חדשות והודעות

תערוכת "יחידות מגורים לפליטי האח הגדול" גלריית זהזהזה

במסגרת הקורס עיצבו סטודנטים מהמחלקה לעיצוב פנים דירה לכל אחד ממשתתפי התכנית. הדירות מוצגות בתערוכה ייחודית בגלריית "זהזהזה" בנמל ת"א.

מסגרת סטודיו ורטיקלי שנושאו המשותף השנה הוא "מגורים", בחרו מנחי הסטודיו- אדר' גל גאון ואדר' מרום סינוואני מהמחלקה לעיצוב פנים ב H.I.T המכון הטכנולוגי חולון, לעסוק במפגש עכשווי בין שני תחומים: מגורים וריאליטי, וניהלו את כל הקורס במתכונת של תכנית ריאליטי. כך לדוגמא, במסגרת הקורס היו תרגילים אישיים בהם כל סטודנט פיתח את הגישה התכנונית שלו למצב הדרישה (הסמויה) של השוק למגורי ריאליטי. בחלק האחרון כל סטודנט תכנן יחידת מגורים לאחד מגיבורי (ופליטי) הסדרה 'האח הגדול'. שיאו של החלק האישי יגיע בתערוכה עצמה, בה קהל המבקרים עצמו יתבקש להצביע ולבחור את פרויקט המגורים המנצח.

 

גל גאון: "הסטודיו דן בעיסוק הריאליסטי שמתקיים בשנים האחרונות באמנות מחד (היפר ריאליזם גבוה) ובתוכניות הריאליטי מאידך, כאשר שניהם עוסקים לכאורה במתיחת הגבולות ובשאלות על 'האני האמיתי מול האני הפיקטיבי'. הסטודיו דן בצורך, ברצון ובתשוקה הן של הגיבור והן של הצופה, להפוך אדם מן השורה לאובייקט צריכה (המועצם לכדי 'היפר אדם') דרך אמצעי טכנולוגיה, ודרך חשיפה תמידית באמצעי שידור (צילום, הקלטה ותיעוד אינטרנטי וטלוויזיוני חי 24 שעות ביממה) – וההשפעה שלה על מכונת המגורים החדשה".


הסטודנטים, מצידם, לא שיערו לאיזו מערבולת סוחפת הם נכנסים.
על מנת להרגיש מעט מהמתח ששורר בתחרויות מסוג זה, נחלקו משתתפי הסטודיו לשתי קבוצות והיו צריכים לעמוד במשימות עיצוב קבוצתיות ותחרותיות, המכניסות את הסטודנטים לחוויה המזכירה את מבנה התחרות האישית-קבוצתית בז'אנר הריאליטי. עמירם ביטון, סטודנט: "אחת מהמשימות במסגרת  התחרות בין הקבוצות היתה להרוויח כמה שיותר כסף כדי לממן חלק מעלויות בניית חללי המגורים. מצאנו את עצמנו עושים המון דברים מטורפים, החל ממכירת אקססוריז בשדרות רוטשילד בת"א, ועד הכנת ומכירת מנות קוסקוס ברחבי הקמפוס- מה שהסתמן כהצלחה מסחרית מסחררת". "מעבר לכך", מוסיף עמירם, "הסדנא עימתה אותנו עם לקוחות אמיתיים שכולם מכירים אותם. יש סטודנטים שהסתפקו  בהכרות עם הלקוח שלהם, כפי שהוא הצטייר בתכנית. אני למשל, בחרתי ליצור קשר עם הלקוחה שלי, קרן חסיס, ולהכיר אותה מעבר להכרות עימה כמשתתפת בתכנית ה"אח הגדול". כשהרמתי את הטלפון הראשון לקרן לא הייתי בטוח עד כמה היא תשמח לשתף פעולה, אבל קרן היתה לבבית, מאד התעניינה בפרויקט ושיתפה פעולה לכל אורך הדרך. העבודה עם קרן חסיס היתה חוויה מרתקת עבורי, ואני מקווה שהיא תגיע לאירוע הפתיחה כדי לראות את התוצר הסופי.

 

אז מי הזוכה בקורס אתם שואלים? את זה יקבעו המבקרים בתערוכה. אתם מוזמנים לבוא ולהצביע!
התחרות והפרסים לזוכים בחסות  "אבן קיסר-משטחי קוורץ".

 
בין העבודות המוצגות:
יש ללחוץ על התמונה הממוזערת לצפייה בגודל מלא
 
עידית סלע, עיצוב עבור חדרו של ללאון:
 

 
מיכל פוסמן סגל, עבור חדרו של בוריס שניידרובסקי:
 

גילי צורדלינג, עבור חדרה של אינה ברוורמן: עמירם ביטון, עבור חדרה של קרן חסיס:
סיקור תקשורתי: