חדשות והודעות

מונופול מקוון בכנס מיט"ל 2008

הכנס הארצי השנתי של מיט"ל, מרכז ידע של טכנולוגיות למידה במערכת ההשכלה הגבוהה, "כיוונים חדשים בהוראה מתוקשבת בחינוך הגבוה", שהתקיים ב-6 באוגוסט באוניברסיטת חיפה, התמקד השנה בתיאור ההישגים והאתגרים הקיימים בהוראה מתוקשבת במוסדות להשכלה גבוהה בארץ ובסימון כיווני התפתחות לעתיד לבוא. הכנס הוא מפגש ארצי רב משתתפים הנערך אחת לשנה באחד המוסדות האקדמיים החברים במיט"ל והוא מהווה הזדמנות מיוחדת במינה למפגש מקצועי פורמלי ובלתי פורמלי של כל המעורבים במעשה ההוראה והלמידה המתוקשבת בחינוך הגבוה.

במסגרת תערוכת הפוסטרים שהתקיימה בכנס, הציגו איילת גדליה, שרלי זיו וגיא זקין, סטודנטים שנה ג' מהמחלקה לטכנולוגיות למידה ב-.H.I.T המכון הטכנולוגי חולון אבטיפוס של משחק מונופול מקוון ככלי בהוראה אקדמית. הפרויקט בוצע במסגרת קורס משחקים ללמידה בהנחיית ד"ר חנן גזית.

תמונה של הסטודנטים ליד הפוסטר



הצוות המפתח הציג מספר קריטריונים בסיסיים ליצירת משחק מקוון לימודי, השם דגש על חוויית המשתמש: משוב מיידי, כדי לייצר תחושת הצלחה, יצירת עניין וסקרנות, כדי לחזק את המוטיבציה הפנימית של השחקן, שינוי ברמת הקושי של המשחק במטרה לשלב היבטים קוגניטיביים שונים, אינטראקטיביות, ניצול המדיום וכמובן, הנאה.

משחק המונופול המקוון פותח במטרה לשמש ככלי עזר לחזרה ורענון של התכנים הנלמדים במסגרת התואר הראשון במחלקה לטכנולוגיות למידה במכון. משבצות המשחק מייצגות את הקורסים, ומקושרות לשאלות מעולם תוכן ספציפי. 

מסך 1 – כניסה למשחק

דוגמה לשאלה במשחק


חוקי משחק המונופול המקוון שונים מחוקי משחק המונופול המקורי לא רק בכך שהמשבצות מסמלות קורסים במקום שטחים; במשחק הממוחשב המתחרה הוא וירטואלי (המחשב) והפרס נמדד בנקודות (במקום ברכישת בניינים ובתי מלון, למשל).

בכנס הוצגו לא רק היכולות של אבטיפוס משחק המונופול כמחולל לתרגול התכנים הנלמדים בקורסים שנלמדים בתואר לטכנולוגיות למידה, אלא גם אפשרויות הרחבתו ככלי תרגול לתחומי ידע נוספים במסגרות הדרכה ולמידה אקדמיות נוספות.