חדשות ואירועים

תערוכת הבוגרים של המחלקה לתקושרת חזותית

6-12 בספטמבר
"אברהם הוסטל", תל אביב

 

לצפייה בפרויקטים היכנסו לאתר התערוכה

 

 

ראש המחלקה צחי דינר:

תצוגת הבוגרים השנה עוסקת במושג חיפוש. או יותר נכון במנוע החיפוש. לאורך ארבע שנות הלימוד עסוק כל אחד מהסטודנטים במחלקה לעיצוב בחיפוש אחר השראה ומשמעויות, בגילוי אישי ותחזוק המנועים המניעים אותו להצליח. כל אחד מהסטודנטים שואף למקסם את הפוטנציאל שלו ולחבר את האירועים והידע שצבר לאירועים וחוויות ויזואליות משמעותיות.

 

השנה נושא החיפוש מקבל משמעות נוספת. לאור המציאות שנכפתה עלינו, הפרויקטים השנה עוסקים יותר מתמיד באישי מול החברתי ובירור אילו כלים יש לכל אחד כדי לשפר את מצבו. אפשר למצוא פרויקטים פרשניים ולא מעט ניסיונות לאתר פתרונות להתמודדות עם המציאות. בין העבודות השנה ניתן למצוא פרויקטים העוסקים בנוסטלגיה, תיעוד וזיכרון של העבר ומצד שני פרויקטים אופטימיים מלאים בהומור ואסקפיזם. ברוח הזמן, בהתאם למציאות והמגבלות הפיזיות והכלכליות שניחתו השנה, באופן טבעי, לא מעט מהעבודות עושות שימוש בפלטפורמות דיגיטליות כפלטפורמה להצגת הפרשנות והתוצר הסופי.
מה לא הורג אותי מחשל אותי, טען ניטשה על עצמו ובהתאמה לימינו, בעידן של אי נחת, הפתרונות שאנחנו יוצרים ובוראים הם אלו שעוזרים לנו ולארגן מציאות טובה יותר. הקסם שביצירה.

 

אוצר התערוכה יהודה חופשי:

תערוכת בוגרי המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית בפקולטה לעיצוב שונה מעט השנה ממתכונת תערוכות הבוגרים הקודמות שהקימה המחלקה. התערוכה מורכבת ברובה מפרויקטים תלויי מסך, במגוון מדיה ועוסקת במנעד רחב של תכנים. התערוכה הדיגטלית בעיקרה, מבטאת שינוי הדרגתי ודרמטי שעובר תחום התקשורת החזותית בעולם, שינוי שהתווה את אופייה של תכנית הלימודים ומיוצג בפרויקטי הגמר של בוגרי המחלקה.

 

התערוכה היא תמהיל עשיר של תכנים המעסיקים את דור המעצבים הטרי ומיוצגים במגוון פורמטים ובשפה עיצובית ייחודית. בין השאר נבחרו נושאים חברתיים אקטואליים במרחב המקומי-ישראלי , נושאים הנוגעים בסוגיות עולמיות כאקלים, הגירה, טכנולוגיה, פוליטיקה ואפוקליפסות עתידיות. סטודנטים בחרו לעסוק גם בנושאים אישיים המעסיקים אותם כגון חרדות, בדידות, אלימות וסוגיות אישיות.

 

רבים מהתכנים עוצבו כאמור למדיום המסך: אפליקציות לסלולר, פרויקטים אינטראקטיביים ואתרים בסביבת מחשב ואחרים עובדו בפורמט סרט, חלקם כסרטוני אנימציה ואחרים כסרטי וידאו, קליפים וגיפים לאינסטגרם.

 

 

 

פרויקטים מצטיינים


 

PI - Political Intelligence | יקיר מרדכי

מנחה: עודד עזר

 


על ציניות בפוליטיקה נאמר הרבה. אידיאולוגיות וערכים הוחלפו בטרנדים ומנדטים. PI הינה מערכת לניהול קמפיינים פוליטיים מבוסס Personal Targeting. המערכת מאפשרת לייצר למועמד, מיתוג פוליטי פרסונאלי, אותו ניתן לטרגט לקהלי יעד ספציפיים. כל מצביע פוטנציאלי, יקבל את המועמד שלנו, בדיוק כפי שהיה רוצה לראותו.

 

רבים מקשרים את ניצחונו של טרמפ בבחירות שנת 2016, למעורבותם של Cambridge Analytic בניהול הקמפיין. בעזרת בינה מלאכותית וניתוח אופי של 200 מיליוני אזרחים, הצליחה החברה לטרגט בעלי זכות הצבעה ולשנות את עמדתם הפוליטית כדי שיצביעו לטרמפ. הפרויקט עוסק במחקר על פרסונליזציה ופרטיות לצד העיצוב בעולם הפוליטי. שילוב שכבר היום משפיע באופן ישיר על יסודות הדמוקרטיה כפי שאנו מכירים אותה כיום.

 


 

המקרע | ניצן נצר

מנחה: ארז בכר

 


מיתולוגיה בהגדרתה המקובלת עוסקת באגדות עם, קלישאות ומסורות קדומות, ובעלילותיהם של גיבורי התרבות באותה עת. סיפורי המקרא, המכונה גם התנ״ך, שנכתבו לפני כ-5,000 שנים, מהווים מוקד מרכזי לתרבות העם היהודי, לאמונותיו, לתפיסת עולמו ולהלכות חייו.

 

לאורך שנות קיומה של מדינת ישראל ובתהליך התהוותה עברה החברה הישראלית אירועים, חוויות, טלטלות ושינויים, המכילים שילוב של מאפיינים ייחודיים לעם היהודי ולתרבות הישראלית. כל אלה חלחלו להוויה היומיומית וחדרו לזיכרון הקולקטיבי של העם, באמצעי התקשורת, בצילומים, בסיסמאות, בשירים ואף בשיחות חולין בקיוסק. בכך, הם הפכו להיות למיתוסים שהם חלק מההיסטוריה של החברה הישראלית, על כל מורכבותה, ויצקו את היסודות למיתולוגיה הישראלית המודרנית, המקרע.

 

ספר זה מקבץ את כל סיפורי המיתולוגיה הללו. בספר שנים עשר פרקים, כל פרק בוחן אחד מהמיתוסים, חוקר את תהליך היווצרותו ופורט אותו למרכיביו. המקרע מספר את סיפורה של החברה הישראלית והתודעה הפופולרית העכשווית.

 


 

Moodernisation | אבישי פרחי

מנחה: חגית אנטבי

 

 

"מודרניזשיון" - פרויקט העוסק באורח החיים המודרני וכל מה שמתלווה אליו. הנושא מוצג דרך מדיום של וידאו קליפ המלווה במוסיקה מקורית ללא מילים. הפרויקט מעמיד מראה מול המודרניזציה ההולכת וגוברת מדור לדור ושואל מה הן הסכנות והבעיות שהיא מביאה לצד ההתקדמות הטכנולוגית שאנו חווים.  הוידאו קליפ עוקב אחר אדם מודרני ביום שגרתי מהבוקר ועד הלילה. דרך הסדר יום שלו והתחנות השונות ביום שלו אנו מקבלים מושג לאיך החיים של הרבה מאיתנו נראים או הולכים להראות בעתיד הקרוב. הרפטטיביות האין סופית, השחיקה והמרדף והבריחה מהמספרים שמקיפים אותנו ושולטים בנו - זמן, כסף, גיל וכו.

 

"מודרניזשיון" מכניס אל תוך היום של הדמות נתונים שונים ואינפוגרפיקה שבאה להעביר את האופי הקודר והמפחיד שנמצא מאחורי כל מסגרת ומערכת חברתית שלמדנו לקבל כמציאות. הפרויקט נעשה במטרה ליצור רגש ולעורר מחשבה אצל הצופה ולא להעביר ביקורת בוטה וספציפית על אורח חיים כזה או אחר. 

 


 

שימו לב! בשל מגבלות הקורונה, כדי להגיע לתערוכה באופן פיזי יש להרשם תחילה באתר
ולבחור את היום והשעה בהם מעוניינים להגיע.


התערוכה תתקיים בין התאריכים 6-12 בפסטמבר,
באברהם הוסטל, רח׳ לבונטין 21, תל אביב

 

שעות פתיחה:

ימים א'-ה' 17:00-22:00  |  יום ו׳ 10:00-15:00  |  שבת 17:00-22:00

 

 

ניתן לצפות בכל הפרויקטים גם באתר התערוכה

 


 

פורסם: 03/09/2020