גלריה ויטרינה ע''ש ג'וליה מזרחי

תערוכה חדשה בגלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי - Playground | נטע אשרי

Playground | נטע אשרי
תערוכה חדשה בגלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי
שנה בסדנה: תכנית הרזידנסי לבוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי

פתיחה: 22/12  |  נעילה: 24/01

אירוע פתיחה חגיגי: 22/01 בשעה 13:00


 

בשנה האחרונה התקיימה בסדנה תכנית חדשה וייחודית, במסגרתה הוזמנה בוגרת אחת של המחלקה לשוב לסדנה ולעבוד בה על פיתוח פרויקט הגמר שלה והעמקתו.

 

נטע אשרי, בוגרת מחזור 2016, נבחרה לשנת הרזידנסי הראשונה. בנובמבר 2018 היא העבירה את הסטודיו שלה לסדנה, וזכתה לליווי והנחיה מאילון ערמון, לייעוץ ולתמיכה ממרצי המחלקה לאורך השנה.

 

הפרויקט המרכזי המוצג בתערוכה הוא Wood Couture, שהחל כפרויקט הגמר של נטע, בהנחיית נעמה שטיינבוק. הפרויקט, שנמשך מאז 2016, חוקר ומותח את גבולות הלמינציה בעץ בפן האסתטי ובפן המבני. למינציית עץ היא טכנולוגיה נפוצה בריהוט התעשייתי, שיטה ליצירת רהיטים חזקים וקלי משקל בעלות נמוכה יחסית לשיטות הנגרות המסורתיות, בה שכבות עץ דקיקות מוצמדות זו לזו בדבק ונלחצות לתבנית שמעניקה להן צורה.

 

 

תהליך העבודה | צילום: נטע אשרי

 

 

Wood Couture מותח את גבולות הטכנולוגיה ומוסיף לה ערכים של קראפט מסורתי. דרך עבודת יד קפדנית, יצרה נטע גרסת ״עילית״ – Couture – לחומר הזול והפשוט. שכבות העץ הדקות עוברות צביעה בהשריה ממושכת, שמאפשרת קביעת גוון מדויק וספציפי. 

 

הפורניר נכבש לתבניות תבליטיות מורכבות, שמאתגרות את יכולותיו הטבעיות של החומר. לאחר הכבישה, עובר כל פריט שלבים רבים של עיבוד ידני, בשיטות המשלבות נגרות וגילוף קלאסי, לצד שיטות שתורגמו מעולם הצורפות, חישול המתכות, השיבוץ והליטוש, וחושפות את שכבות הלמינציה באופן שונה בכל פעם.

 

בשנת פרויקט הגמר עסקה נטע בפיתוח הטכניקה, ובסופו הוצגו תוצרי המחקר ושני כסאות שונים באופיים – אחד שהתמקד בחוזק המבני של הלמינציה ליצירת מחברים, והשני נעזר במשטחים הצבעוניים ליצירת מושב ומשענת.

 

שנת הרזידנסי הוקדשה בחלקה לדיוק השליטה בתוצרים הסופיים – שיטת הצביעה, סוג התבניות, אופי הלימנציה וצורות העיבוד הידני – ובעיקר לפיתוח קולקציית רהיטים ואובייקטים מורחבת, ובה שולחנות, ספריה ומדפים, סדרת קערות ואגרטלים קטנטנים, לצד קונספטים לרהיטים נוספים שטרם מומשו. חלק מהאובייקטים הוצגו ביריד צבע טרי 2019, במסגרת חממת העיצוב של מפעל הפיס.

 

 

יריד צבע טרי 2019 | צילום: מיטל חדד

 

 

בתערוכה מוצגים שני פרויקטים נוספים, קטנים יותר, שהתפתחו בשנת הרזידנסי. בדומה ל-Wood Couture, גם הם מציגים פיתוח מחקרי שמקורו בהתבוננות בחומרי המצויים בסביבה התעשייתית, ושילוב טכנולוגיה תעשייתית וקראפט מסורתי.

 

פרויקט אחד התהווה מתוך התבוננות בשאריות ה-MDF הרבות המצויות בסדנה ובתעשייה. MDF הוא חומר תעשייתי זול, במידה רבה בזוי, שבדרך כלל משמש תשתית ולא נותר חשוף בתוצר הסופי. המודלים המוצגים הם סקיצות, בדיקות וכיווני מחשבה לשימוש בשאריות MDF חשופות, למצוא את היופי שבהן ולהפוך את החומר הנמוך ליקר ערך.

 

טראצו, הפרויקט השלישי, הוא סדרת בדיקות לשימוש מחדש בחלקיקי כסף ונחושת קטנים, שאריות מקריות של תכשיטנות. החלקיקים מותכים יחדיו בטכניקה ייחודית ששוכללה בחודשים האחרונים, שמאפשרת לעבד אותם כיחידה אחת, תוך שמירה על המראה השונה של כל חומר. הסדרה המוצגת כוללת בדיקות מוצלחות וכושלות, נסיונות שונים ותכשיטים – תליון וסיכת דש.

 

בשנה האחרונה, לצד הרזידנסי, זכתה נטע במלגת חממת העיצוב של מפעל הפיס. המלגה העניקה לשישה מעצבים צעירים מענק למימוש הפרויקט, שהוצג במסגרת יריד צבע טרי במאי 2019. במסגרת החממה התקיימה סדרת מפגשי יעוץ עם המעצב איתי אהלי.   
 

 

מיצגים התערוכה שנה בסדנה | צילום: מאיר קרמר

 

 

 

 

 

פורסם: 18/12/2019