חדשות והודעות

"שמלת הכלה של חנל'ה" של האמנית דפנה שפירא חסון

העשוי נייר אך פצוע על ידי שריפה. הפנטזיות הבאות לביטוי סימבולי בשמלת הכלה, מול האנרגיה השלילית והאלגוריה להלכי הנפש כמו קריעה, שריפה,חירור ועוד.. והמסקנה? גם מהכאב ניתן להוציא יופי ואופטימיות.

תערוכה חדשה בגלריית ויטרינה של המכון "שמלת הכלה של חנל 'ה" של האמנית דפנה שפירא חסון . הפתיחה תתקיים ביום רביעי 15/12/10 בשעה  16:00 בבפקולטה לעיצוב בבנין 6, HIT מכון טכנולוגי חולון.

התערוכה עוסקת בנייר ובדימויי הבגד הלבן הנשי העשוי נייר לבן אך פצוע על ידי שריפה .השמלה הלבנה היא סמל לתום ניקיון והתחלה. ההוד וההדר של הכלה באים לידי ביטוי סימבולי בשמלת הכלה, כמו גם התקוות והפנטזיות הנשיות הכרוכות בה .אבל השמלה היא גם אלגוריה להלכי נפש : קריעה, קילוף חירור, דקירה, כתיבה ושריפה.

העבודות של דפנה שפירא חסון, עשויות נייר חומר פגיע העשוי להיקרע או להתלכלך. היא יוצרת מתח ודואליות בין המהות והחומריות. הפחם שגם הוא חלק מהעבודות מסמל אנרגיה חיובית שיכולה להפוך שלילית. הוא בא במגע עם הנייר ואז שורף אותו או מלכלך אותו.

החירור דרך שריפה  משדר כאב יחד עם סוג של אסטטיקה אצילית מעין תחרה, רוצה לומר שגם מהכאב ניתן להוציא יופי ואופטימיות.

פתיחת התערוכה: 15.12.10 בשעה 18:00

התערוכה תוצג עד סוף ינואר

בגלריית ויטרינה , בניין 6

HIT מכון טכנולוגי חולון

רחוב גולומב 52
 
 
מכון טכנולוגי חולון, 'שמלת הכלה של חנל'ה' של האמנית דפנה שפירא חסון מכון טכנולוגי חולון, 'שמלת הכלה של חנל'ה' של האמנית דפנה שפירא חסון

מכון טכנולוגי חולון, 'שמלת הכלה של חנל'ה' של האמנית דפנה שפירא חסון