יקב רמת הגולן בשיתוף פעולה ייחודי עם המחלקה לעיצוב תעשייתי ב- HIT מציגים תערוכה העוסקת בפרשנויות עיצוב ממוחזר של חביות יין משומשות, לכלל מוצרים פונקציונליים, עם קריצה מיוחדת
יקב רמת הגולן, יקב הפרימיום המוביל בישראל, יוצא זאת השנה השנייה, בשיתוף פעולה ייחודי עם המחלקה לעיצוב תעשייתי ב-HIT מכון טכנולוגי חולון ויחד עמו משיק את פרויקט המיחזור והעיצוב "גלגולה של חבית".
"גילגולה של חבית" הינה תערוכה המציגה את גילגולה של חבית יין העשויה קורות עץ אלון צרפתי שהיתה בשימוש של יקב רמת הגולן ובעברה שימשה ליישון אחד מהיינות המשובחים של היקב. עם סיום שירותה, החליטו ביקב כי טמון בה עוד פוטנציאל עצום ממנו ניתן ליהנות. באמצעות עיצובי הגמר של הסטודנטים בפרויקט מיוחד שעוסק בפרשנויות עיצוב ממחזר, הפכו חביות היין המשומשות, לכלל מוצרים ואובייקטים פונקציונליים בעלי קריצה תרבותית ייחודית.
בנוסף למבחר הפרויקטים שמציגים הסטודנטים, לראשונה השנה מציג גם המרצה של החוג,
אילון ערמון, הצעה משלו- מדף ספרים בעיצוב מיוחד.
פרויקט 'גלגולה של חבית' הנו המשכו של פרויקט מוצלח מלפני 3 שנים בשם "פעם הייתי חבית". אז כמו היום, ניצח על הפרויקט המורכב ועל הסטודנטים משנה ג' בנתיב "סביבה וחברה" של המחלקה לעיצוב תעשייתי בפקולטה לעיצוב ב-HIT, המרצה
אורי בן צבי. במסגרת הפרויקט ניתחו הסטודנטים את הקסם המאפשר לחבית העשויה 27 קורות אלון (בממוצע), שני משטחי עץ עגולים וחמש טבעות ברזל, להחזיק 220 ליטר יין ללא דבק או בידוד. במהלך חיפוש מורכב ומאתגר שארך שלושה חודשים הציעו פרשנויות, תכניות וצורניות, עם הרבה עניין לחדש ותוך רצון לשמר את הייחודיות וההקשרים המאפיינים את חביות היין המשומשות.
שיאה של היוזמה הייחודית, תתרחש בתערוכה מרשימה של העבודות אשר תוצג במוזיאון ישראל שבירושלים, במסגרת תערוכת היין שתתקיים שם בין ה-1-4 לספטמבר 2014 ולאחר מכן תמשיך ליקבי רמת הגולן עד לתאריך 31/10/2014.
אורי בן צבי, המרצה ומיוזמי הפרויקט מציין: "הפרויקט הציע לסטודנטים אפשרות לבחון מחד, כיצד ניגשים לפרויקט מיחזור, תוך בדיקת התהליכים הרלוונטיים לפיתוח אובייקט ממוחזר, ומאידך את עולם ההקשרים התרבותיים של יין והתרבות הסובבת אותו כפי שהיא מתגלמת באובייקטים, בטקסים וברבדי התרבות הרלוונטיים ליין. מאחר והפרויקט הינו חלק משיתוף פעולה מול יקב ספציפי המתנהל בעיקר בשוק הישראלי והינו בעל משקל ותפקיד מהותי בו, הוענק דגש בקורס גם לישראליות ולתחום היין הישראלי".
ארנון הראל, מנהל השיווק של יקב רמת הגולן מציין: " לצד נושא הקיימות הקרוב ללב היקב ומהווה חלק מערכיו, חרטנו על דגלנו גם את קידום ופיתוח תרבות היין בישראל. כפי שנעשה בעולם כולו, עשייה זו אינה מסתכמת ביצור יין איכותי אלא גם כוללת את קידום עולמות התוכן המשיקים ליין ומציגים תחושות וחוויות עוצמתיות לא פחות. לכן אנו גאים להמשיך וליצור יחדיו מיזם, שכמו ה-DNA הטבוע ביקב וביצירתו מציג עבודות המבטאות יצירתיות, מקוריות ומצוינות".