חדשות והודעות

משקיעים בהצלחה שלך!

"קפה מנכ"ל"- מפגש סטודנטים עם מנכ"ל המכון

במסגרת מפגשי קפה מנכ"ל המסורתיים נפגש מנכ"ל המכון ב 6 במרס 2012 עם סטודנטים מכל מסלולי הלימוד במכון, אשר נענו לקריאה: "חשוב לנו לשמוע את דעתך". לפגישה הצטרף גם פרופ' מוטי פרנק, סגן הנשיא לנושאים אקדמיים שנכח בכל המפגש.

אולם הכנסים בבניין 3 זכה להכיל עשרות רבות של סטודנטים אשר הגיעו למפגש סטודנטים זה. במהלך המפגש העלו הסטודנטים רעיונות המחייבים שיפור בהתנהלות המכון.  לדברי המנכ"ל תוכנית העבודה של המכון מכילה בתוכה חלקים נרחבים מהערותיהם ובקשותיהם של הסטודנטים.

במפגש העלו הסטודנטים נושאים רבים אשר על המכון לשמר ובמיוחד את מה שקרוי "רוח המכון".

ניתן היה לחוש באיכפתיות ואת הערכתם הרבה לנעשה במכון.
 

חולקים רעיונות לשיפור בהתנהלות המכון
 

המפגש ארך  למעלה מארבע שעות, חלק מהסטודנטים שחשו צורך להמשך השיחה הוזמנו לתאם פגישה אישית נוספת במשרד המנכ"ל.

 

 אליזה ספיר, בוגרת המחלקה למתמטיקה שימושית וסטודנטית למדעי המחשב שנה שלישית אמרה בסוף המפגש: "אין זה מפגש "קפה מנכ"ל" הראשון שאני משתתפת בו. זה יפה לראות שלמפגש הפעם הגיעו כל כך הרבה סטודנטים. אני חושבת שהסטודנטים הפנימו שהמפגשים האלה אפקטיביים, שמה שנאמר בהם באמת מטופל, וזה יפה לראות כל כך הרבה סטודנטים אכפתיים ומעורבים".
 

מנכ"ל המכון, דובי פלג עם סגן הנשיא לנושאים אקדמיים, פרופ' מוטי פרנקויו"ר אגודת הסטודנטים אדי רבין
 
מפגש מנכ"ל המכון עם עובדי הסגל המנהלי-
 

ביום שני, 26 במרס קיים מנכ"ל מפגש עם סגל העובדים המנהלי. מפגש העובדים הפך למסורת בשנים האחרונות וכפי שציין המנכ"ל מרגש, לראות כל פעם מחדש את כל העובדים יחדיו.

את המפגש פתח פרופ' גדי גולן, נשיא המכון, שסיפר על ההתרחשויות באקדמיה והודה לעושים במלאכה, בצד המנהלי על תמיכתם. דובי פלג, מנכ"ל המכון, המשיך בסקירה על הנעשה במכון בשנת תשע"ב, ברך באיחולי הצלחה על המינויים האחרונים במנהל ובאקדמיה והרחיב על תפיסתו את ה"בגרות הארגונית- ואת המשמעות המעשית של הצעידה הקבועה במעלה השירות האיכותי".

מנכ"ל המכון הציג את הנעשה במכון וכיצד העשייה עונה על חלק מבניית עתיד רצוי למכון  כפי שניסחו אותם ב"מפגש החלומות", המפגש בו העלו  העובדים את העתיד הרצוי של המכון.

בהקשר זה רצוי לציין את הפעילויות החברתיות המתקיימות במכון: מקהלת המכון, חוג פילאטיס, קריאה מונחית בספרייה וסדרת השיעורים "משקיעים ברוח" עם הרב קצין.

 

גב' מירי חן זקהים, מנהלת הפיתוח הארגוני סיפרה על מהות התפקי. היא הציגה את תפיסת עולמה בארגון וכוון העבודה שאליו היא שואפת. מר גל שטיינהרט, סמנכ"ל מחשוב ומערכות סקר את הפרויקטים שהושלמו במהלך ששת החודשים האחרונים כנגזרת מתוכנית העבודה של הסגל המינהלי במכון.

 

בהמשך המפגש, כפי שנעשה במפגשים קודמים, התבצעה פעילות סדנאית בה העובדים חולקו לקבוצות עבודה קטנות ודנו, הפעם, על הנקודות בהן עדיין יש צורך ב"שימור ושיפור" בהקשר של עבודת הסגל המנהלי.  ד"ר מיכל סלעהנחתה את הפעילות הסדנאית, וגב' לימור סהר- ענבר סייעה באיסוף התובנות שעלו מהקבוצות השונות. כבר מהאמירות הראשוניות שעלו מנציגי הקבוצות ניכר היה, כי הפן המרכזי לשימור, הוא איכות מערכות היחסים בין העובדים בארגון. אמירות העובדים יעובדו וינותחו וסיכומן גם הוא, כמו הערות הסטודנטים יוכנסו לתוכנית העבודה ויוצג בפני העובדים במפגש הבא.

   

קורס רכזות המכון: העצמה ופיתוח עובדים

 

קורס הרכזות נערך בשיתוף המי"ל והוא מתקיים זו הפעם השנייה לאור קורס ראשון מאד מוצלח אשר תרם רבות למשתתפים בתחומי עיסוקם. הקורס מועבר על ידי מרצות מנוסות ביותר, המביאות עימן דוגמאות רבות ליישום מהשטח ומחיי העבודה היומיומיים.  עובדי המכון המשתתפים בקורס זוכים לקבלת כלי עבודה בתחומים שונים ומגוונים, וכל זאת בכדי להמשיך לייעל ולשפר את השירות הניתן לסטודנטים ולסגל המכון (במסגרת עידוד תמידי לפיתוח המצוינות האישית הקורס מוכר לעובדים במסגרת גמול השתלמות).

 

נושאי הקורס כוללים:

  • החוויה שבמתן השירות
  • תקשורת אפקטיבית
  • תקשורת בלתי מילולית
  • התלונה כהזדמנות
  • מיתוג אישי
  • ועוד.

     

    הקורס שכלל  10 מפגשים, בא אל סיומו המוצלח במפגש סיום חגיגי שהתקיים ביום ראשון, 1 באפריל, 2012 בהשתתפות מנכ"ל המכון ומנהל משאבי אנוש ומנהל אשר גם העניקו תעודות השתתפות למסיימים.

     

       

    כנס רכזות המכון בכפר המכביה

    ביום רביעי, 14 במרס 2012 התכנסו בכפר המכבייה ברמת גן כל רכזות (ורכזי) המכון. זאת במסגרת מדיניות המכון להשקעה לא רק בסטודנטים, אלא גם בעובדים. דובי פלג, מנכ"ל המכון ויוסי שבח, מנהל משאבי אנוש ומנהל, פתחו את היום בדברי ברכה למשתתפים. במסגרת יום הרכזות הועברה הרצאה מרתקת בנושא: "מצוינות ומנהיגות אישית", מפי המרצה גיא בן דוד. בן דוד שוחח עם הרכזות על 'אפקטיביות אישית', על החשיבות של  העמדת יעדים התורמים להפיכת תמונת המציאות של חיינו, כפי שהיינו רוצים לחיות אותם, למציאות חיה ואמיתית, בפרק זמן של 5 שנים. בן דוד אף דן בכלים אופרטיביים לפיתוח מנהיגות אישית בכדי לעמוד ביעדים אלה.

    חלקו השני של היום הוקדש להרצאה אנרגטית אשר גורמת לגלגלי המוח לנוע בקצב אחר ואפילו באופן קצת שונה! ההרצאה של גב' גלי גופר בנושא "חשיבה יצירתית" גרמה למשתתפים להבין שלעיתים המציאות יכולה להיות קצת שונה מהאופן בו אנו תופסים אותה במבט ראשון או במחשבה ראשונה.

    משתתפי הכנס הביעו שביעות רצון גבוהה מהיום ומתכניו, ציינו את חשיבות "שבירת השגרה" והתרומה של יום מעין זה הן לגיבוש חברתי ויצירת קשרי עבודה תוך-מכוניים, והן בעבודה הפרטנית היומיומית של כל אחד מהמשתתפים.