירות של הפקולטה לעיצוב

 

כנס עיצוב השירות (ZOOM) אשר התקיים בפקולטה לעיצוב, הציג תחום חדש יחסית, אשר עוסק בחווית המשתמש של צרכני השירות.

 

 

הכנס יועד לחשוף את הסטודנטים לתחום החדש של Service Design שעוסק בשיפור שירותים קיימים ויצירה של שירוים חדשים מתוך ידיעה ששירות אינו מוצר מוחשי ולאחר השימוש בו מה שנותר הוא החוויה שלנו.

 

פרופ' דודי ראב"ד, דקאן הפקולטה לעיצוב: עיצוב שירות הוא למעשה עיצוב המסע שהלקוח עובר מהרגע בו התעורר אצלו הצורך בשירות המסוים ועד הרגע בו קיבל את מבוקשו. כתחום וכמתודולוגיה עיצוב שירות קיים כבר למעלה מעשרים שנה.

תהליך עיצוב שירות מספק מענה למגוון צרכים עסקיים. החל ממיזם חדש לעזרה בעיצוב השירות משלביו הראשונים, דרך עסק פעיל שרוצה לשפר ולהעשיר את השירות הקיים ועד ארגון שמעוניין לטפל בבעיה ספציפית שמשפיעה על החוויה של הלקוחות שלו. מכיוון שהגישה של עיצוב שירות היא גישה הוליסטית, שמתבוננת על החוויה כמכלול ולא כפעולות בודדות, כך גם התוצרים של התהליך נוגעים במגוון הרחב של כל מסע השירות, ולרוב יהיו יותר קונספטואליים ואסטרטגיים ולא יהוו רק פתרונות קצה. תוצרים אופייניים שנובעים ממהלך כזה הם ייעול תהליכים, צמצום וחסכון בעלויות, הגדלת רווחים, העלאת ערך המותג, מעבר לשירות חדשני תוך יישור קו עם מגמות עולמיות, הגדלת קהל יעד, שימור לקוחות ועוד.

 

נועם קולמן, מעצב שירות (service designer) מרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי, מארגן ומפיק הכנס: מדובר בתחום מולטי דיסיפלינרי בפקולטה לעיצוב. בכנס ישתתפו הסטודנטים של הפקולטה והוא פתוח גםלמאזינים מבחוץ. בין ההרצאות אשר יועברו בכנס: חווית לקוח, חוויית מטופל ומה שביניהן, עיצוב שירות בעולם העסקים, בועה ציבורית ועוד.

 

עודכן: 07/04/2021

פורסם: 05/04/2021