קורסי בחירה - עיצוב

תקשורת ועיצוב במרחב הציבורי 35119-11

נקודות זכות: 2.5

אופן ההוראה: הרצאות, סיורים, והנחייה של פרויקט אישי.

מטרת הקורס
עיצוב במרחב הציבורי .

הרחבת הידע וההבנה, חקירה, גיבוש אסטרטגיה, לימוד והקניית כלים לתכנון תקשורת ועיצוב במרחב הציבורי. יישום בפרוייקט אישי חופשי.

מהלך הקורס

נושאים לימודיים:

1. מרחב ציבורי ומרחב אישי – פיזי ווירטואלי.

2. מחקר ומיפוי חזותי של מרחב ציבורי ואישי.

3. עיצוב פתרונות חזותיים להעברת מסרים וקודים חברתיים/ תרבותיים במרחב הציבורי.

פיקטוגרמות, סמלים, דימויים ואובייקטים- לדוגמא: מערכת התחבורה הציבורית בעיר ניו יורק

מפות, טיפוגרפיה, מערכות מידע, ריהוט רחוב, גרפיטי ועוד.

4. כלים לעיצוב ערכים אסתטיים, אותנטים, מדויקים ומתקשרים.

5. אפיון, פיתוח ושכלול של כלים בעיצוב המרחב הציבורי.

פרוייקט חופשי

1. איתור מרחב ציבורי ספציפי - פיזי (כיכר, שדרה, רחוב, פארק) או וירטואלי

(אתר, רשת חברתית וכו')

2. מחקר של הפעילויות וההתרחשויות במרחב הציבורי הנבחר.

3. העלאת הצעות לשינוי, תיקון ושיפור.

4. בחירה והגדרה של אובייקט או רעיון שיתרום לפתרון בעיה אחת לפחות במרחב הציבורי הנבחר.

5. הצגת/הגשת הפרויקט: מודל או מצגת.

למשל – מודל: ספסל, שלט, מפת התמצאות, פרסומת , מופע רחוב, וכו'.

מצגת: מצגת המכילה את המרחב הוירטואלי הנבחר + שינוי אחד לפחות: טקסט,

תנועה,צבע, דימויים, סאונד ועוד.

מתן הערכות- הגשת פרוייקט חופשי, נוכחות והשתתפות במפגשי הקורס.

בביליוגרפיה-

* ברוק, פיטר, החלל הריק, הוצאת אור- העם, תל אביב, 1991

* ספנסר טוניק  http://www.spencertunick.com /

* עבודותיו של הצלם קוהיי יושייוקי- הפארק

* סארטר, זאן פול, "המבט",מאמר של זאן פול סארטר, מתוך Being and Nothingness

Whyte, William H., The Social Life of Small Urban Spaces, Conservation Foundation, 1980

C. Childs, Mark, Squares, A Public Place Design Guide for Urbanists

Oldenburg, Ray, the Great Good Place: Cafes, Coffee Shops, Bookstores, Bars, Hair Salons, and Other Hangouts at the Heart of a Community, Marlowe& Company, 1999.

Gehl, Jan, Life between Buildings, Denish Architectural Press, 1971.

Tami Dance Company/Nimrod Freed, PeepDance. http://nimrodfreed-tamidance.blogspot.com/

URBAN INTERVANTIONS, Personal Projects in Public Spaces. Edited by Robert Klanten and Matthias Hubner. Die Gestalten Verlag GmbH& Co. KG. Berlin 2010.