חדשות והודעות

כנס הקיץ של די.ג.ר.ה ישראל

הכנס, "כשהמשחקים פוגשים במציאות", נערך ב-31 ביולי על ידי די.ג.ר.ה ישראל, המרכז הישראלי של הארגון הבינלאומי לחקר משחקים דיגיטאליים, בשיתוף .H.I.T המכון הטכנולוגי חולון. הכנס התקיים לרגל ההכרזה על פתיחת קורס פיתוח משחקי מחשב ל-Web3D במסגרת המכון ולרגל השקת ספר חדש בנושא חקר אפקטיביות משחקים דיגיטליים, הכולל פרק שכתב ד"ר חנן גזית בנושא חקר אינטראקציות בעולמות וירטואליים ובמשחקי מחשב בסביבות לא-פורמאליות. 

ד"ר חנן גזית בפתיחת הכנס


באירוע נכחו למעלה מ-80 משתתפים, שביניהם בכירים מתעשיית משחקי המחשב ונציגי המדיה האלקטרונית, נענע 10, צלמי ערוץ הטלוויזיה היפנית הלאומית, אנשי אקדמיה, סטודנטים ויזמים.

אורח כבוד של הכנס, מר אסי בורק, מייסד שותף בחברת אימפקטגיימס - חלוצה עם מוניטין בינלאומי בתחום משחקי וידאו הקשורים לאירועי מציאות - הציג את המוצר החדש של החברה, המשחק "לשחק את החדשות", פלטפורמה אינטרנטית למשחקים מבוססי מציאות.
מדי יום מפיצה החברה משחקנים סביב הכותרות הראשיות בעולם: פוליטיקה, בידור, טכנולוגיה ועסקים. קהילת המשתמשים מתבקשת לבחור תפקיד, לקבל החלטות ואפילו לחזות את התפתחות הסיפור במציאות. הפלטפורמה אוגרת את התחזיות והדעות והופכת את צריכת החדשות הפסיבית לאירוע אקטיבי ומעורב. 

אסי בורק


לדברי ד"ר חנן גזית, מייסד די.ג.ר.ה ישראל וחבר סגל המחלקה לטכנולוגיות למידה במכון, המשמש גם כיועץ לאיגוד העולמות הוירטואליים העולמי, "המשחק הזה מהווה סנונית ראשונה למשחקי מחשב שעושים שימוש מושכל ברשתות החברתיות. חווית הלמידה האינטראקטיבית, שמבוססת על מידע חדשותי מהעולם האמיתי יחד עם משוב של 'חכמת ההמונים', שונה מאד מקריאה פסיבית של ידיעה בעיתון". 

פאנל עתיד העולמות הוירטואליים ומשחקים דיגיטאליים
(משמאל לימין: ד"ר חנן גזית, גיא בן דב, אסי בורק, דביר רזניק, עו"ד יהונתן קלינגר)


סגר את הכנס פאנל בנושא "כשהרשתות החברתיות, העולמות הוירטואליים ומשחקי מחשב מתמזגים" בהשתתפות אסי בורק, מר גיא בן דוב מנכ"ל Journeys, מר דביר רזניק מנהל פתרונות מדיה חברתית וכלי שיתוף, חטיבת התוכנה ביבמ, ועו"ד יהונתן קלינגר.

לצפייה בכתבה על המשחק "לשחק את החדשות" שהוצג במסגרת הכנס, The Marker, 19.08.08, לחץ כאן >>>