חדשות והודעות

שיתוף פעולה יוצא דופן ומרגש בין HIT מכון טכנולוגי חולון וכיתת נחשון בתיכון קוגל


תלמידי כיתת המצוינות בפרויקט נחשון בתיכון קוגל, הגיעו ליום עיון והיערכות לקראת פרויקט מיוחד ב-HIT  מכון טכנולוגי חולון. במסגרת פרויקט נחשון החליטה הקבוצה להקים קיר זיכרון ייחודי שינציח את הבוגרים והעובדים של תיכון קוגל שנפלו במלחמות ישראל. מחנך הכיתה גל סגל פנה למכון וביקש לבדוק שיתוף פעולה. ב-HIT קיבלו בהתרגשות את הפניה ואימצו את הפרויקט אל חיקם.

קבוצת התלמידים הגיעה למכון לפגישה ראשונה השבוע. הפגישה נפתחה עם הרצאה של תמר שמואלי ראש מדור רישום על מוסדות אקדמיים, לאחר מכן נפגשו התלמידים עם דקאן הפקולטה עמוס בראלי שסיפר על הפקולטה לעיצוב, בהמשך יצאו התלמידים לסיור מודרך בסדנאות העיצוב והיו מרותקים להסברים ולהדגמות של מנהל הסדנאות קובי פרי. בסיום קיבלו התלמידים סדנא יצירתית וחוויתית שהועברה על ידי המרצה טלי אברהם.

במסגרת הפרויקט קיר הזיכרון התחלקה הקבוצה לארבעה צוותים ולכל צוות הוצמד סטודנט מעיצוב שילווה אותם בתהליך העיצוב. במהלך הביקור נפגשו התלמידים לראשונה עם הסטודנטים שינחו אותם והתחילו את החשיבה כיצד לבנות את הקיר והציגו את החזון שלהם. הכימיה בין הסטודנטים לתלמידים הייתה מדהימה ובשיח שנוצר קשה היה להבחין מי סטודנט ומי תלמיד.

לאחר שיוגשו ארבעת ההצעות לקיר זיכרון צוות שופטים מהעירייה, תיכון קוגל והמכון הטכנולוגי יבחר את ההצעה הזוכה אותה יישמו ויבנו בבית הספר. לאחר שקיר הזיכרון ייבנה ייערך טקס מרגש בנוכחות המשפחות השכולות להסרת הלוט.

כיתת נחשון י"א בתיכון קוגל חולוהיא אחת משלוש כיתות המצוינות הפועלות במסגרת פרויקט 'נחשון' בליווי תלפיות. כיתת נחשון מקדמת את תלמידה למצוינות לימודית, ערכית ופיתוח אישי. בין יתר המשימות של תלמידי התכנית, הכיתה כולה בוחרת משימה של תרומה לקהילה ולבית הספר. כיתת נחשון י"א בתיכון קוגל מייחדת את התרומה שלה בהקמת קיר זיכרון לחללי צה"ל בוגרי בית הספר.

לדברי התלמידים: "בבית ספרנו מתבטאת הנצחת החללים באמצעות אנדרטת זיכרון לזכרם של שלושה חללים בלבד. בנוסף לכך קיים בבית הספר מוקד הנצחה בספרייה שבו מונצח חייל אחד נוסף. אנו, תלמידי כיתת נחשון, חשבנו שבבית ספרנו אנדרטת הזיכרון צריכה להנציח את כל החללים כדי להעניק את הכבוד הראוי לגבורתם ולכאב משפחותיהם. באתר האינטרנט של תיכון קוגל מפורסמים שמות חללי צה"ל בוגרי בית הספר ועובדיו. נשמח אם מי שיש לו מידע על הבוגרים והמורים שנפלו בעת שירותם הצבאי ויכולים לספר עליהם, להוסיף מידע או קשר עם המשפחות וכל פריט מידע שיכול לתרום למפעל קדוש וחשוב זה ."

לפרטים נוספים : איריס זילברמן דוברת HIT  מכון טכנולוגי חולון 052-5994155
תלמידי נחשון בסדנאות העיצוב תלמידי נחשון בסדנאות העיצוב